این گیاه خانگی تازه را می شناسید؟

به گزارش وبلاگ نازنین، به محض اینکه نام سرخس می آید بسیاری از ما تنها یک گیاه بزرگ الجثه با شاخساری پریشان در فکر مان نقش می بندد! اما سرخس ها انواع بسیار مختلفی دارند و خیلی از آنها به عنوان گیاه خانگی نگهداری می شوند!

این گیاه خانگی تازه را می شناسید؟

اگر چند وقتی است که هوس گیاه خانگی تازه را کرده اید، این مقاله را از دست ندهید!

سرخس ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام رنگ و بافت مختلفی را عرضه می کنند. اگر دوست دارید آنها را به عنوان گیاهی خانگی پرورش دهید با ما همراه باشید تا به شما معرفی شان کنیم!

1- سرخس کروکودیل

شما عاشق بافت مجذوب کننده این سرخس می شوید. شاخسار سبز روشن گیاه به صورت یک جانور خزنده رشد می کند و دیگر جای شکی باقی نمی گذارد که نام گیاه از کجا گرفته شده! سرخس کروکودیل، برای تزئین دکوراسیون تان عالی است و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. وقتی گیاه به بلوغ کامل می رسد هر برگ می تواند تا 90 سانتی متر هم رشد کند! اما با هرس به موقع می توانید مقدار گیاه را در حد معقولی نگه دارید و یا جای بزرگ تری را به آن اختصاص دهید.

این سرخس به مکانی با نور میانه تا زیاد و رطوبت بالا نیاز دارد و گیاه در حالت بالغ به طول 120 سانتی متر در می آید.

2- سرخس پرسیاوشان

این گیاه یکی از محبوب ترین سرخس ها است و برگ های ظریفش در ترکیب با ساقه های سیاه و تیره جلوه ای چشم نواز دارند. ساخشار قوس مانند گیاه به رنگ سبز روشن هستند و با افزایش سن گیاه به تدریج تیره تر می شوند. این سرخس هم مانند بقیه سرخس ها رطوبت زیاد را می پسندد. برای تامین رطوبت گیاه از اسپری آب بدون املاح (آب مقطر) استفاده کنید. سرخس پرسیاوشان مکانی با نور میانه تا زیاد را دوست دارد.

گیاه در حالت بلوغ طول و عرضی به مقدار 60 سانتی متر پیدا می کند.

3- سرخس پای خرگوش

این سرخس آرام رشد برگ هایی به رنگ سبز پر رنگ و با بافتی نرم تولید می کند و شاخه های کرک دارش آرام آرام از لبه گلدان به بیرون سرازیر می شوند و یا بر روی خاک حرکت می کنند. این ساقه های خیال انگیز همان چیزی هستند که به سرخس پا خرگوشی این نام را داده اند.

این سرخ هم به هوایی مرطوب نیاز دارد پس غبار پاشی آن را از قلم نیاندازید. اگر وقت ندارید که همیشه گیاه را غبار پاشی کنید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه استفاده کنید. به این صورت که زیر گلدانی گلدان را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه ها پوسیده می شوند و گیاه دچار خفگی می شود. با این روش بدون اینکه هر روز نیاز به غبار پاشی باشد رطوبت مورد نیاز سرخس تان تامین می شود. برای تمام سرخس ها می توانید از این روش استفاده کنید. با توجه به رونده بودن شاخسار گیاه حواستان باشد که برگ ها درون زیر گلدانی و آب نباشند.

برای گیاه مکانی با نور میانه تا زیاد فراهم کنید. سرخس پا خرگوشی در حالت بلوغ خود طول و عرضی به مقدار 60 سانتی متر پیدا می کند.

4- سرخس شاخ گوزن

این سرخس تماشایی یک آپشن جالب دارد آن هم این است که، سرخس شاخ گوزن نیاز ندارد حتما در خاک کاشته شود! به دلیل همین ویژگی جالب این گیاه اغلب به صورت سوار و آویزان بر دیوار دیده می شود. این سرخس شاخساری به رنگ سبز تیره و مانند شاخ گوزن تولید می کند که قطعا دکوری مدرن و خیره کننده برای خانه تان به ارمغان می آورد. این سرخس را در مکانی با نور زیاد تا میانه و رطوبت بالا قرار دهید. سرخس شاخ گوزن در حالت بلوغ خود به مقدار 180 سانتی متر درمی آید پس برای گیاه فضای بزرگی فراهم کنید.

منبع: فوت و فن

به "این گیاه خانگی تازه را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاه خانگی تازه را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید