با برترین مقاصد تعطیلات در شبه جزیره بالکان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ نازنین، 10. گامزیگراد (Gamzigrad)، صربستان

گامزیگراد شهر بومی امپراتور روم، گالریوس بود. بعدها (اواخر قرن سوم و اوایل قرن چهارم میلادی) گالریوس کاخی در این شهر ساخت. میراث تاریخی گامزیگراد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. این مکان از ماه آوریل تا نوامبر به روی گردشگران باز است. تورهای راهنمای ویژه ای برای بازدید از به جای مانده های کاخ برگزار می گردد که فرصت کاوشی عمیق در این یادبود باستانی را فراهم می نمایند. گامزیگراد شامل استحکامات، کاخ در شمال غربی، چندین باسیلیکا، معبد، حمام آب داغ و یک تتراپایلون (نوعی بنای یادبود رومی مکعب شکل) می گردد.

با برترین مقاصد تعطیلات در شبه جزیره بالکان آشنا شوید

9. کوه های روگووا (Rugova Mountains،) جمهوری کوزوو

پارک ملی کوه های روگووا در میان علاقه مندان به ورزش های زمستانی از معروفیت زیادی برخوردار است. با این حال، با وحود آبشارها، دریاچه ها، دره های ژرف، دره های کوچک سرسبز و قله های بلند این پارک بعلاوه مقصدی شگفت انگیز در تابستان است. راهپیمایان و کوهنوردان بدون شک این پارک را مکانی بسیار زیبا خواهند یافت. این منطقه کوهستانی که در شمال غربی شهر پچ واقع شده است، به عنوان چهارمین مرکز مهم انجام ورزش های زمستانی انتخاب شده است؛ بنابراین برای هر فصلی که برنامه ریزی کنید از سفر به این پارک پشیمان نخواهید شد.

8. کوه های سار (Šar Mountains)، مقدونیه

رشته کوه های سار در چندین کشور منطقه بالکان پراکنده شده اند. بخشی از این رشته کوه که در مقدونیه واقع شده است مکانی عالی برای پیاده روی و کوه پیمایی محسوب می گردد. قله های مختلف، دره های سرسبز و دریاچه های کوهستانی، منظرهی بی نظیر را خلق نموده اند که می توان در یک یا چند روز در آن به گشت وگذار پرداخت و خاطره ای فراموش نشدنی رقم زد.

7. مارامورش، رومانی

منطقه تاریخی شهرستان مارامورش مکانی عالی برای تورهای چند روزه است. این شهرستان زیبا در بخش شمالی رومانی واقع شده است. منطقه مذکور به خاطر منظره روستایی و به طور کلی معماری روستایی اش معروفیت دارد. بازدیدکنندگان می توانند ساعت ها مشغول منظره ها دیدنی، روستاهای کوچک، معماری های چوبی و جنگل های سرسبز این ناحیه شوند و احساس خستگی نکنند.

6. دریاچه اسکادار (Lake Skadar)، مونته نگرو

دریاچه اسکادار به عنوان گنجینه ای ملی شناخته می گردد و تنوعی گسترده از حیات وحش شامل پرندگان مختلف را ارائه می دهد. مهم تر از همه، محیط زیبای اطراف و خود دریاچه جاذبه ای منحصربه فرد به شمار می فرایند. سفر با کشتی های کروز و تماشای پرندگان محبوب ترین فعالیت های تفریحی این ناحیه محسوب می شوند. طبیعت وحش منطقه به وافع مکانی عالی برای گشت وگذار است. این دریاچه که به وسیله کوه های کارست احاطه شده، بخشی از مرز بین آلبانی و مونته نگرو را تشکیل می دهد. آب شفاف و آینه ای، خط ساحلی سنگی و روستاهای ماهیگیری سنتی در اطراف آن جاذبه ای ارزشمند را تشکیل می دهند که نباید بازدید از آن را از دست داد.

5. رووینی، کرواسی

رووینی شهری باستانی روی خط ساحلی دریای آدریانیک است که یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری کرواسی در تابستان به شمار می رود. این شهر با سواحل بزرگ، آب های گرم و شفاف، رستوران های فراوان و کلوب های شبانه اش مکانی عالی برای استراحت و غرق شدن در فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده است. کلیسای جامع سنت یوفمیا با برج 60 متری اش از جلوه های این شهر است. به علاوه جزایر زیادی که در اطراف آن واقع شده اند تنوع گردشگری منطقه را بالا برده اند.

4. درمی (Dhërmi)، آلبانی

درمی روستای نسبتا کوچکی است که سواحل فیروزه ای شگفت انگیزی دارد. این روستا اخیرا به خاطر داشتن کلوب های شبانه به مقصد پرطرفداری در میان جوانان تبدیل شده است. بعلاوه هتل های مختلف، سفری پر از آرامش و فراموش نشدنی را برای گردشگران اطمینان می دهد.

3. پیران، اسلوونی

پیران یکی از اصلی ترین جاذبه های کشور زیبای اسلوونی است که به شهر قدیمش افتخار می نماید. این شهر مملو از معماری های قرون وسطایی است که بازدید از آن ارزش بالایی دارد. علاوه بر منظره تاریخی زیبا، پیران تعدادی موسسه فرهنگی از جمله تئاتر تارتینی، گالری های ساحلی، موزه دریایی و آکواریوم نیز ارائه می دهد. این شهر در سواحل دریای آدریانیک واقع شده است و حال و هوای ساحلی و تاریخی آن ترکیبی مجذوب کننده را خلق نموده اند که در کمتر جایی می توان مشابه آن را پیدا کرد.

2. موستار، بوسنی و هرزگویین

شهر بسیار زیبای موستار به همراه فروپاشی یوگسلاوی بمب گذاری های سنگینی را تجربه نموده است. با این وجود، با کوشش های فراوان این شهر بازسازی شد و امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد گرشگری بوسنی و هرزگویین تبدیل شده است. پل تاریخی سبک عثمانی که روی رودخانه نرتوا (Neretva) واقع شده است مهم ترین ویژگی این شهر کوچک محسوب می گردد. نام گذاری شهر به افتخار پل بانانی که در زبان محلی، موستاری نامیده می شوند صورت پذیرفته است. این اشخاص کسانی بودند که وظیفه نگهداری از پل قدیمی را بر عهده داشتند. تنها یک نگاه به تصاویر، جو و زیبای بی نظیر این شهر را نشان می دهد، اما سفر به موستار تجربه ای بسیار ارزشمندتر است که توصیه می کنیم حتما امتحان کنید.

1. دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک شهر تأثیرگذاری در کرواسی است که به وسیله یونسکو محافظت می گردد. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور کرواسی به شمار می رود که در کنار آخرین قسمت تنگه دوبروونیک واقع شده است. شهر مذکور معماری تاریخی شگفت انگیز، سواحل عالی، هتل ها و منظرههای نفس گیری ارائه می دهد که همین موضوع آن را به مقصدی مجذوب کننده تبدیل نموده است. در سال 1979 میلادی، شهر دوبروونیک به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. بعلاوه شالوده اصلی عایدی این شهر بر پایه تجارت دریایی بنا شده است.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com

به "با برترین مقاصد تعطیلات در شبه جزیره بالکان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین مقاصد تعطیلات در شبه جزیره بالکان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید