عجیب ترین برج های ساعتی جهان

به گزارش وبلاگ نازنین، برج های ساعت اولیه، زمان را با نور خورشید تعیین می کردند، اما به تدریج با پیشرفت علم، این ساعت ها نیز به شکل ساعت های امروزی تغییر کردند. در ادامه با بهترین ها به معرفی تعدادی از برج های ساعت شگفت انگیز در جهان می پردازیم.

عجیب ترین برج های ساعتی جهان

برج های ساعت در سراسر دنیا به عنوان نماد زیبایی و زمان شناسی شناخته می شوند. این برج ها در گذشته و در مراکز شهر ها ساخته می شدند تا به مردم در مطلع شدن از زمان، یاری نمایند. زیرا در آن موقع داشتن ساعت های مچی بین مردم رواج نداشت.

1. برج باد هابرج باد ها در یکی از میدان های شهر آتن واقع شده است. این برج ساعتی هشت ضلعی از نوعی سنگ مرمر به نام پنتیلیک ساخته شده است. در واقع این برج، نخستین برج ساعتی در دنیا است که در حدود 50 سال قبل از میلاد به وسیله آندرونیک ساخته شده است. این برج دارای ارتفاعی 12 متری و یک بادگیر و یک ساعت است که با آب، زمان را تعیین می نماید.

2. راتوس گلوکنس پیلاین برج ساعتی یکی از جاذبه های دنیاگردی مهم شهر مونیخ در کشور آلمان محسوب می گردد. این ساعت در دومین مرحله از ساخت تالار نو در سال 1908 در مونیخ ساخته شده است.

این مجموعه دارای 32 مجسمه با میزان های واقعی از اشخاص مختلف است که هر روز 2 داستان از این 32 شخص برای دنیاگردان و بازدیدنمایندگان روایت می گردد. ساختمان شهرداری شهر مونیخ که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است نیز در نزدیکی این برج واقع شده است.

3. ساعت نجومی پراگساعت نجومی پراگ در دیوار جنوبی تالار قدیمی در شهر پراگ واقع در جمهوری چک، واقع شده است. این ساعت که در سال 1410 ساخته شده است، قدیمی ترین ساعت نجومی دنیاست که در حال حاضر از آن استفاده می گردد. این ساعت که ساختاری پیچیده دارد یکی جاذبه های دنیاگردی شهر پراگ محسوب می گردد و هر ساله هزاران دنیاگرد از این ساعت بازدید می نمایند.

4. برج مینیاپولیسمینیاپولیس یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر های استان مینه سوتا است. برج ساعت این شهر بزرگ ترین ساعت 4 گوشه در دنیا است که هر طرف آن 8 متر طول دارد. این برج که 105 متر ارتفاع دارد تا سال 1902 بلندترین سازه شهر مینیاپولیس نیز محسوب می شد.

5. ساختمان دوکومو یوجیساختمان دوکومو یوجی در شهر توکیو و در کشور ژاپن واقع شده است. ساعت نصب شده در این ساختمان یکی از مدرن ترین ساعت های دنیا محسوب می گردد.

این برج ساعت با ارتفاعی 240 متری یکی از بلندترین برج های ساعت در دنیا به شمار می آید. در قسمت بالایی این برج چراغ هایی وجود دارند که شرایط آب و هوایی روز های آینده را نشان می دهند. این برج یکی از نماد های اصلی شهر توکیو به شمار می آید.

6. برج زایتلوگااین برج که در شهر برن در کشور سوئیس واقع شده است یکی از برج های قرون وسطایی برجسته ای است که در قرن 13 برای نگهبانی و به عنوان نمادی برای مرکز زندگی شهری و یادبود شهروندی و بعلاوه به عنوان یک برج ساعت ساخته شده است.

این شهر چندین بار دست خوش تغییراتی شده است، اما این برج ساعت زیبا همچنان نماد برجسته شهر برن محسوب می گردد. این برج ساعتی جزء میراث فرهنگی یونسکو نیز محسوب می گردد.

7. برج ساعت آلن بردلیبرج ساعت آلن بردلی در دفتر مرکزی راکول در شهرستان میلواکی در ایالات متحده واقع شده که به وسیله شرکت آلن بردلی ساخته شده است. از این برج ساعت در کتاب رکورد های گینس به عنوان بلندترین برج ساعت بدون سیم و یکی از بلندترین برج های ساعت 4 طرفه در دنیا یاد شده است. ارتفاع این برج حدود 87 متر است.

8. برج الیزابتبرج الیزابت در انتهای خیابان شمالی کاخ وست مینستر در لندن واقع شده است. علیرغم نام رسمی، این برج در سراسر دنیا با نام بیگ بن معروف است.

برج الیزابت با ارتفاع 96 متر به عنوان بلندترین ساعت سرامیکی در دنیا شناخته می گردد. این برج یکی از مهم ترین نماد های کشور انگلستان محسوب می گردد و یکی از جاذبه های دنیاگردی شهر لندن نیز به شمار میرود.

9. برج ابراج البیتبرج ابراج البیت در شهر مکه در کشور عربستان سعودی و در فاصله چند متری با مسجد الحرام، بزرگترین مسجد دنیا واقع شده است. این برج بعلاوه با نام برج ساعت هتل رویال مکه نیز شناخته می گردد.

این ﺳﺎﻋﺖ ﺭﺍ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﺁﻟﻤﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﻮﺋﯿﺴﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. به ادعای مهندسان کشور عربستان، این ساعت بلندترین ساعت نصب شده در دنیا است که ساخت آن در سال 2012 به انتها رسیده است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "عجیب ترین برج های ساعتی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین برج های ساعتی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید