شرایط و چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام

به گزارش وبلاگ نازنین، انگیزه - یک صفحه اینستاگرام پر بازدید دارید و می خواهید به اکانت خود رسمیت ببخشید و راهی برای تشخیص آن از صفحات فیک ایجاد کنید؟ دریافت تیک آبی در اینستاگرام راه چاره شماست. اما برای این کار باید مراحل خاصی را طی کنید و پروفایل شما باید شاخصه هایی داشته باشد. برای اینکه با نحوه دریافت تیک آبی در اینستاگرام آشنا شوید، با ما همراه باشید.

شرایط و چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام

تیک آبی در اینستاگرام

این روزها بسیاری از ما در شبکه های اجتماعی متنوعی عضو هستیم. یکی از این شبکه های اجتماعی که هواداران بسیار زیادی را در خود جای داده، اینستاگرام است. در صورتی که شما نیز در این شبکه اجتماعی عضو باشید و اهل گشت و گذار در آن باشید، به احتمال زیاد متوجه تیک آبی کوچک در کنار تصویر پروفایل بسیاری از سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور شده اید. اما این تیک چه معنایی دارد؟ چرا تعدادی از پروفایل ها در اینستاگرام این تیک آبی را دارند در حالی که بقیه آن را ندارند؟ اصلا چگونه می توان این تیک آبی را به دست آورد؟ ما در این مطلب به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

تیک آبی چه معنایی دارد؟

زمانی که تیک آبی را در کنار تصویر پروفایل تعدادی از افراد مشهور مشاهده می کنید، می توانید مطمئن باشید که این پروفایل مربوط به همان شخص معروف است. با توجه به این موضوع که برای هر شخص یا برند مشهوری در اینستاگرام، پروفایل و صفحه فیک و دروغینی از سوی افراد دیگر ساخته شده و مسائل و دردسرهایی ایجاد می گردد، از این رو شناخت اشخاص واقعی به سختی انجام می گردد.

کارشناسان اینستاگرام این تیک آبی را بعد از اینکه خود صاحب پروفایل یک سری مدارک ارائه داد (مدارکی که تائید می نماید او همان برند یا شخصیت اصلی و مشهور است!) به پروفایل فرد اضافه می نمایند. البته زمانی این کار انجام می گردد که این پروفایل تمام شرایطی را که آن کارشناسان انتظار دارند داشته باشد.

*** دریافت تیک آبی در اینستاگرام ***

چگونه در اینستاگرام برای پروفایل خود تیک آبی دریافت کنیم؟

دریافت تیک آبی در اینستاگرام تا اندکی قبل، تنها برای اشخاص مشهور و سلبریتی ها (که صفحه هایی پربازدید و پرفالوور داشتند) امکان پذیر بود. ولی بعد از به روزرسانی جدید اینستاگرام، دریافت تیک آبی در اینستاگرام، تقریبا برای همه امکان پذیر است.

برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام، در گام نخست ضروری است کارهای زیر را انجام دهید:

  • اینستاگرام خود را به روزرسانی (آپدیت) کنید
  • به صفحه خود (پروفایل تان) بروید
  • در آن قسمت بر روی تنظیمات یا setting کلیک کنید. سپس در بخش تنظیمات مراحل زیر را اجرا کنید.
  1. در تنظیمات گزینه Request Verification را پیدا نموده و این گزینه را انتخاب کنید
  2. اطلاعاتی را که در این قسمت از شما می خواهد با دقت وارد کنید. در گام نخست نام کاربری خود یا نام و آیدی صفحه خود را باید بنویسید. بعد از آن، نام و نام خانوادگی کامل خود را در بخش Full name می نویسید. سپس به گزینه Please attach a photo of your Id می رسیم. در این قسمت شما می بایست مدارک تائید شده توسط دولت از قبیل گواهی نامه رانندگی، کارت ملی، پاسپورت یا بقیه کارت های شناسایی را برای سرور اسکن نموده و ارسال کنید. در صورتی که هیچ کدام از این مدارک را در دسترس نداشتید، می توانید از مدارک رسمی از قبیل قبض آب و برق، مدارک مالیاتی یا اساسنامه شرکت نیز بهره ببرید.
  3. پس از اینکه مدارکتان را ارسال کردید، گزینه Send را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا مدارک شما از طریق کارشناسان اینستاگرام مورد آنالیز قرار گیرد. اینستاگرام تعهد نموده که اطلاعات شخصی شما و مدارک تان را در اختیار هیچ فرد یا نهادی قرار ندهد. (البته ما این مورد را تایید یا رد نمی کنیم!)

*** دریافت تیک آبی در اینستاگرام ***

عوامل مهم در دریافت تیک آبی برای کارشناسان اینستاگرام

اگرچه تعداد زیادی از اشخاص ممکن است برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام اقدام نمایند، ولی تنها تعداد اندکی از این افراد در واقع این تیک آبی را به دست می آورند. علت آن نیز وجود یک دسته از عوامل تأثیرگذار از نظر کارشناسان اینستاگرام است. اما ببینیم این عوامل چیست؟

اینستاگرام بیان نموده است که اکانت ها را از لحاظ اعتبار (authenticity)، منحصر به فردی (uniqueness)، کامل بودن (completeness) و قابل توجه بودن (notability) برای اعطای تیک آبی آنالیز خواهد نمود.

  • اعتبار: منظور از اعتبار این است که اکانت به یک فرد واقعی، کسب و کار یا نهاد انحصار داشته باشد.
  • منحصر به فرد بودن: به این معنی است که برای هر کسب و کار یا شخص فقط و فقط یک اکانت رسمی واحد در اینستاگرام وجود داشته باشد. مگر موارد ویژه، مانند اکانت هایی مشترک با چند زبان گوناگون که در این صورت اینستاگرام در سیاست هایش تجدید نظر خواهد نمود.
  • کامل بودن: برای اینکه اینستاگرام اطمینان حاصل کند که اکانت کامل است، در گام نخست کاربر می بایست یک دسته از کار ها برای صفحه اش انجام دهد. در زیر به این اقدامات اشاره خواهیم کرد و آن ها را مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

اقدامات لازم برای کامل بودن اکانت اینستاگرام

1) پابلیک بودن صفحه

اولین قدم در این زمینه این است که باید صفحه شما عمومی (Public) باشد و در صورت خصوصی (Private) بودن باید آن را از این حالت خارج کنید.

*** دریافت تیک آبی در اینستاگرام ***

2) هویت واقعی

صفحه اینستاگرام شما می بایست دارای یک هویت واقعی باشد. این بدان معناست که اگر برای شخص خودتان صفحه باز نموده اید، از نام و نام خانوادگی خود برای اسم و آیدی صفحه خود استفاده نموده باشید و عکس واقعی خودتان را برای پروفایلش انتخاب نموده باشید و در صورتی که برای برند تان نیز صفحه ای در اینستاگرام ساخته اید، بهتر این است که واقعاً مالک آن برند باشید!

3) ارائه بیو کامل و بدون لینک

در قسمت بیو (Bio) می بایست بیوگرافی مناسبی از خودتان ارائه داده باشید. در این قسمت به هیچ عنوان نباید لینک قرار دهید.

4) وجود پست مربوط به خودتان

لااقل یک پست مرتبط با خودتان یا چیزی که ثابت کند صاحب صفحه خودتان هستید می بایست در صفحه شما وجود داشته باشد.

5) محبوب و پربازدید بودن در اینستاگرام

دقت داشته باشید برای دریافت تیک آبی، صفحه شما می بایست محبوب باشد. به این معنی که صفحه شما باید مورد توجه افراد زیادی باشد

مرحله پایانی یعنی قابل توجه بودن سخت گیرانه ترین مرحله برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام است.

باید بدانید که اینستاگرام اکانت هایی را قابل توجه می داند که معروف باشند یا توسط افراد زیادی نام آن ها جستجو شده باشد. از این رو با صرفا به خاطر فرستادن درخواست دریافت تیک آبی، امیدوار به دریافت تیک آبی نباشید. معلوم نیست چقدر طول بکشد، اما مدت زمانی باید برای دریافت تیک آبی صبر کنید تا شرایط تان کامل آنالیز گردد.

درست است که در حال حاضر مراحل دریافت تیک آبی در اینستاگرام به صورت کامل مشخص شده است و حدوداً تمامی افراد می توانند بدانند که چطور و چگونه باید این کار را انجام دهند و در این مورد چه ملاک هایی برای کارشناسان اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؛ اما همین عوامل نشان می دهند که هنوز دریافت این تیک کوچک کار بسیار دشواری است. البته همین دشواری در دریافت است که آن را قابل اعتماد نموده و کاربران می توانند با دیدن این علامت به فیک نبودن صاحب صفحه اعتماد نمایند. از این رو برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام خود اندکی شکیبا باشید و تمام تلاشتان را برای کسب شرایط آن بکنید.

آیا با روش های دریافت تیک آبی در اینستاگرام آشنایی دارید؟ آیا پیروز به دریافت تیک آبی برای اکانت خود شده اید؟ لطفاً تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "شرایط و چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید