یکبار برای همیشه نحوه صحیح پارک دوبل را یاد بگیرید!

به گزارش وبلاگ نازنین، برای آموزش پارک دوبل آسان باید ابتدا با معنی پارک دوبل آگاه باشیم، به پارک کردن خودرو به موازات جاده با دنده عقب میان دو خودرو که از قبل پارک شده اند، پارک دوبل گفته می شود.

یکبار برای همیشه نحوه صحیح پارک دوبل را یاد بگیرید!

اگر بخواهیم در مسیری در یک خیابان پر ازدحام پارک نماییم ابتدا باید یک فضای خالی مناسب در کنار خیابان بیابیم. سنجیدن فاصله بین دو وسیله نقلیه اولین کاری است که باید انجام داد و یا به بیان ساده تر فاصله بین دو ماشین را باید حدس بزنیم. اگر این فاصله از 8 متر کمتر باشد و فضای خالی به این طول نیافتیم، امکان پارک خودرو بصورت عادی و رو به جلو برای ما مقدور نخواهد بود و اینجاست که راه حل مفید، آموزش پارک دوبل صحیح و ساده خواهد بود.

متداول ترین روش پارک در شهرها، پارک دوبل می باشد. البته باید توجه نمود که اگر فضای خالی از 5/6 متر کمتر باشد، دیگر پارک دوبل هم کمکی به ما نخواهد کرد.

آموزش مرحله به مرحله انجام پارک دوبل

پس از پیدا کردن مکان مناسب با فاصله مناسب برای پارک دوبل، ابتدا خودرو را در فاصله 50 سانتی متری از خودروی کناری نگه دارید. پس از نگه داشتن خودرو باید صاف ایستاده باشد و فرمان را نیز باید صاف نگه دارید تا هنگام به عقب رفتن خودرو به صورت کج حرکت نکند. برای پارک دوبل با سه مرحله را پشت سر بگذارید که در ادامه به توضیح این مراحل پرداخته ایم.

مرحله اول

پس از نگه داشتن خودروی خود در کنار خودروی دیگر ابتدا راهنمای سمتی را که می خواهید در آن پارک انجام دهید را روشن کنید. بعداز روشن کردن راهنما به صورت لاک پشتی به سمت عقب بیایید. برای حرکت به صورت لاک پشتی تنها کافی است کلاج خودرو را به صورت نصفه رها کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم همینکه انتهای ماشینی که در هنگام پارک کردن در جلوی شما قرار می گیرد را در گوشه شیشه مثلثی خودروی خود مشاهده کردید، فرمان خودرو را یک دور به سمت محل پارک می چرخانیم. با چرخاندن فرمان خودرو، خودرو به سمت محل پارک چرخش پیدا خواهد کرد.

مرحله سوم

هنگامی که انتهای خودرو وارد محوطه پارک شد برای اجرای مرحله سوم پارک دوبل باید اقدام کنیم. برای اجرای این مرحله هنگامی که انتهای خودروی کنار با خودروی ما در زاویه 45 درجه ای قرار گرفت و یا اینکه آینه جانبی در خط زاویه ای 45 درجه ای قرار گرفت فرمان خودرو را از حالت یک دور چرخش به سمت محل پارک خارج کرده و بار دیگر فرمان را یک دور کامل به خلاف جهت سمت پارک بچرخانید.

منبع: فرارو

به "یکبار برای همیشه نحوه صحیح پارک دوبل را یاد بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکبار برای همیشه نحوه صحیح پارک دوبل را یاد بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید