عمیق ترین استخر غواصی دنیا در دبی، عکس

به گزارش وبلاگ نازنین، عمیق ترین استخر غواصی دنیا به تازگی در دبی افتتاح شده است؛ استخری که یک تجربه ماجراجویانه آبی تازه را در اختیار افراد قرار می دهد. علاقه مندان به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد در هر سطحی می توانند برای آموزش یا تمرین به این استخر تازه بروند.

عمیق ترین استخر غواصی دنیا در دبی، عکس

مجموعه دیپ دایو دبی (Deep Dive Dubai) که به تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، اسم بزرگ ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود اختصاص داده است. این مکان که عمیق ترین استخر شنای ساخته شده به وسیله بشر برای غواصی روی کره زمین است، در تاریخ 27 ژوئن 2021 (6 تیر 1400) در رکورهای جهانی گینس هم به ثبت رسید.

افتتاح این استخر به رکوردداری یک ساله استخر عمیق لهستان انتها داد؛ استخری با 45 متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود. با افتتاح استخر دیپ دایو دبی، این شهر، علاوه بر بلندترین آسمان خراش و بزرگ ترین مرکز خرید جهان، عمیق ترین استخر را هم در خود جای داده است.

استخر شنای حیرت انگیز دبی با عمق رکوردشکنانه 60 متر، حدود 14 میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می نماید؛ اندازه آبی معادل 6 استخر شنای المپیک. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون ها لیتر آب آن، دمایی معادل 30 درجه سانتی گراد دارد. این استخر بعلاوه دارای یک شهر غرق شده است؛ یک شگفتی دیگر که به شکل یک خیابان شهری متروکه طراحی شده است و شامل یک آپارتمان، گاراژ و گذرگاه طاق دار در میان دیگر سورپرایزها می گردد.

کشور امارات متحده عربی که در زمینه غواصی برای پیدا کردن مروارید، پیشینه ای طولانی دارد، استخر دیپ دایو دبی را در زمینی به مساحت 1,487 متر مربع ساخته است. این مجموعه به شکل یک صدف غول پیکر طراحی شده است و علاوه بر استخر، شامل یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با 80 جایگاه به علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه های رسمی و کنفرانس ها می گردد که قرار است در سال 2021 افتتاح شوند. رستوران این مجموعه در طبقات زیرین واقع شده است و دارای یک منظره بی نظیر از زیر آب است؛ به این ترتیب، مهمانان می توانند در حین غذا خوردن، از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند.

غواصی در عمیقترین استخر غواصی جهان در دبیاکتشاف در شهر غرق شده عمیقترین استخر غواصی جهان در دبیتماشای غواصانکلاس های غواصیتجربه غواصی گروهی در عمیقترین استخر غواصی جهان در دبیفوتبال دستی در عمیقترین استخر غواصی جهان در دبیکاوش در عمیقترین استخر غواصی جهان در دبیغواصی بچه ها در عمیقترین استخر غواصی جهان در دبی

منبع عکس اول: timeoutdubai.com. منبع عکس دوم تا ششم: gue.com. منبع عکس هفتم و هشتم: deepdivedubai.com

غواصان در هر سطحی برای کاوش در ویرانه های شهر غرق شده در زیر آب، غواصی اسکوبا و شرکت در کلاس های شیرجه آزاد، کارگاه ها و دیدار با غواصان باتجربه دعوت هستند و می توانند در یک محیط امن و کنترل شده از یک موقعیت منحصر به فرد ماجراجویانه واقع در زیر آب لذت ببرند. دوره های آموزشی و تجربی مجموعه دیپ دایو دبی به سه دسته کشف (Discovery)، غواصی (Dive) و توسعه (Develop) تقسیم می شوند؛ بنابراین همه از مبتدیان گرفته تا غواصان فصلی می توانند از امکانات این مجموعه استفاده نمایند.

از امکانات بی نظیر مجموعه دیپ دایو دبی می توان به سیستم های تصفیه آب مدرن و درجه یک اشاره نمود. جالب است بدانید که آب این استخر، هر 6 ساعت یک بار به وسیله گردش در سنگ های آتشفشانی سیلیکایی تصفیه می گردد؛ یک فناوری پیشرفته فیلتراسیون به همراه تصفیه آب به وسیله اشعه ماورای بنفش که به وسیله سازمان ناسا پیشرفته است.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد استخر غواصی بزرگ دیپ دایو دبی، می توان به دو زیستگاه زیر آبی دارای محفظه های خشک در عمق 6 و 21 متری، یک سیستم صوتی و روشنایی پیشرفته برای ایجاد فضایی مفرح، 164 چراغ در سراسر استخر و 56 دوربین زیر آب اشاره نمود که قادر به فیلمبرداری و ثبت فعالیت های زیرآبی در هر زاویه ای هستند.

تیم تامین نماینده مجموعه دیپ دایو دبی، امکان اجاره تجهیزات پیشرفته غواصی از برندهای مشهوری چون هالکیون (Halcyon)، اسکوبا پرو (Scubapro) و فرث المنت (Fourth Element) را در اختیار شرکت نمایندگان در تمام دوره های آموزشی و تجربی قرار می دهند. به افرادی که گزینه غواصی های دیسکاوری (Discovery Dives) را انتخاب می نمایند، به صورت رایگان، عکس ها و ویدئوهای زیرآبی دوربین ها داده می گردد؛ البته بازدیدنمایندگان می توانند با اجاره تجهیزات، خود به عکاسی و فیلمبرداری زیر آب بپردازند و تجربه ای تازه را ثبت نمایند.

جرد یوبلانسکی (Jarrod Jablonski)، مدیر عامل مجموعه دیپ دایو دبی و دارای رکورد جهانی غواصی در غار می گوید:

طراحی مجموعه دیپ دایو دبی، تجربه ای واقعا متمایز را به همه ارائه می دهد و تیم ما متعهد است که هر بار، خاطره ای به یادماندنی را با خدمات برجسته برای همه فراهم کند.

برای کسانی که در پی یک تجربه منحصربه فرد هستند، دیپ دایو دبی، یک محیط استثنایی، امن و کنترل شده است که فضایی برای یادگیری همه چیز در خصوص غواصی را فراهم می نماید. برای اعضای باتجربه جوامع آزاد و غواصی، این یک امکان و تجربه تازه است که مانند آن را در هیچ جای جهان نمی توان یافت.

مجموعه دیپ دایو دبی در حال حاضر فقط برای افرادی قابل استفاده است که دعوتنامه دارند؛ اما این مرکز قرار است که به زودی و تا اواخر ماه ژوئیه 2021 (اوایل مرداد 1400) برای رزروهای عمومی باز گردد. این مکان، ظرفیت برگزاری رویدادها با گزینه پذیرایی در محل برای حداکثر 100 نفر را دارد؛ بنابراین مجموعه دیپ دایو دبی، مکانی فوق العاده برای برگزاری انواع رویدادها از مهمانی های تولد و عروسی گرفته تا نمایش فیلم و مراسم رونمایی از محصولات به تعداد می آید. ورودی مجموعه دیپ دایو دبی، عمیق ترین استخر جهان، 800 درهم معادل 200 دلار تخمین زده شده است.

وب سایت: deepdivedubai.com

تلفن: 444 5019 4 971+

آدرس: Deep Dive Dubai, Nad El Sheba 1, Dubai, UAE

منبع: گردشبان

به "عمیق ترین استخر غواصی دنیا در دبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیق ترین استخر غواصی دنیا در دبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید