کلاهبرداری 50 میلیاردی از 1300 نفر به بهانه فروش خودرو

به گزارش وبلاگ نازنین، شش کلاهبردار حرفه ای که از 1300 مال باخته در تهران و دیگر شهرستان های کشور 500 میلیارد ریال به بهانه خرید و فروش خودرو کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری 50 میلیاردی از 1300 نفر به بهانه فروش خودرو

به گزارش شرق، اوایل بهمن سال گذشته پرونده ای با موضوع کلاهبرداری با ادعای فروش خودرو از دادسرای ناحیه 18 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

بررسی پرونده ها مشخص کرد فردی 40 ساله به نام محسن با همکاری پنج نفر از همدستانش با جلب اعتماد مال باختگان در محدوده یافت آباد به بهانه فروش خودرو، مبالغی را کلاهبرداری کرده و گریخته اند. تحقیقات پلیسی فاش کرد اعضای این باند به سرکردگی محسن، بعد از برقراری ارتباط با شهروندان و ادعای فروش خودرو های ارزان قیمت و توانایی ثبت نام در شرکت های خودروسازی و به دست آوردن سود خوب در این معاملات، شاکیان را به سرمایه گذاری ترغیب می کردند.

کلاهبرداران ابتدا با خرید چند دستگاه خودرو در بازار آزاد و تحویل آن به خریداران، اعتماد شاکیان را جلب و در ادامه آنان را به خرید بیشتر خودرو و معرفی دیگر افراد ترغیب می کردند. در بررسی پرونده ها مشاهده شد تعدادی از مال باختگان تا 30 دستگاه خودرو از کلاهبرداران خریده اند.

همچنین در برخی از پرونده ها مشاهده شد شاکیان خودروی دست دوم خود را به ازای دریافت خودروی نو، تحویل کلاهبرداران داده اند؛ اما نتوانسته اند حتی خودروی خودشان را پس بگیرند و متهمان خودروی نو نیز به آن ها نداده اند. در رصد های اطلاعاتی، مخفیگاه سرکرده باند در یکی از شهر های غربی کشور شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان با هماهنگی های قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و پیروز شدند او را چند روز پیش دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

متهم به ارتکاب کلاهبرداری به همراه پنج نفر از همدستانش اعتراف کرد و گفت: پول های به دست آمده را بین خودمان تقسیم می کردیم و ملک و خودرو های گران قیمت خریده و به خوش گذرانی پرداخته ایم. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، به دستگیری دیگر اعضای این باند اشاره و شرح داد: کارشناسان ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را 500 میلیارد ریال اعلام کرده اند و هر شش متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: فرارو

به "کلاهبرداری 50 میلیاردی از 1300 نفر به بهانه فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 50 میلیاردی از 1300 نفر به بهانه فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید