برادرانی که با دست خالی حلال مسائل بسیاری از مدرسان شده اند

به گزارش وبلاگ نازنین، دو برادر شیرازی با سرمایه ای اندک و دشواری های بسیار توانسته اند در حوزه تولید محتوای آموزشی حلال مسائل مدرسان و دانش پژوهان شوند.

برادرانی که با دست خالی حلال مسائل بسیاری از مدرسان شده اند

به گزارش گروه استان های وبلاگ نازنین از شیراز، همیشه نام کارآفرین جذابیت خاصی داشته و داستان های جالبی هم از کارآفرینان مشهور دنیا شنیده ایم.

اما ملزومات کارآفرینی چیست و چه مخاطراتی به همراه دارد؟

با توجه به اهمیت کسب وکارهای نوپا در توسعه و پیشرفت مالی کشورها، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است.

در واقع توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، به توسعه و رشد کارآفرینی بستگی دارد.

به سراغ دو جوان کارآفرین رفتیم که مسائل را یکی پس از دیگری سپری کرده و در حوزه کاری خود، بسیار پیروز شده اند و برای 9 نفر به صورت مستقیم و یکصد نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده اند.

علی رضایی، 42 ساله و مهندس نرم افزار است که با سرمایه ای اندک،پیروز شده در موضوع محتوای آموزشی، ایجاد کارآفرینی کرده و مشکل تعداد زیادی از دانش پژوهان و مدرسان رشته های مختلف را برطرف کند.

یکی از چالش های موجود در موضوع آموزش، هم برای مدرسان و هم برای متقاضیان یادگیری، یافتن فرد مورد نظر با کمترین هزینه است.

مدرسان بسیار توانمندی وجود دارند که به لحاظ گمنام بودن و دسترسی نداشتن به ابزار و رسانه، همچنان گمنام باقی می مانند و چه بسیارند متقاضیانی که محتاج آموزش مطالبی هستند اما مدرس مطلوب خود را پیدا نمی کنند و یا مجبورند با هزینه های گزاف، آموزش ببینند.

علی رضایی درباره کسب و کار خود گفت: تیم سه نفره ما که از اعضای یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه صنعت هستند به لحاظ نیازی که در مجموعه خود مشاهده کردند تصمیم گرفتند با آنالیز های چند ماهه از شرایط موجود آموزش در فضای مجازی و آنالیز رقبا، طرحی را در قالب یک اپلیکیشن و وب سایت راه اندازی کنند.

او اظهار داشت: این تیم از یک نفر دکترای مکانیک، یک نفر مهندس نرم افزار و یک نفر مهندس الکترونیک تشکیل شده که سوابق ارزشمندی در طراحی نرم افزاری، راه اندازی، مشاوره و داوری کسب و کارهای استارت آپی را دارند.

رضایی شرح داد: هم اکنون این محصول در حال تکمیل بانک اطلاعات مدرسان بوده و تا به امروز دو هزار مدرس از تمام نقاط کشور، در حوزه های مختلف علمی و مهارتی در این بانک اطلاعاتی ثبت نام کرده اند.

این کار آفرین شیرازی ادامه داد: اپلیکیشن و سایت تیچرز به آدرس: https://www.teacherz.ir برای کمک به مدرسانی است که در نقاط دورافتاده کشور قادر باشند تنها با صرف هزینه ای بسیار اندک، مهارت ها و علم خود را به متقاضیان استفاده از آن، ارائه دهند و از این راه کسب درآمد کنند.

رضایی در خصوص چگونگی فعالیت تیم خود افزود: برای این کسب و کار، چهار فاز تعریف شده که به مرور با اجرا و تکمیل هر فاز می توان برای افراد زیادی فرصت اشتغال را در موضوع آموزش و تولید محتوا فراهم کرد.

او افزود: بدون تردید با توسعه این کسب و کار به افراد زیادی با توانمندی های متفاوت در بخش های پشتیبانی، تولید محتوا و آموزش به مدرسان برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده، نیاز داریم که این افراد به طور مستقیم به کار گرفته می شوند.

رضایی اظهار کرد: در ابتدای کار از مشاوران خبره برای بخش های مختلف کسب و کار بهره برده ایم و در ادامه هم، نیاز خواهیم داشت از مشاوران دیگری بهره مند شویم.

این کارآفرین گفت: انتظار می رود با حمایت مادی و معنوی از این کسب و کار، سریع تر و موثرتر بتوانیم فازهای دیگر کار را به سرانجام برسانیم.

سجاد رضایی دیگر جوان 33 ساله شیرازی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در سال 1393 است در خصوص دلیل گرایشش به کار در حوزه آموزش اظهار داشت: از ابتدای دوران دانشجویی در سال 1386 به فراگیری، تدریس و مشاوره در حوزه های آموزشی و مهارتی پرداختم، هم به نام علاقه شخصی و هم به دلیل دغدغه اجتماعی که همیشه در این زمینه داشتم.

او شرح داد: بعد از فارغ التحصیلی، در پی گرفتن مجوز کانون تعلیم و تربیت بودم که متوجه شدم چند سالی است مجوز تاسیس این مراکز داده نمی شود، پس با جمعی از دوستان که 6 نفر هستیم، برآن شدیم مجموعه ای را با این ماموریت، تاسیس کنیم و به کمک حوزه تعلیم و تربیت افراد جامعه بیاییم

رضایی ادامه داد: با داشتن یک زندگی منطقی، سالم، هدفمند و انعطاف پذیر برای روبرو با مسائل ، خواسته هر انسان خردمند بوده زیرا دست یابی به این هدف ارزشمند برای بسکمک از افراد جامعه میسر نیست، سوالی است که با طرح موضوعی عمیق به نام مهارت های زندگی امکان پاسخ گویی را می یابد.

او افزود: مهارت های زندگی، یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، برطرف تعارضات و کشمکش ها، بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه ای بزند.

این کار آفرین افزود: برنامه آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که افراد به ویژه بچه ها و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیازمند آن هستند که بتوانند از خود و علاقه هایشان در موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند.

رضایی اظهار کرد: مجموعه مهارت های زندگی هم به توانمند سازی افراد در زندگی حال، می اندیشد و هم به توانمندی آنان برای زندگی آینده تاکید می کند.

او تاکید کرد: این مهارت ها، متمرکز بر شکوفایی توانایی های بالقوه افراد است و به طور کلی هدف از مجموعه مهارت های زندگی، کمک به فرد برای حرکت از توانایی ها و ضعف های مهارتی به سوی مهارت های توانمند و قوی و سازنده است.

این کارآفرین گفت: در واقع هدف نهایی مهارت های زندگی این است که افراد مسئولیت فزونی و شایستگی فردی خویش را بپذیرند زیرا این شایستگی فردی شامل احساس کفایت و شایستگی سطح بالا، سلامت روانی، خود شکوفایی و پذیرش مسئولیت فردی و اجتماعی بوده که در نتیجه می توان گفت مجموعه مهارت های زندگی هم اهداف پیشگیرانه دارد و برای کنترل و مدیریت مسائل مناسب است.

از او پرسیدم که برای رسیدن به این اهداف بزرگ، چه راهکارهایی را پیش گرفتید و کار اجرایی را از کجا شروع کرده ای؟

رضایی اظهار داشت: ما به صورت تیمی جلو رفتیم و تلاش شد همه موارد را مهندسی کنیم، مقالات روز دنیا را سرچ و ترجمه کردیم، کتاب های علمی و آموزشی بسکمک مورد مطالعه و آنالیز تیم ما قرار گرفت و به تدریج ایراداتی را که داشت برطرف کردیم و یک سری موارد را براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی و نظر کارشناسان زبده داخلی، جوری طراحی کردیم که کاربردی و قابل استفاده باشد.

این کارآفرین شرح داد: مهارت هایی که مدنظر قرار گرفته و به هموطنان خدمت رسانی می شود شامل مهارتهای زندگی، تحصیلی، ادبی، خانوادگی، روانشناسی و کوچینگ است که انتظار می رود این مجموعه به یک شبه دانشگاه مهارت محور به لحاظ تفکر، گفتار، رفتار و شخصیت برای کمک به هموطنان تبدیل شود تا بتوانیم مردم ایران را به قله های بلند علمی و مهارت های زندگی اثر بخش برسانیم.

رضایی در خصوص برگزاری کلاس ها ادامه داد: این موسسه از سال 1398 کار خود را شروع کرده و توانسته دانش پژوهان زیادی را تحت تعلیم و تربیت خود قرار دهد. اما بعد از فراگیری بیماری کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری مراکز آموزشی، اقدامات لازم در حوزه مجازی شدن آموزش ها، در دستور کار قرار گرفت و تمامی آموزش ها بر روی سایت برای دسترسی سریع کاربران، قرار گرفته است که این آموزش ها به همین جا ختم نمی شود و در حال آماده سازی محتوا برای تدوین دوره های تازه هستیم که به زودی وارد سایت WWW.PDANESH.IR می شود.

او افزود: آموزش هایی که تا کنون بر روی سایت قرار گرفته اند شامل آمپول 200 ویتامینه مغز، که به طور خلاصه در این دوره به فراگیر آموزش داده می شود و به راحتی می توان از مغز خود یک ابر مغز بسازیم که برای این کار باید سه مرحله، یادگیری، تقویت و تثبیت را طی کرد.

این کار آفرین افزود: در این دوره آموزشی با یادگیری 200 تکنیک، این مهارت ها برای همیشه در وجود فرد تثبیت شود.

رضایی اظهار کرد: مهندسی مهارت های فردی و اجتماعی که شامل 40 مهارت است مانند ریز بینی و نکته سنجی، صداقت، هدفمندی، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، توکل، صبر و بردباری، انعطاف پذیری، آزاد اندیشی، انتقادپذیری، قاطعیت، صرفه جویی و قناعت، امانت داری، درمان کم رویی، مشورت ، مشارکت همکاری، تقویت اراده، خودستایی، ترس و شجاعت، خودشناسی، و ثبات شخصیت است.

او یکی از اهداف اصلی برنامه مهارت های زندگی را ارتقای بهداشت روانی افراد به خصوص بچه ها و نوجوانان دانست و گفت: آموزش این مهارت ها سبب افزایش عزت نفس، بهبود رفتارهای اجتماعی و سازگاری اجتماعی، افزایش رضایت سیستم خانوادگی و سازگاری با خانواده، افزایش مهارت حل مسائل شخصی و بین فردی شده است.

زندگی انسان حاصل لحظه لحظه های تفکر او بوده که فرق بین انسان ها در نظام تفکر آن ها است که با نوع تفکر خود از هم متمایز می شوند.

فرق یک انسان پیروز و یک انسان شکست خورده در نظام تفکر و اندیشه های آن ها است، در این دوره تلاش می شود افراد راهکارها و اصول مدیریت افکار و طراحی سرنوشت خود را با روش های کاربردی و مهندسی شده فرا بگیرند و با داشتن باورها، عادات و روحیه ای عالی و برنامه نویسی کامپیوتر بتوانند آرامش، پیروزیت و ثروت آفرینی پایدار را برای دستان خود فراهم کنند.

رضایی اظهار داشت: با یادگیری هزار لغت زبان انگلیسی در این دوره سعی شد به کمک تصویر و یادگیری کلمات کلیدی به نام موثرترین و عملی ترین روش های یادگیری و به خاطر سپردن واژه های تازه در آموزش زبان های خارجه که از سوی محققان زبان شناس معرفی و تایید شده اند، فرد از زبان مادری خود بهره جوید.

تسلط بر گرامر کاربردی زبان انگلیسی و تسلط بر مکالمات ضروری زبان انگلیسی بدون نیاز به گرامر هم مورد دیگری بود که رضایی به آن اشاره و شرح داد:کارآفرینی یک فعالیت مالی و پویا بوده و یک کارآفرین پیروز با نیت ارزش آفرینی، کسب سود مالی و استفاده بهینه از منابع محدود، یک کسب و کار تازه راه اندازی و مدیریت می کنند، اما فرد باید دقت کند که کارآفرینی همزاد نوآوری و خلاقیت است، پس لازمه کارآفرینی، خلاقیت و نیک خواهی و ارزیابی مستمر روندها و اقدامات فعلی با هدف بهینه سازی با استفاده از سیستم های نوینی است که باعث پیشبرد هرچه بهتر اهداف کسب وکار می شود.

منبع: فارس

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برادرانی که با دست خالی حلال مسائل بسیاری از مدرسان شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادرانی که با دست خالی حلال مسائل بسیاری از مدرسان شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید