راهنمای سفر به تایوان

به گزارش وبلاگ نازنین، راهنمای مسافرتی به تایوان | Travel Guide To Taiwan

تایوان از جمله کشورهای آسیای است که برای همه گردشگران و مسافران از هر قشر و مذهبی، مقصدی مناسب است. از آن جا که به تازگی تایوان شرایط مناسبی برای سفر مسلمانان فراهم نموده است، این کشور جذابیت هایش برای گردشگران هر قشری بسیار زیادتر شده است. این کشور که در جنوب غرب آسیا قرار گرفته است، محیط طبیعی و جاذبه های فوق العاده ای دارد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به تایوان خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور تایوان همراهی کنید.

راهنمای سفر به تایوان

موقعیت جغرافیایی کشور تایوان

کشور تایوان از تعدادی جزیره بزرگ و کوچک همانند ماتسو، پنگو و کینمن تشکیل شده است و از راه دریا از غرب با چین و از شمال شرق با چین واز جنوب با فیلیپین همسایه است. ایوان از نظر مساحت جغرافیایی کشوری کوچک به شمار میرود اما تایپه، مرکز این کشور یکی از مقصدهای مهم و اصلی گردشگری در قاه آسیا محسوب می گردد و یکی از غنی ترین منابع بصری تاریخ این جزیره زیبا نیز می باشد.

مختصری از تاریخ کشور تایوان

در سال 1590، پرتغالی ها این جزیره را کشف کردند و به آن لقب فورموزا (Formosa)، به معنای زیبا را دادند. این جزیره طی سالیان در دست کشور هایی که قصد توسعه مستعمرات خود را داشتند بسیار گشته است و حتی هلندی ها در جنوب و اسپانیایی ها در شمال، قلعه هایی را در این جزیره بنا کردند که هنوز هم بعضی از آن ها وجود دارد. از بین تمامی این کشورها، هلندی ها بیشترین مدت زمان حضور دراین کشور را داشته اند. از نظر اقتصادی، معمولا همگان در جهان تایوان را معمولا با کامپیوتر و قطعات آن، پلاستیک، منسوجات، لوازم الکترونیکی و فلزات و به تازگی با صنعت گردشگریش می شناسند. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از وبلاگ نازنین می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از جاذبه های این کشور همانند روستای رنگین کمان که گویی فارغ از این جهان وهیاهویش است سفر کنید و ضمن داشتن سفری آرام، از بودن در این کشور زیبا لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و ضروری در سفر به تایوان را به هم مرور کنیم.

اطلاعات کلی کشور تایوان

اقامت در کشور تایوان

به منظور اقامت در تایوان به طور مثال در شهر تایپه هتل های 2 تا 5 ستاره بسیاری وجود دارد که با توجه به طیف قیمت های متنوعی که دارد دست مسافران را برای انتخاب هتل با شرایطی از لحاظ امکانات و هزینه مدنظر دارند نیز باز می گذارد.

توجه داشته باشید که کشور تایوان به علت آب و هوای مرطوبی که دارد پس از مدتی در خانه ها و هتل های این کشور تاثیر می گذارد پس سعی کنید که در هتل های تازه ساز اقامت داشته باشید.

به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد. توجه داشته باشید که در اقامتگاه هایی که تابلو ندارند نیز نروید چرا که این اقامتگاه ها غیر قانونی هستند.

گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ نازنین در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به تایوان همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در شهر تایپه

در ادامه راهنمای سفر به تایوان به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 150 دلار نو تایوان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 890 دلار نو تایوان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر تایوان به نسبت ارزان تر است و مبلغ 125 دلار نو تایوان می باشد.

برای تهیه آب معدنی 20 دلار نو تایوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 78 دلار نو تایوان بپردازید.

شکم گردی در تایوان

درباره غذاهای تایلندی همواره یک مسئله بسیار معروف است و آن این است که شما نمی دانید قرار است چه چیزی را میل کنید! در واقع شما نمی دانید که غذایی را که برایتان آورده اند از چه موادی تشکیل شده و چگونه پخته شده است اما، تنها چیزی که می توانید از آن اطمینان داشته باشید این است که این غذاها، طعمی فوق العاده دارند.

نودل بیف: نودل بیف یکی از محبوب ترین غذاهای تایوان است که هر سرآشپزی آرزو دارد عنوان برترین نودل بیف را از آن خودش بکند.

گوآ بائو (Gua bao): گوآ بائو نوعی همبرگر تایوانی محسوب می گردد. در این همبرگر از گوشت، بادام زمینی و ترشی کلم چینی استفاده می گردد.

تیان بولا (Tian bu la): این غذا از ماهی تهیه می گردد که به شکل و میزان های مختلفی خرد و سرخ می شوند. این ماهی ها را بعد از سرخ شدن در آب گوشت می پزند و با سس قهوه ای سرو می نمایند.

اسپرینگ رول بخارپز: اسپرینگ رول ها غذای محبوب جشن ها و فستیوال های تایوانی هستند که با مواد مختلفی پر می شوند.

شهرهای کشور تایوان

  • شهر تایپه

مرکز و بزرگترین شهر کشور تایوان، تایپه نام دارد. تایپه ترکیبی از طبیعت، فرهنگ، تاریخ و مدرنیته کنار هم است از این رو جذابیت های بسیاری دارد که می تواند مسافرانش را شگفت زده کند. شهر تایپه زندگی مدرن خود را کنار اصالت فرهنگ غنی به نمایش گذاشته است و با داشتن معابد کهن، جشنواره های سنتی چینی و طبیعت زیبا باعث شده تا این روزها به یکی از انتخاب های گردشگران حرفه ای تبدیل گردد.

  • شهر تای چونگ

تایچانگ در بخش مرکزی و غرب جزیره تایوان قرار گرفته است.آب و هوایی حاره و نیمه حاره این منطقه را فرا گرفته و با توجه به اینکه دریا اطراف آن را محاصره نموده، این شهر تحت تاثیر بادهای موسمی می باشد و آب و هوای مطلوبی دارد.جمعیت 2.6 میلیون تای چونگ باعث شده این شهر را به عنوان سومین شهر بزرگ جزیره بعد از تایپه و کائوسیونگ تبدیل بشناسند. زبان رسمی مردم تایچانگ ماندارین استاندارد است که نوعی زبان چینی است که در بخش های شاقتصادی و جنوب غربی چین استفاده می گردد

  • شهر تای نان

شهر تای نان یکی از شهرهای ساحل جنوب غربی تایوان و از قدیمی ترین شهر این کشور به شمار می رود. این شهر 1.885 میلیون نفر جمعیت و آب و هوایی استوایی و گرمسیری دارد. شهری مدرن با آثار تاریخی بسیار زیاد که به شهر ققنوس مشهور می باشد. زندگی مدرن در کنار معابد، ساختمان های تاریخی و طبیعت زیبا، رنگ و بویی ویژه به این شهر داده است.

شهر کائوسیونگ و کی لونگ از دیگر شهرهای تایوان هستند.

سوغاتی های تایوان

شما برای تهیه سوغاتی از شکور تایوان کار سختی پیش رو ندارید. می توانید به بازار شبانه تایوان مراجعه کنید و با پرداخت مبلغی کم ،سوغاتی های ارزانی همانند صنایع دستی، لباس های سنتی، لباس های مختلف و هر وسیله سی دیگری که مد نظرتون رو بین 500 تا 35هزار دلار تایوان خریداری کنید.

مراکز خرید کشور تایوان

  • مرکز خرید شهر تایپه | Taipei City Mall

آدرس: Taipei City Mall Exit Y11، Zhengzhou Rd، Datong District، Taipei City، Taiwan 103

  • بازار خیابانی دیهوآ | Dihua Street

آدرس: No. 142، Section 1، Dihua St، Datong District، Taipei City، Taiwan 103

  • بازار شبانه شیلین | Shilin Night market

یکی از بازارهای معروف و پر جنب و جوش شهر تایپه، بازار شبانه شیلین است. در این بازار می توانید اسنک های محبوب تایوانی را پیدا کنید و از نزدیک با فرهنگ و مردم این شهر آشنا شوید. در این بازار محبوب ترین اسنک های تایوانی را با سس تند چیلی و آب لیمو نوش جان کنید و از یک تجربه کاملا بومی در شهر تایپه لذت ببرید.

آدرس: No. 99، Jihe Rd، Shilin District، Taipei City، Taiwan 111

دریافت ویزا و ویزا برای سفر به تایوان

کشور تایوان در ایران دفتر سفارت ندارد و برای دریافت ویزای این کشور باید به سفارت کشورهایی همانند امارات و یا ترکیه مراجعه کرد. البته آژانس های مسافرتی هم می توانند در زمینه صدور ویزای شما اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تایوان

فرم درخواست ویزا، اصل گذرنامه، دوقطعه عکس، مدارک اقتصادی و شغلی و برگه رزرو هتل شما است. برترین خطوط هوایی که به تایوان پرواز دارند، خطوط هوایی جنوب چین، ترکیش، قطر ایرویز و امارات است.

  • سفارت ایران در تایوان:

تلفن: 006623900871

آدرس: 8 สุขุมวิท Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana, Krung Thep Maha Nakhon 10110, Thailand

بایدها و نبایدها در تایوان

  • بهتر است در تایوان برای خوشامد گویی دست بدهید. برخلاف تصور عموم، تایوانی ها مثل ژاپنی ها و کره ای ها برای خوشامدگویی تعظیم نمی نمایند.
  • به هیچ وجه از آب لوله کشی در این شهر برای آشامیدن استفاده نکنید.
  • غذاهای تایوانی همواره با چوب غذاخوری خورده می شوند. هرگز چوب های غذاخوری را به صورت عمود در غذا نگه ندارید. این کار سمبلی برای مرگ است.
  • به طور کلی انعام دادن در تایوان چندان رایج نیست. اما در هتل ها و رستوران ها می توانید تا 10 درصد مبلغ خدمات دریافتی را انعام بدهید.
  • به منظور اطلاع از شرایط اخذ ویزای کشور تایوان می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید