عربستان از آمریکایی ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری دعوت نکرد

به گزارش وبلاگ نازنین، مسئولان برگزارکننده کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان با هدف جلوگیری از طرح مسائل سیاسی در این نشست، از مقامات آمریکایی دعوت نکردند.

عربستان از آمریکایی ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری دعوت نکرد

همزمان با سردی در روابط آمریکا و عربستان سعودی بر سر کاهش فراوری نفت اوپک پلاس، مسئولان برگزار نماینده کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان می گویند برای جلوگیری از طرح مسائل سیاسی در نشستی مالی، از مقامات آمریکایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل نیامده است.

به گفته سازمان دهندگان این نشست، این تصمیم در میانه بالا گرفتن تنش ها بین واشنگتن و ریاض بر سر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش فراوری دو میلیون بشکه ای نفت در روز از ماه نوامبر به بعد، اجرا شده است. در این کنفرانس، طرح های ابتکاری آینده عرضه می گردد و نشست در بیست و پنجم اکتبر در ریاض برگزار می گردد.

معمولا در این نشست سه روزه، سرمایه گذاران برجسته از وال استریت، کارآفرینان و مقامات بلند پایه از سراسر جهان شرکت می نمایند. سازمان دهندگان می گویند شرایط جاری به شکلی است که برای جلوگیری از تبدیل این کنفرانس بین المللی به عرصه ای سیاسی، مجبور به اتخاذ این تصمیم شده اند. ریچارد عطیه گفته است نمی خواهد توجه رسانه ها به مسائل سیاسی جاری بین واشنگتن و ریاض منحرف گردد.

پیش از این کشور های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا فراوری نفت را از ماه نوامبر به مقدار 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور های فراورینماینده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت های جهانی است.

این تصمیم باعث شد تا مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم ریاض انتقاد کردند، اکنون کشور های غربی به علت تحریم حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت و تورم بالا دست به گریبان هستند و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه می تواند باعث ایجاد رکود مالی در این کشور ها گردد.

وبلاگ نازنین بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عربستان از آمریکایی ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری دعوت نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از آمریکایی ها برای حضور در کنفرانس سرمایه گذاری دعوت نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید