آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال

به گزارش وبلاگ نازنین، جاده اسالم به خلخال یکی از بی مثال ترین جاده های کشور بوده که در مسیرش جاذبه های متعددی دارد. با ما در مقاله جاذبه های گردشگری معروف اسالم به خلخال همراه شوید تا شما را با تعدادی از زیباترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال برایتان جالب خواهد بود.

آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال

فهرست مطالب

پل پردیسییلاق دشتهتپه های اندبیلآبشار نره گرقلعه خشتی گیلوانروستای کزجدریاچه نئور

پل پردیس

یکی از مشهورترین گردشگری اسالم به خلخال، پل پردیس بوده که مربوط به دوره صفوی است و به نوعی یادگاری از گذشته بشمار می آید. در عصر حاضر فقط پایه های این پل به جای مانده و بخشهای دیگرش در طول سالیان دراز دچار فرسودگی شده و از بین رفته اند.

ییلاق دشته

یکی از جاذبه های گردشگری بی مثال اسالم به خلخال، ییلاق دشته بوده که طبق مرزبندی هایی که وجود دارند عده ای از افراد این منطقه را متعلق به اردبیل و عده ای دیگر آن را متعلق به گیلان و ماسال می دانند. ییلاق دشته آب و هوای ترکیبی از هوای کوهستانی و معتدل اردبیل و هوای شمالی و استان گیلان داشته و برای کوهنوردی مناسب هست.

تپه های اندبیل

تفرجگاه اندبیل یکی دیگر از جاذبه هایی بوده که در جهت رویایی اسالم به خلخال است. در این تفرجگاه درختان و تپه های سرسبزی بچشم می خورند که بسیار زیبا هستند.

آبشار نره گر

یکی از بی مثال ترین ها که در جهت و جاده اسالم به خلخال قرار گرفته، آبشار نره گر بوده که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود می بیند و پذیرای آنهاست. آبشار زیبای نره گر در روستایی به نام روستای اسبو واقع هست.

قلعه خشتی گیلوان

این بنای تاریخی یادگاری از زمانهای بسیار دور بوده و در واقع، یک قبرستان است. در اطراف این قلعه خشتی، پوشش گیاهی و مناظر طبیعی بسیار زیبایی وجود دارند.

روستای کزج

روستای کزج تقریبا در دامن یک کوه قرار گرفته و آب و هوایی معتدل دارد. این روستا جز روستاهای متمرکز بشمار می آید و خانه هایش با معماری قدیمی ساخته شده اند.

دریاچه نئور

دریاچه نئور از دو بخش شکل گرفته که در زمستان و بهار به هم می پیوندند و به یک دریاچه تبدیل می شوند. در اطراف دریاچه چمن های سرسبز، درختان انبوه و گلهای کوهی بسیاری بچشم می خورند که وجود آنها زیبایی این منطقه را بیشتر نموده است.

بیشتر بخوانیددریاچه نئور کجاست | یکی از بزرگترین دریاچه های اردبیلدر ادامه بخوانیدجاده اسالم به خلخال؛ جاده ای شگفت انگیز در قلب ایرانمنبع: همگردی

به "آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری اسالم به خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید