آیا اسپری بینی از ابتلا به کووید، 19 پیشگیری می نماید؟

به گزارش وبلاگ نازنین، مقامات بهداشتی و پزشکان هشدار دادند، اسپری بینی از ابتلا به کووید-19 پیشگیری یا آن را درمان نمی کند.

آیا اسپری بینی از ابتلا به کووید، 19 پیشگیری می نماید؟

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ نازنین، اسپری های بینی موجود در بازار کاربرد های دیگری دارند، این محصولات فاقد مواد دارویی فعال هستند که به طور مستقیم بیماری ها را از بین ببرند یا از آن ها پیشگیری نمایند. آن ها نباید به اسم جایگزین دارو ها و واکسن ها برای جلوگیری یا درمان عفونت کووید-19 مورد استفاده قرار گیرند.

محققان معتقدند، هر گونه اسپری که با جلوگیری از چسبندگی ویروس به غشای بینی و با شست وشوی فیزیکی، ویروس را از بینی حذف کند احتمالا قابلیت مقابله با ویروس کرونا و حتی نوع دلتا را دارد.

ناتان جونز، مدیر اجرایی شرکت Xlear، سازنده اسپری بینی بعلاوه مجموعه ای از مراقبت های دندانپزشکی مستقر در یوتا، امریکا شرح می دهد که ویروس و انواع آن در مرحله اول با چسبیدن به غشای بینی به اسم منبع اصلی عفونت، بیماران را آلوده می نمایند.

این شرکت اسپری بینی برای مقابله با ویروس مبتنی بر عصاره دانه های گریپ فروت طراحی نموده است، اما تا به امروز سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در برابر این درخواست ها مقاومت نموده اند.

به گفته جونز، این شرکت مطالعات متعددی ارائه نموده است که نشان می دهد، اسپری آن به نابودی ویروس یاری می نماید.

ساندرا کشمن، دبیر اجرایی دفتر ستاد CDC، مطالعات مستقل در خصوص اثربخشی اسپری بینی را کوچک می داند. در نظر وی، اثر اسپری بینی تنها در درمان علائم است و هیچ شواهد محکمی از نظر کاهش بار ویروسی ارائه نمی دهد.

البته نتایج تحقیقی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان می دهد که بار ویروسی در بینی و مجاری تنفسی متمرکز شده است، اما این موارد برای CDC کافی نبوده است و این شرکت باید داده های بیشتری در این زمینه ارائه گردد.

شرکت بیوتکنولوژی Sanotize مستقر در ونکوور کانادا هم هنوز مرحله سوم آزمایش های خود را در چندین کشور برای سنجش اثربخشی اسپری بینی در برابر دلتا شروع نموده است. به گفته این شرکت، آزمایش های اولیه امیدوارنماینده بوده است و قبلا تایید موقت برای فروش از سوی سازمان های بهداشت عمومی ازجمله نیوزیلند را دریافت نموده است. این شرکت امیدوار است مرحله سوم آزمایشی تا انتهای سال به انتها برسد.

منابع

newsweek.com

newsinfo.inquirer.net

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیا اسپری بینی از ابتلا به کووید، 19 پیشگیری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اسپری بینی از ابتلا به کووید، 19 پیشگیری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید