خبرنگاران نماینده آمریکا در امور افغانستان با مقامات عالی این کشور دیدار کرد

به گزارش وبلاگ نازنین، کابل - خبرنگاران - زلمی خلیل زاد امروز شنبه بار دیگر به افغانستان سفر کرد و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور در باره نشست آینده صلح افغانستان در ترکیه بحث و تبادل نظر کرد.

خبرنگاران نماینده آمریکا در امور افغانستان با مقامات عالی این کشور دیدار کرد

به گزارش وبلاگ نازنین، دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای گفت که این دیدار پیش از ظهر امروز در کاخ ریاست جمهوری اجرا شده و در این دیدار، هر دو طرف در رابطه به توسعه فرایند صلح و آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس قریب الوقوع صلح افغانستان در ترکیه بحث و مصاحبه کردند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در اطلاعیه جداگانه ای گفت که رئیس این شورا امروز همراه با شماری از معاونانش با زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان دیدار کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که خلیل زاد در این دیدار ضمن تأکید برحمایت همه جانبه آمریکا از تلاش های صلح افغانستان شرح داد که این کشور در تلاش های صلح و دوران پسا صلح در کنار ملت و مردم افغانستان می ماند.

وی اضافه کرد: جهان توقع دارد که افغانستان با طرح واحد به نشست استانبول برود و با قدردانی از پیش رفت ها در ایجاد اجماع داخلی زیر چتر شورای عالی مصالحه ملی حرکت کرده و خواهان تسریع فرایند صلح و بیشترین استفاده از فرصت موجود برای سرانجام جنگ و استقرار صلح دایمی در افغانستان باشد.

کننده ویژه آمریکا در امور افغانستان اضافه کرده است که آمریکا از تمام طرف ها می خواهند برای سرانجام جنگ و دست یافتن به صلح در این کشور آسیای مرکزی همکاری کنند.

عبدالله هم در این دیدار گفته است که افغانستان برای دست یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی از تسریع فرایند صلح استقبال کرد و از آمادگی دولت برای مشارکت و موفقیت نشست استانبول اطمینان خاطر داده است.

براساس گزارش ها قرار است نشست ترکیه در 16 آوریل آغاز و تا 26 این ماه ادامه داشته باشد و آگاهان سیاسی این نشست را با نشست بن در سال 2001 مقایسه کرده و باور دارند که این نشست نیز چالش هایی را پیشرو دارد که حل آن کاری ساده ای به نظر نمی رسد.

اما شماری دیگر از کارشناسان مسائل افغانستان این فرصت را تاریخی عنوان کرده و بر موفقیت آن تأکید می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده آمریکا در امور افغانستان با مقامات عالی این کشور دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده آمریکا در امور افغانستان با مقامات عالی این کشور دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید