سلامتی و پزشکی

این مواد غذایی به کلیه ها آسیب می زنند

افراد مبتلا به مسائل کلیوی باید از مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها دور بمانند تا مانع از آسیب دیدگی دائمی کلیه ها شوند.

21 بهمن 1402

بیمه سلامت 2 دهک دیگر نیز رایگان می گردد

پس از برقراری اتوماتیک بیمه سلامت رایگان برای پنج دهک اول درآمدی و بعلاوه کاهش حق بیمه دهک های ششم تا نهم، اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رایزنی های انجام شده برای رایگان شدن بیمه دو دهک دیگر در منطقه ها کمتر برخوردار؛ یعنی دهک های ششم و هفتم درآمدی...

27 شهریور 1402

مصرف این میوه مانع از پوسیدگی دندان می گردد

یک درختچه گل دار با میوه های گوشتی قرمز یا بنفش رنگ را تصور کنید که طعم شیرین و آبداری دارند. به نظر شما این درختچه تمشک، توت یا آلبالو است؟ هیچ کدام! این درختچه یک میوه خوشمزه دیگر به نام زغال اخته است. زغال اخته خواص بسیاری دارد.

30 مرداد 1402

شش راه برای نابودی چربی شکم

شکم از اعضای بدن است که به سرعت چربی آن را با عدم تحرک و مصرف غذا های ناسالم فرا می گیرد. در این مطلب به شما عزیزان 6 راه حل ساده خانگی را می گوییم که با انجام مستمر آن ها می توانید شکم تان را صاف کنید.

16 مرداد 1402

نوآوری یک شرکت دانش بنیان در تسهیل دریافت دارو برای بیماران

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مازیار سجادی مدیر یک شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به فعالیت های شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و تنفسی که به صورت مستقل فراوری و به فروش می رسد، به معرفی محصول دانش بنیان فراوری...

2 خرداد 1402

شناسایی ظرفیت پژوهشگران ایرانی مقیم خارج در توسعه دیپلماسی علمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه دیپلماسی سلامت یکی از ارکان دستیابی به مرجعیت علمی به شمار می رود، توضیح داد: از مهم ترین حوزه های دیپلماسی در جهان دیپلماسی سلامت است، زیرا سلامت مقوله ای همگانی است و هیچ کشوری...

21 فروردین 1402

روشی برای کنترل پیری قلب

نور درمانی در همه چیز، از یاری به بهبود سریع تر زخم های سوختگی گرفته تا کشتن تومورها و یاری به راهنمایی آنتی بادی ها به سمت اهداف سرطانی، روش درمانی نویدبخش است.

15 فروردین 1402

نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!

جزیره کومودو زادگاه اژدهای کومودو است که بخشی از زنجیره جزایر سوندا اندونزی است؛ پارک ملی که اژدهای کومودو را در خود جای داده است دارای تپه های آتشفشانی، جنگل ها و علفزارها و بعلاوه کیلومترها ساحل است.

21 اسفند 1401

گران ترین آثار هنری ایرانی در حراجی کریستیز را بشناسید

راه یافتن تعدادی از آثار هنرمندان ایرانی به حراجی کریستیز کارنامه درخشانی برای خود درست نموده اند؛ به نحوی که این حضور، کفِ قیمت تقریبی برای آثارشان را بالا برده است.

11 بهمن 1401

علت درد فک چیست؟

مفصل فک (TMJ) محل اتصال فک پایین (آرواره) به استخوان گیجگاهی جمجمه است که دقیقاً جلوی گوش در هر سمت سر شما قرار گرفته است. این مفصل انعطاف پذیر است و این امکان را فراهم می کند که فک به آرامی به سمت بالا و پایین و از سمتی به سمت دیگر حرکت کند.به این ترتیب...

25 دی 1401

نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی

ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی بی ام و در نمایشگاه CES 2023 مفهوم تازه خود را موسوم به ویژن کار(Vision Car) معرفی خواهد نمود.

14 دی 1401

فواید معجزه آسای مصرف این ماده غذایی بدبو و پرخاصیت!

مصرف این ماده در طول 24 ساعت فواید و خواص بی نظیری برای بدن دارد.

12 دی 1401

فواید خوابیدن در کنار همسر

محققان در خصوص اینکه خواب بهتری داشته باشید به نتایج جدیدی رسیده اند. تا انتهای این ویدیو همراه ما باشید.

10 دی 1401

دارویاری دوباره به ریل برگشت؟

در حالیکه طی هفته گذشته 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی به وسیله این سازمان بیمه ای پرداخت شد، بنابر اظهارات مسئولان سازمان تامین اجتماعی، بخش دیگری از مطالبات نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

11 آبان 1401

تاثیر مثبت استرس خوب بر عملکرد مغز

استرس کم تا میانه می تواند در برابر مسائل سلامت روان و استرس آینده شبیه واکسن عمل کند و عملکرد شناختی ما را نیز بهبود ببخشد؛ اما اگر به درستی مدیریت نگردد می تواند به استرس بد تبدیل گردد.

9 آبان 1401

5 خاصیت شگفت انگیز موز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

موز یکی از جالب ترین میوه های روی کره زمین است. این محصول برای اولین بار بیش از 7000 سال پیش کشت شد و بزرگ ترین محصول میوه دنیا و چهارمین محصول بزرگ پس از گندم، برنج و ذرت است.

1 آبان 1401

شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در پارک جنگلی قرق

کارشناس جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در 157 هکتار از پارک جنگلی قرق اطلاع داد.

25 مهر 1401

امدادرسانی هلال احمر به 980 حادثه دیده در استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:در6 ماه گذشته از سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمربه980حادثه دیده متأثرازسوانح جاده ای وغیره امداد رسانی کردند.

18 مهر 1401

راز پدیده دژاوو یا آشنا پنداری ، در یک قدمی آشکار شدن است

گجت نیوز نوشت: حتما برای شما هم پیش آمده که فکر کنید موقعیتی را قبلا زندگی نموده اید. حتی اگر غیر ممکن باشد. این پدیده آشنا پنداری یا دژاوو نام دارد و دانشمندان در یک قدمی کشف راز آن هستند.

15 مهر 1401

اسکان بیش از 5 هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاه یزد

معاون دانشجویی دانشگاه یزد از اسکان بیش از پنج هزار دانشجو در خوابگاه های این دانشگاه اطلاع داد.

9 مهر 1401
تعداد: (213)