بیمه سلامت 2 دهک دیگر نیز رایگان می گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، پس از برقراری اتوماتیک بیمه سلامت رایگان برای پنج دهک اول درآمدی و بعلاوه کاهش حق بیمه دهک های ششم تا نهم، اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رایزنی های انجام شده برای رایگان شدن بیمه دو دهک دیگر در منطقه ها کمتر برخوردار؛ یعنی دهک های ششم و هفتم درآمدی و البته با مشارکت خیرین خبر می دهد.

بیمه سلامت 2 دهک دیگر نیز رایگان می گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، در ماده 70 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف شده همه افرادی که فاقد هرگونه بیمه سلامت هستند را به وسیله مکانیسم ارزیابی وسع، بیمه کند.

به همین دلیل، براساس مصوبه دولت در 30 خرداد 1402، دهک های چهارم و پنجم درآمدی به مجموع بیمه شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و بر این اساس با اضافه شدن 2 دهک به سه دهک قبلی، 12 میلیون نفر سال جاری به طور رایگان بیمه شده اند که در مجموع حدود 33 میلیون نفر بیمه شده رایگان در سطح کشور را شامل می گردد.

بعلاوه بر اساس این مصوبه، مقدار مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک های 6 تا 9 درآمدی نیز به طور چشمگیری کاهش یافت؛ به طوری که در دهک 6 با کاهش 10 درصدی، مشارکت در پرداخت حق بیمه از 30 درصد به 20 درصد رسید؛ دهک 7 با کاهش 10 درصدی، از 40 درصد به 30 درصد؛ دهک 8 با کاهش 20 درصدی، از 60 درصد به 40 درصد و پرداختی دهک 9 با کاهش 30 درصدی از 80 درصد به 50 درصد رسید.

به این ترتیب دهک شش که در گذشته باید 430 هزار تومان حق بیمه پرداخت می کرد، پرداختی آن به ازای هر نفر در یک سال به مبلغ 287 هزار تومان رسید. بعلاوه پرداختی های دهک هفتم درآمدی به ازای هر نفر در سال به 430 هزار تومان، دهک 8 درآمدی به 574 هزار تومان و دهک 9 درآمدی به 717 هزار تومان کاهش یافت. دهک دهم در آمدی نیز باید کل مبلغ حق بیمه را پرداخت کند که کل حق بیمه این دهک به ازای هر نفر در سال معادل یک میلیون و 435 هزار تومان است.

در مجموع سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگ ترین بیمه گر درمانی کشور در حال حاضر بیش از 44 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که بالغ بر 80 درصد این افراد بیمه شده رایگان هستند و به اذعان مسوولان مربوطه، می توانند همچون بیمه شدگان سایر صندوق های بیمه ای این سازمان، جهت دریافت خدمات سرپایی و بستری به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد مراجعه نمایند.

جزییات پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دو دهک دیگر درآمدی

در راستای توسعه چتر بیمه ای و پوشش فراگیر، دکتر محمدمهدی ناصحی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در جدیدترین اظهاراتش از رایزنی های صورت گرفته جهت اضافه شدن دو دهک دیگر به مجموع بیمه شدگان رایگان البته در منطقه ها کم برخوردار اطلاع داد و تاکید نمود که به وسیله خیرین حوزه سلامت و مشارکت های مردمی این امر پیگیری می گردد.

ناصحی در این باره گفت: پنج دهک اول درآمدی جامعه پیش از این به صورت رایگان بیمه شدند؛ دهک های ششم تا نهم نیز با وجود تخفیف های اعمال شده در حق بیمه پرداختی، اما باز هم ممکن است حق بیمه ای که باید به صورت جمعی برای خانواده بپردازند، عددی گردد که خانواده نتواند آن را پرداخت کند. بنابراین برقراری بیمه رایگان برای دهک های ششم و هفتم درآمدی در منطقه ها کم برخوردار را با مشارکت های مردمی و یاری خیرین پیگیر هستیم و کارگروه مربوطه در این زمینه نیز تشکیل شده است.

وی تاکید نمود: کسی که به بیماری مبتلا می گردد و احتیاج به درمان دارد، قطعا هزینه هایش بالا است و اینکه یک بیمه مطمئن داشته باشد، مد نظر ما است.

ناصحی اضافه کرد: بیمه سلامت یکی از اصلی ترین بیمه های درمانی کشور است که پوشش بیمه ای آحاد جامعه را فراهم می نماید، به طوری که از عشایر تا کارمندان و اقشار دیگر جامعه تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بدون شک توجه به اقشاری که از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند، همراهی بیشتر سازمان های ذیربط از جمله سازمان امور اجتماعی کشور را می طلبد و ما از تعامل و همکاری سازمان های مردم نهاد در خدمات دهی به اقشار احتیاجمند درمان استقبال می کنیم.

بعلاوه روز گذشته عباسی - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان امور اجتماعی کشور گفت: خرسندیم که سازمان بیمه سلامت ایران برای محرومین و اقشار آسیب پذیر فعالیت های خوبی را انجام داده است.

وی تاکید نمود: ما از هیچ اقدامی در تعامل و همکاری با این سازمان با هدف کاهش مسائل درمانی اقشار احتیاجمند دریغ نمی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیمه سلامت 2 دهک دیگر نیز رایگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه سلامت 2 دهک دیگر نیز رایگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید