سرنوشت سنای آمریکا در دست مردم جورجیا

به گزارش وبلاگ نازنین، رای گیری زودهنگام برای معین تکلیف دو کرسی خالی مانده ایالت جورجیا در مجلس سنای فدرال، از امروز شروع شد تا به این ترتیب معین گردد اکثریت این بخش از قوه مقننه آمریکا با چه حزبی خواهد بود.

سرنوشت سنای آمریکا در دست مردم جورجیا

به نقل از رویترز، مرحله دوم انتخابات برای تعیین تکلیف 2 کرسی خالی مانده ایالت جورجیا در مجلس سنای فدرال، روز 5 ژانویه (16 دی) برگزار خواهد شد حال آنکه رای گیری غیابی در این ایالت که زمانی دژ مستحکم جمهوریخواهان نامیده می شد؛ از امروز شروع شده است.

معمولاً مردم آمریکا تمایل چندانی به حضور در دور دوم انتخابات های کنگره نشان نمی دهند حال آنکه در انتخابات پیش رو شرایط متفاوت است و تا به امروز، بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر، برای مشارکت در رای گیری پُستی ثبت نام نموده اند و صدها تن نیز به رغم هوای بارانی، در صف رای گیری زودهنگام ایستاده اند.

جورجیا در انتخابات ریاست جمهوری 2020، رای خود را به سبد جو بایدن دموکرات ریخت و در انتخابات سنای فدرال نیز نقشی کلیدی ایفا خواهد نمود چراکه به این ترتیب، تعیین خواهد شد که چه حزبی اکثریت سنای آمریکا را در اختیار خواهد داشت.

در حال حاضر، نسبت کرسی های سنا 50 به 48 به نفع جمهوریخواهان است. برای آنکه این حزب بتواند رجحان خود را حفظ کند باید حداقل یکی از دو کرسی که از امروز در جورجیا به رقابت گذاشته می گردد؛ از آن خود کند. اگر هر دو کرسی به حزب دموکرات واگذار گردد و کار به تساوی 50-50 بکشد؛ طبق قانون، رای کاملا هریس معاون رئیس جمهور که یک دموکرات است به منزله ختم کلام در رای گیری های سنا خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا پیشتر درباره واگذاری سنا به حزب دموکرات هشدار داده و به هواداران خود گفته بود مانع از انجام چنین پیشامدی شوند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین

به "سرنوشت سنای آمریکا در دست مردم جورجیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت سنای آمریکا در دست مردم جورجیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید