اعلام آمادگی دادگستری تهران برای دایر کردن شعبه ویژه گردشگری

به گزارش وبلاگ نازنین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اعلام آمادگی دادگستری تهران برای دایر کردن شعبه ویژه گردشگری صورت گرفت.

اعلام آمادگی دادگستری تهران برای دایر کردن شعبه ویژه گردشگری

جریان چیست؟

محمدجواد حشمتی مهذب در آیین گشایش شعبه 2634 شورای حل اختلاف انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی اظهار کرد: انقلاب ما معجزه قرن بود و یکی از شعارهای ما در زمان انقلاب نه شرقی، نه غربی بود که منحصر بفرد بودن انقلاب ما را نشان می داد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و یک ثمره قابل توجه و پررنگ انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در استان تهران از موقعیت خوبی از نظر وسعت و گسترش شوراهای حل اختلاف برخورداریم که قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان نمود: باید در حوزه های مختلف کارها را به خود مردم بسپاریم. استحضار دارید که شورای حل اختلاف هزینه حداقلی دارد و دسترسی های مردم به آن سهل و آسان است. همچنین تشریفات آیین دادرسی مدنی را ندارد و کار اصلی آن صلح و سازش است.

وی افزود: وظیفه داریم که شوراهای حل اختلاف را گسترش دهیم و از ظرفیت های مردمی در بخش های مختلف استفاده کنیم.

حشمتی مهذب بیان نمود: گردشگری یکی از بخش هایی است که وسعت فوق العاده ای دارد. ما در حوزه گردشگری به شوراهای حل اختلاف نیاز داریم و می طلبد که این حوزه را وسعت دهیم البته زمینه خوبی نیز در این خصوص وجود دارد. ما متعهد به خود و جامعه و مردم هستیم و تعهد داده ایم که این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در حوزه گردشگری هم آمادگی داریم که شعبه ویژه اختصاصی دایر شود.

رئیس کل دادگستری تهران شرح داد: همه ما باید در مقابل گردشگری و گردشگران زانو بزنیم، چون ما مدیون گردشگران و حوزه گردشگری هستیم، باید کمر خم کنیم و این حوزه را گسترش دهیم. طرفیت های فوق العاده ای داریم که خیلی از آنها پنهان است و در حوزه گردشگری میتوان این ظرفیت را یافت.

رئیس کل دادگستری تهران در رابطه با اختصاص حوزه مجتمع شورای حل اختلاف نیز گفت: به کمک دوستان این حوزه شعب مختلف شورای تخصصی را مستقر خواهیم کرد.

حشمتی شرح داد: بحث دیگر قانون است که در کشور ما مهجور است و باید به آن احترام بگذاریم و توجه کنیم. قانون باید مقدس و محترم باشد و باید عملا به آن توجه کنیم، اما متأسفانه خیلی از گرفتاری های ما به دلیل عدم توجه به قانون است، چون در سایه اجرای قانون است که می توانیم در دنیا در حوزه گردشگری حرف داشته باشیم. حقوق مردم باید پاس داشته شود چون سرمایه اصلی مد مردم هستند.

منبع: همگردی

به "اعلام آمادگی دادگستری تهران برای دایر کردن شعبه ویژه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی دادگستری تهران برای دایر کردن شعبه ویژه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید