خبرنگاران ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد

به گزارش وبلاگ نازنین، تهران- خبرنگاران- ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ارتش یمن در جنوب عربستان شد.

خبرنگاران ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد

خبرگزاری رسمی سعودی بامداد چهارشنبه گزارش داد: نیروهای ائتلاف یک فروند پهپاد بمب گذاری شده را که توسط حوثی ها (جنبش انصارالله) به سمت خمیس مشیط در جنوب عرب عربستان به پرواز در آمده بود، رهگیری و سرنگون کردند.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف با اعلام این خبر مدعی شد که نیروهای ائتلاف بامداد چهارشنبه توانستند، این پهپاد را که قصد حمله به شهروندان و مراکز غیر نظامی در شهر خمیس را داشت، سرنگون نمایند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید