اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد

به گزارش وبلاگ نازنین، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف بازدید و بررسی قابلیت های گردشگری استان، به اردبیل سفر کرد.

اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی عصر چهارشنبه در دیدار از اردبیل گفت:

شاهد رشد قابل توجه گردشگران خارجی از جمله اتباع آذری در کشور هستیم.

او معتقد است که اغلب گردشگران جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری زیارتی به ایران سفر می کنند و از مذاکراتی با مقامات گردشگری جمهوری آذربایجان در مورد گردشگری سلامت خبر داد.

مونسان صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل گفت:

تا به امروز 600 منطقه و قطب بوم گردی در کشور محقق شده است. این قطب ها 16 هزار شغل ایجاد کرده و روستائیان می توانند با هزینه اندک منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند. برای این طرح وام هایی با نرخ شش درصد در قالب اشتغال روستایی فراهم شده است.

با طرح حمایتی نو دولت، برای طرح های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی، بدون هیچ سقف و محدودیتی تسهیلات با نرخ حداکثر 14 درصد پرداخت می شود.

همچنین جهت تداوم گردشگری در فصول سرد، طرح تعطیلات زمستانی پیشنهاد شده است که استان اردبیل با اجرای طرح عمرانی مانند توسعه پیست اسکی در این زمینه پیشگام شده است.

مونسان و استاندار اردبیل مطرح کردند که تا دو سال آینده این استان به عنوان مرکز گردشگری غرب کشور شناخته خواهد شد و از تامین اعتبارات لازم برای حفظ و بازسازی آثار تاریخی و صنایع دستی آن خبر دادند.

مونسان در پایان اضافه نمود:

ایجاد نمایشگاه ها و فروشگاه های دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی ایده مطلوبی است و سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحقق آن پنج میلیارد تومان اختصاص داده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر / خبرگزاری مهر

به "اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید