10 جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک

به گزارش وبلاگ نازنین، جزایر یکی از مجذوب کننده ترین مکان ها برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است؛ در این مقاله به معرفی 10 جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک می پردازیم.

10 جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک

جزایر از زیبایی های بی بدیل این کره خاکی هستند که گاه با آرامش و صدای روح نواز امواج و گاه با امواج خروشان دریایش، اوج هیجان و سکوت را در کنار هم برای ما به ارمغان می آورند. جزایر خاص و منحصر به فردی در گوشه و کنار سرزمین های مختلف وجود دارد که هرکدام با داشتن ویژگی های مختص به خود، مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. زیبایی برخی از آن ها به واسطه دریایی است که آن جزیره در آن حکمرانی می نماید یا به خاطر سواحل کریستالی و مرجانی است که همچون فرشی در سواحل پهن شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی برترین جزایر از نگاه نشنال جئوگرافیک بپردازیم و با زیبایی های بی بدیل آنان آشنا شویم.

نانتاکت (Nantucket)؛ ماساچوست

نانتاکت جزیره ای در استان ماساچوست آمریکا است که آب در ساحل آن بسیار آرام است و یکی از برترین مکان ها برای ساخت قلعه های شنی است. این منطقه در گذشته یکی از ثروتمندترین مکان ها در آمریکا بود که بر صنعت روغن نهنگ تمرکز داشت.

ساحل های این جزیره آرام، با سکوت و زیبایی های منحصر به فردی که دارد همواره مورد توجه گردشگران بوده است و در زمان های معین تورهای بسیاری برای تماشا وال ها به این جزیره تماشای وجود دارد.

مجمع الجزایر سیلی (Isles of Scilly)؛ انگلستان

مجمع الجزایر سیلی مجموعه ای از چندین جزیره متعلق به انگلستان است که در جنوب غربی این کشور و در اقیانوس اطلس واقع شده است.

امروزه عایدی اصلی این جزیره از صنعت گردشگری است و شرایط آب و هوایی مناسب، فرهنگ آرام و گرم مردم این منطقه و ارتباطات حمل و نقل مناسب، این مجموعه جزایر را مورد توجه گردشگران قرار داده است.

سیبا (Saba)؛ هلند

سیبا جزیره ای کوچک در دریای کاراییب و متعلق به هلند است. صنعت گردشگری به اقتصاد جزیره بسیار یاری نموده است و با اقامتگاه های مناسب و عالی از مهمانان خود میزبانی می نماید. سبا با داشتن زیست بوم مناسب فرصت استثنایی را برای غواصی، کوهنوردی و پیاده روی برای علاقه مندان ایجاد نموده است. از دو راه دریایی و هوایی می توان به این جزیره دسترسی داشت.

جزایر قناری (Canary Islands)؛ اسپانیا

جزایر قناری مجمع الجزایری متشکل از هفت جزیره در اقیانوس اطلس است و از منطقه ها خودمختار اسپانیا است. تنریف (Tenerife)، گرن کاناریا (Gran Canaria)، فوئرته ونتورا (Fuerteventura) و لانزاروته (Lanzarote) از جزایر معروف این منطقه هستند.

این جزایر در لیست زیباترین مکان های این کره خاکی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. پارک های آبی، تنوع گونه های جانوری و استراحتگاه های بی نظیر این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل نموده است.

جزیره فیر (Fair) ؛ اسکاتلند

این جزیره که در شمال اسکاتلند قرار گرفته است یکی از برترین مکان ها برای تماشا پرندگان است و علاوه بر این مردمان این جزیره به سبک های سنتی زیبای بافندگی معروفیت دارند. این جزیره یکی از پرجمعیت ترین جزایر بریتانیا است و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشا پرندگان به این جزیره سفر می نمایند.

جزیره لرد هاوو (Lord Howe Island)؛ استرالیا

جزیره لرد هاوو با کوه های سبز زیبایش و ساحل نیلگون با آب زلال و شفافی که دارد یکی از برترین مکان ها برای ورزش های آبی است. این جزیره به خاطر زیبایی و تنوع منحصربه فرد، ساختار زمین شناسی بی نظیر و مجموعه پرندگان نادر در سال 1982 در میراث جهانی ثبت شده است. از دو راه دریایی و هوایی می توان به این جزیره باشکوه دسترسی داشت.

کاپری (Capri)؛ ایتالیا

کاپری جزیره ای زیبا در ایتالیا است که فاصله کمی با شهر سورنتو دارد و از نظر افسانه شناسی و تاریخی بسیار غنی است. در کاپری گردشگران می توانند به گردش در سواحل زیبا بپردازند و غذاهای دریایی عالی میل نمایند.

روستاهای کوچک و جهت های پیاده روی باعث می شوند این جزیره را منحصربه فرد نموده است. این جزیره یک غار دریایی دارد که رنگ آب آن همچون نئون آبی رنگ است.

جزایر کانال (Channel Islands)؛ آمریکا

جزایر کانال یک زنجیره ای از هشت جزیره واقع در اقیانوس آرام در ساحل جنوب کالیفرنیا در کانال سانتا باربارا (Santa Barbara) در آمریکا است. این جزایر یکی از غنی ترین زیست بوم های جهان را دارد و بسیاری از گونه های منحصربه فرد جانوری و گیاهی در این جزایر زندگی می نمایند.

تاهیتی (Tahiti)؛ پولینزی فرانسوی

تاهیتی، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین جزیره پولینزی فرانسوی به شمار می رود. این جزیره برای گوگن، نقاش مشهور فرانسوی سبک امپرسیونیست، از محبوبیت زیادی برخوردار بود. تاهیتی مقصد مطلوبی برای داشتن تعطیلات شگفت انگیز تابستانی است.

فعالیت ها و امکانات تفریحی فوق العاده ای از جمله چشمه های درمانی آب گرم تاهیتی، تورهای جزیره ای، غذا دادن به کوسه ها و پیک نیک خانوادگی در جزایر خالی از سکنه برای مسافران این جزیره فراهم شده است.

جزایر دریای آندامان (Islands of the Andaman Sea)؛ تایلند

جزایر دریای آندامان جزایری بسیار زیبا و خیره نماینده با منظره ها و چشم اندازهایی خارق العاده است. این جزایر ارزشمند، به خوبی به وسیله دولت تایلند محافظت شده و در سال 1982 میلادی به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده است.

در زیر آب های شفاف و کریستالی این جزایر که همچون ذخایر ارزشمند طبیعت دریایی است، بهشتی خارق العاده برای غواصان و علاقه مندان به شیرجه و شنا قرار گرفته است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "10 جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید