انحصار مجوز تاسیس کارگزاری بورسی لغو شد
به گزارش وبلاگ نازنین، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد به مصوبات امروز هیات مقررات زدایی اشاره نمود و گفت: انحصار مجوز تاسیس کارگزاری بورسی لغو شد
به گزارش وبلاگ نازنین، علی فیروزی با اشاره به مصوبات سی و نمهمین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که امروز یکشنبه 29 تیرماه برگزار گردید، اظهارداشت: در این جلسه در مورد احداث مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی، مجوز تاسیس کارگزاری بورس و نیز توسعه پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار تصمیماتی اتخاذ شد.
- مجله بورس ایران
رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در مورد مجوز احداث مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی وزارت راه و شهرسازی گفت: هیات تصمیم گرفت؛ وزارت راه و شهرسازی (معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع) ظرف حداکثر دو هفته دستورالعمل واگذاری احداث و بهره برداری از مجتمع های خدماتی و رفاهی در آزادراه های مشارکتی را با رعایت مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و همکاری اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران، تهیه و به هیات ارایه کند.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد مراحل صدور مجوز احداث مجتمع خدماتی و رفاهی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مکلف است ضمن بارگذاری اطلاعات این مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور، ظرف مدت یک ماه پیشنهادات خود را در جهت تسهیل فرایند و کاهش مراحل صدور مجوز مذکور تهیه و به هیات ارایه دهد.
فیروزی در مورد آنالیز مجوز تأسیس کارگزاری بورس به آنالیز های اجرا شده توسط هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره نمود و بیان داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است تا تاریخ 1399.5.31 دستورالعمل جدیدی در مورد مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس را با رعایت مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تأسیس کارگزاری در بورس و حتی محدودیت های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ گردد.
این مقام مسئول در وزارت اقتصاد توضیح داد: برای همه متقاضیانی که دارای شرایط و اهلیت لازم هستند، مطابق دستورالعمل مذکور امکان صدور مجوز فراهم گردد. در صورت عدم تنظیم و تصویب دستورالعمل جدید، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس به شماره 121/20130 مصوب 1386.6.31 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ملغی الاثر می گردد.
رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در مورد توسعه پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار و تصمیمات هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به فارس گفت: با توجه به اقدامات اجرا شده قبلی، حداکثر ظرف یک هفته از ابلاغ این تصویب نامه، پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار برای ارائه خدمات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چهار مرکز استان شامل شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز مطابق با پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار شهر تهران راه اندازی گردد.
وی یادآور شد: حداکثر ظرف مدت دو هفته از ابلاغ این تصویب نامه، ثبت شرکت سهامی خاص به خدمات پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار شهر تهران افزوده می گردد. همچنین حداکثر ظرف مدت دو ماه از ابلاغ این تصویبنامه در صورت تایید دبیرخانه ثبت شرکت سهامی خاص به خدمات پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار 4 استان افزوده خواهد شد.
فیروزی ادامه داد: اجرای مراحل ثبت نام مالیات مستقیم و دریافت کد مالی و همچنین ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده در فرآیند پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار در تهران و 4 استان فوق الذکر صرفا مطابق با بخشنامه شماره 19487 مورخ 1399/2/20 وزیر امور مالی و دارایی در مورد اصلاحیه مواد فصل دوم آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم (اصلاحی 94/4/31) و همچنین دستور العمل شماره 506/200/99 مورخ 1399/2/21 سازمان امور مالیاتی کشور در مورد ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده کشور صورت می گیرد.
وی تاکید نمود: تمامی ادارات سازمان امور مالیاتی کشور مکلفند اطلاع رسانی لازم در این زمینه را به وسیله نصب تخته اعلانات، آگهی و درج در وبگاه سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاع مودیان برسانند. همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اطلاع رسانی لازم را در مورد در بخشنامه فوق الذکر به مراجع و سازمان هایی که برای ارئه خدمت احتیاجمند کد مالی هستند، انجام دهد.
فیروزی به دیگر مصوبات هیات مقررات زدایی اشاره نمود و گفت: نیروی مورد احتیاج در باجه ورود اطلاعات و پذیرش اولیه، کارشناس دارای مهارت لازم و کافی است که از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری معرفی و توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در چارچوب مقررات خود به کار گرفته گردد. همچنین برنامه ریزی توسط دستگاه های مستقر در پنجره واحد به گونه ای صورت می گیرد که همیشه یک نیروی ماهر و کارآمد به کنندگی از دستگاه در پنجره واحد حضور داشته باشد.
به گفته این مقام مسئول در وزارت امور مالی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی کشور مکلفند نحوه تبادل اطلاعات خود را بنحوی تکمیل کنند که متقاضی احتیاج به پیش ثبت نام در سامانه مالیاتی نداشته باشد.
منبع: همشهری آنلاین