دشت لاله های استان البرز

به گزارش وبلاگ نازنین، در همسایگی استان تهران و قزوین که هر دو استان از آب و هوایی استثنایی برخوردار هستند، استان البرز (کرج) قرار گرفته است. این استان که در میان استان های کشور ایران از جوان ترین استان ها به حساب می آید از تاریخ غنی برخوردار است و ردپای پادشاهان بسیاری در آن بر جا مانده است. طبیعت استان البرز و روستاهای توابع آن نیز از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و هر کدام شان به خاطر همسایگی با رشته کوه البرز این پتانسیل را دارند تا زیباترین گونه های گیاهی را در خود برویانند و پرورش دهند. در میان تمام قسمت های استان البرز، روستای خوش آب و هوایی به نام روستای کندر وجود دارد که در حال حاضر دشت لاله های استان البرز را در خود جا داده است. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران به ملاقات با این دشت لاله می رویم و بیش تر با آن آشنا می شویم.

دشت لاله های استان البرز

جشن لاله ها در دامنه البرز

برای گشت و گذار قصد دارید کمی از شهرهای عظیمی مانند قزوین و یا تهران فاصله بگیرید و به دل جاده ای بزنید که هم شما را از فضای دو گرفته و شلوغ شهری دور کند و هم در نزدیکی محل زندگی تان باشد تا بتوانید در مدت زمانی یکی دو ساعته به خانه برگردید. در این صورت، بهترین گزینه می تواند استان البرز یا همان کرج خودمان باشد. کرج در حالی که در دهه های اخیر به عنوان یکی از استان های صنعتی گام های بلندی در پیشرفت صنعت و برپایی کارخانجات مختلف داشته است؛ از طرفی دیگر، به عنوان یکی از زیباترین استان هایی که از غنا رشته کوه البرز تغذیه می نماید و طبیعتی فی الذات، پویا دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در صورتی که میل داشته باشید تا چند روزی را در کرج بمانید، کافی است تا در خیابان ها و کوچه ها و روستاهای توابع آن قدم بگذارید تا ببینید که مردم به هر زبانی که در ایران رواج دارد صحبت می نمایند و در فضایی محبت آمیز و آرام در کنار هم زندگی می نمایند و این اتفاق به این دلیل است که استان البرز جز معدود استان های مهاجر پذیر در میان دیگر استان های ایران است. امروزه، با تمام زیبایی هایی که بسیاری از شهرهای دور و نزدیک دارند، بسیاری از مردم برای گشت و گذار، استان البرز و به ویژه دشت لاله های استان البرز را انتخاب می نمایند. شاید در یک نگاه معلوم نباشد اما دشت لاله، خانه بیش از دو میلیون گل لاله است که به ویژه در اردیبهشت ماه جلوه ای ویژه و وصف ناپذیر به خود می گیرد. دشت لاله های استان البرز به عنوان یکی از عظیم ترین مجموعه های پرورش گل ایران شناخته می گردد که هر ساله میزبان هزاران بازدیدنماینده و توریست ایرانی و خارجی است. هزاران گل لاله رنگارنگ از نژادها و گونه های رنگارنگ در این دشت جا خوش نموده اند و از هوای مطبوع البرزی رشته کوه البرز استنشاق می نمایند و پارچه هزار رنگی را بر تن روستای کندر می نمایند. روستای کندر در نزدیکی گرم دره استان البرز قرار گرفته است و در زمان های بسیار دور، تفرجگاه های شاهان دوران مختلفی در تاریخ بوده است. شاید برای تان عجیب باشد اما کافی است تا کمی در گوشه و کنار استان البرز قدم بزنید تا متوجه وجود کتیبه هایی از شاهان پیشین و نوع شکار آن ها در این منطقه باشید. از دشت لاله های استان البرز فاصله نگیریم! برای هر کسی سوال می گردد که آب رسانی به گیاهان و به ویژه گل های رنگارنگی مانند لاله که تقریبا، هر روز به آب احتیاج دارند در چنین پارک نیمه طبیعی چگونه انجام می گردد؟ بهتر است بدانید که رودخانه کرج از میان دشت لاله می گذرد و به یمن حضور این رودخانه، جدا از میلیون ها گل لاله، درختان تنومندی نیز هر روز از آن سیراب می شوند و سرسبزی و طراوت خود را حفظ می نمایند.

بازی در دشت لاله

پارکی مانند دشت لاله های استان البرز هر چه قدر هم که زیبا باشد باز هم بچه هایی که به آن وارد می شوند بعد از چند دقیقه به طور معمول سر می رود و دل شان هوای بازی و سرگرمی می نماید. البته باید گفت چه جایی بهتر از دشت لاله برای بازی و تفریح؟! دشت لاله به غیر از مجموعه بی نظیری که از گل های رنگارنگ دارد، یکی از مجهز ترین شهر بازی ها را نیز در خود جا داده است. شهر بازی حاضر در این پارک از سال 1390 افتتاح شده است و در وسعت 40 هکتاری آن، بازی های مهیجی را برای بچه ها فراهم آورده است. ناگفته نماند که دشت لاله ها از سال 1384 با مساحت کلی 30 هزار متر مربع با میزبانی از بیش از 300 گونه گیاهی به عنوان یکی از منابع و جاذبه طبیعی و توریستی کشور شروع به کار کرد. بی شک خبر عظیم ترین فرش گل خاورمیانه که با فرش گل کشوری مانند هلند در رقابت است را شنیده اید؛ این فرش گل به دشت لاله تعلق دارد! امکانات دشت لاله های استان البرز به همین جا ختم نمی گردد؛ محوطه پرچین تودرتو، کلکسیون گل های رنگارنگ رز، قفس پرندگان، آلاچیق های متعدد برای استراحت، رستوران و کافی شاپ، آبشار و آمفی تئاتر روباز از دیگر امکانات تفریحی مجموعه دشت لاله ها هستند. برای پیدا کردن دشت لاله های استان البرز کافی است که در جهت شهر کرج قرار بگیرید و پس از آن میدان امام حسین (ع) را پیدا کنید و بعد از وارد مجتمع تفریحی شهید چمران یا همان دشت لاله ها شوید و چندین ساعت سرگرم شوید و از فضای شهری فاصله بگیرید. نباید بهار را برای تماشای دشت لاله ها از دست داد و هر چه سریع تر باید سفری هر چند کوتاه به استان البرز داشت.

منبع: الی گشت

به "دشت لاله های استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت لاله های استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید