مکان های سورئالی که فقط چند دهه از عمرشان به جای مانده است

به گزارش وبلاگ نازنین، جاذبه های سوررئالی که از بین رفتنی هستند

ما دنیای بسیار زیبایی داریم که هر گوشه آن مکان های زیبا و شگفت انگیزی وجود دارد. گرچه گرمایش زمین، تغییرات آب و هوایی و غفلت انسانی باعث شده است که بعضی از این مکان های فوق العاده و شگفت انگیز این بهشت، به دست فراموشی سپرده شوند. از شهرهای باستانی گرفته تا جنگل های بکر استوایی، احتمالا ما آخرین نسلی خواهیم بود که می توانیم این مکان های سوررئال را ببینیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با 15 مکان سوورئال دنیا که تا چند دهه دیگر از بین خواهند رفت، آشنا شوید:

مکان های سورئالی که فقط چند دهه از عمرشان به جای مانده است

ونیز، ایتالیا

شهر رویایی ونیز با قایق های گوندولای فوق العاده اش، کانال های بزرگ، کاخ ها و قلعه هایش، به شدت در معرض خطر غرق شدن تا سال 2050 است. هر سال با بالا رفتن سطح دریا در اثر سیل، فونداسیون چوبی بسیاری از ساختمان ها ضعیف تر می گردد.

صخره های مرجانی

بزرگ ترین صخره های مرجانی با وسعت بیش از 2300 کیلومتر که محل زندگی بیش از 5 هزار گونه خاص دریایی است، زینت بخش سواحل استرالیا است. این بزرگترین سازه یکپارچه ای است که به وسیله موجودات زنده ساخته شده و از بیرون قابل مشاهده است. عوامل محیطی مختلفی از جمله افزایش دمای اقیانوس ها، آلودگی آب، اسیدی شدن آب اقیانوس ها و گردبادها باعث شده اند این صخره های 8 هزار ساله فرسایش پیدا نمایند و در کمتر از 100 سال تخریب شوند.

مالدیو

جمهوری مالدیو با امکانات لوکس بی نظیر، سواحل درخشان فوق العاده، یکی از برترین سرگرمی گاههای جهان و مقاصد توریستی محسوب می گردد. مالدیو، پست ترین کشور نسبت به سطح دریا است که 80 درصد از آن تقریباً در سطح دریا قرار دارند و به همین سبب به شدت در معرض غرق شدن به علت گرمایش زمین و تسونامی واقع شده است.

دریای مرده

دریای مرده، پست ترین نقطه در روی کره زمین است که شوری آب آن معروفیت دارد (8 برابر شور تر از آب اقیانوس) و به علت خاصیت شناوری طبیعی آب در اینجا بر روی آب شناور می مانید. اینجا محلی تاریخی و طبیعی است. این دریا هرسال به علت تبخیر ، معدن استخراج پتاسیم، برداشت آب از رودخانه اردن (منبع) به وسیله کشورهای همسایه، به اندازه 3 فوت به عقب می رود.

جزایر گالاپاگوس

این جزایر که در اقیانوس آرام قرار دارند، منبع غنی از تنوع زیستی به حساب می آیند. این جزایر که از سوی سازمان یونسکو به عنوان موزه زنده و ویترین سیر تکاملی یاد شده است، زیستگاه بیش از 9 هزار گونه مختلف است که سه چهارم آن در مختص این محل بوده و جای دیگری در جهان یافت نمی شوند. افزایش افسار گسیخته توریسم و افزایش ساکنین مهاجر این منطقه، حیات گونه های بومی را به خطر انداخته است.

رشته کوه های آلپ

رشته کوه های رویایی پوشیده از برف آلپ ،که مقاصد مشهوری برای اسکی و کوهنوردی و فیلم سازی به شمار میرود، هرسال 3 درصد از یخ هایش را به علت گرمایش زمین از دست می دهد. به اعتقاد کارشناسان این یخ ها تا سال 2050 کاملاً از بین می فرایند.

پارک ملی یخ رود، مونتانا

اینجا بهشت کوهنوردان است که روزگاری بیش از 150 یخ رود داشته است که از آن تعداد تنها 25 عدد به جای مانده است. گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی باعث اختلال در زیست بوم شده است که منجر به از بین رفتن آنها تا سال 2030 خواهد شد.

ماداگاسکار

ماداگاسکار، سرزمینی غنی از نظر طبیعی و بیولوژیکی است که حیات وحش غنی و قصه های افسانه ای آن خیلی از مردم را به خود جذب نموده است. این سرزمین روزگاری زیستگاه بیش از 250.000 گونه مختلف بوده است که 70 درصد آن مختص این سرزمین هستند . جنگل زدایی و شکار غیر قانونی، این بهشت و ساکنانش را به سوی نابودی کشانده است.

پاتاگونیا

پاتاگونیای آمریکای جنوبی ،جزیره زیبایی های فرا زمینی به علت تغییرات آب و هوایی به شدت در حال تغییر است. بسیاری از یخ رود های آن به علت افزایش دما در اثر گرمایش زمین و کاهش بارندگی در حال از بین رفتن است که تغییرات شدید در منظره ها طبیعی و از بین رفتن جانوران و گیاهان را در پی داشته است.

المپیا، یونان

در حالی که جهان در حال آماده شدن برای برگزاری بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک است، محل ظهور این اتفاق، در کشمکش باقی ماندن بر روی نقشه است. افزایش دما در تابستان و بی توجهی سبب آتش سوزی های گسترده در شهر از بین رفتن میراث طبیعی و فرهنگی اطراف آن شده است.

ساندر بانز، هند

جنگل های سبز حرا که در امتداد مرز بنگلادش و هند قرا دارند ، زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله ببر رویال است. افزایش سطح آب و سیل های متعدد و در کنار آن جنگل زدایی و شکار غیر قانونی برخی از بخشهای این منطقه را از بین برده است. کارشناسان معتقدند اگر اقدامات فوری برای این میراث یونسکو صورت نگیرد ، این جنگل از بین خواهد رفت.

دیوار بزرگ چین

این دیوار بزرگ که یکی از عجایب هفت گانه جهان است، چیزی در حدود 5 هزار و 500 مایل طول دارد و از شرق به غرب چین کشیده شده است. این دیوار با قدمت بیش از دوهزار سال، از میان جنگل ها ، صحراها، کوه ها، رودخانه ها ودشت ها از مرزهای چین محافظت نموده است. دو سوم دیوار به علت طوفان های شن متعدد و از سویی دیگر فرسایش در طی سالیان متوالی از بین رفته است و با این فرایند انتظار می رود تا 20 سال آینده از بین برود.

آلاسکا، ایالات متحده آمریکا

جنگل های زیبا و خاص تندرا در آلاسکا، دوبرابر جنگل های دیگر جهان در مقابل گرمایش زمین آسیب پذیراند. تغییرات شدید آب و هوایی باعث شده است حتی لایه های منجمد دائمی اعماق زمین نیز ذوب شوند که نه تنها موجب از بین رفتن زیر ساخت های اطراف ، بلکه باعث افزایش کربن و تسریع در گرمایش جهانی می گردد.

سُقُطرا، یمن

سُقُطرا، تنها جزیره افسانه ای 220 مایلی یمن، زیستگاه گیاهان و جانوران خاصی است که با آب هوای گرم و تند و طوفانی جزیره سازگارند. انزوای طولانی مدت ژئولوژیکی، گرمای شدید و خشکسالی سبب به وجود آمدن گیاهان خاص و ویژه ای شده است. تغییرات آب و هوایی مانند کاهش رطوبت و پوشش ابر، حیات گونه های بومی جزیره که به شدت در معرض انقراض هستند را تهدید می نماید.

ماچو پیچو، پرو

شهر گمشده اینکاها در پرو یکی از پربازدیدترین منطقه ها توریستی جهان در قرن اخیر بوده است. افزایش بی رویه توریسم، از بین رفتن محیط زیست و توسعه شهرک های اطراف در کنار سایر عوامل مخرب دیگر منجر به از بین رفتن این محل اسرار آمیز شده است.

این یک حقیقت شوکه نماینده است که این مکان های طبیعی زیبا در معرض نابودی قرار دارند. در حالی که کار زیادی برای احیای این منطقه ها از دست شما برنمی آید این بخت را دارید تا سری به این مکان های زیبای طبیعی که شاید نسل آینده نتوانند هرگز آن را ببینند، بزنید.

منبع: الی گشت

به "مکان های سورئالی که فقط چند دهه از عمرشان به جای مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های سورئالی که فقط چند دهه از عمرشان به جای مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید