جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا

به گزارش وبلاگ نازنین، آدینه 18 فوریه اولین سالگرد فرود مریخ نورد Perseverance ناسا به مریخ بود، این مریخ نورد، اولین بار در 18 فوریه 2021 در دهانه سیاره Jezero فرود آمد.

جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، ماموریت مریخ نورد مذکور، در 30 ژوئیه 2020 از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

از آن موقع، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در بیانیه ای اشاره نمود که مجموعه ای از دستاورد ها از جمله رکورد های مسافتی نو را به دست آورده است، زمین شناس رباتیک 2263 پوندی، اولین نمونه های هسته سنگی را از سیاره ای دیگر جمع آوری و نمونه اولیه ژنراتور اکسیژن را در مریخ آزمایش کرد و Ingenuity، اولین هلیکوپتر رباتیکی را که در سیاره ای دیگر بلند شد، به کار گرفت.

به گفته این آژانس، پرسی اخیراً رکورد بیشترین مسافت طی شده به وسیله یک مریخ نورد را در یک روز شکسته است و تقریباً 1050 فوت را با استفاده از نرم افزار AutoNav خود در 14 فوریه طی نموده است.

مریخ نورد Perseverance بیشترین دوربین های ارسال شده به مریخ را حمل می کرد و تقریباً اولین کمپین علمی خود را در دهانه ای که میلیارد ها سال پیش شامل یک دریاچه بود، به خاتمه رساند، در حال حاضر، این مریخ نورد، در حال جمع آوری هسته های سنگی است، دو نمونه دیگر در هفته های آینده جمع آوری خواهد شد که دانشمندان معتقدند می توانند محدوده سنی شکل گیری دریاچه Jezero را مشخص نمایند.

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی ناسا در بیانیه ای گفت: نمونه هایی که Perseverance جمع آوری نموده است، گاه شماری کلیدی برای شکل گیری دهانه Jezero ارائه می دهند و هر یک به علت ارزش علمی خود به دقت مورد توجه قرار می گیرند.

سفر مریخ نورد تا به امروز با چند مشکل روبرو شده است، نخستین کوشش، برای حفاری یک هسته سنگ ناموفق بود و بعضی از سنگریزه ها، مانع از پیشرفت در ماه گذشته شدند.

منبع: انتخاب

به "جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید