جشنواره انار جوشقان کاشان مهرماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از برگزاری جشنواره انار در روستای جوشِقان این شهرستان در روزهای 27 و 28 مهر ماه امسال اطلاع داد.

جشنواره انار جوشقان کاشان مهرماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، احمد دانائی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر به ظرفیت های پنهان و آشکار روستاها در توسعه حوزه های مختلف مالی و جهانگردی اشاره نمود و گفت: برگزاری جشنواره های محلی روستایی امکان مناسبی برای توسعه جهانگردی روستایی است و با توجه به این موضوع، می کوشیم از روستاهای کاشان در جهت توسعه جهانگردی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از منطقه ها روستایی شهرستان کاشان ابراز داشت: یکی از این روستاها، جوشقان است که دارای قابلیت های فراوان جهانگردی در زمینه های متنوع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کاشان توضیح داد: جشنواره های محلی علاوه بر جذب جهانگردان به منطقه ها روستایی می توانند بر افزایش اشتغال، افزایش عایدی، توانمند سازی مردم روستایی، پی بردن به اهمیت محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن، کاهش مهاجرت از روستا به شهر، افزایش فراوری صنایع دستی، حفظ و نگه داری از بناهای تاریخی نقش مهمی ایفا نمایند.

جشن انار الگوی مناسب جهانگردی مزرعه است

وی اعلام کرد: برگزاری جشنواره های محلی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، مالی، کالبدی و زیست محیطی در توسعه روستایی مؤثر است.

دانایی نیا اضافه نمود: محصول انار جوشقان یکی از قابلیت های مهم این روستا است که می تواند الگوی مناسبی برای جهانگردی کشاورزی یا جهانگردی مزرعه برای توسعه روستا و رونق مالی آن باشد.

وی از برگزاری جشنواره انار جوشقان در روزهای 27 و 28 مهرماه اطلاع داد و اعلام کرد: این جشنواره در تقویم جهانگردی شهرستان کاشان ثبت شده و امید است با برگزاری آن و دیگر رویدادهای فرهنگی که در تقویم جهانگردی شهرستان کاشان ثبت شده است بتوان به توزیع جهانگرد در فصول مختلف سال در منطقه ها مختلف روستایی یاری کرد.

منبع: دنیای سفر

به "جشنواره انار جوشقان کاشان مهرماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره انار جوشقان کاشان مهرماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید