نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی

به گزارش وبلاگ نازنین، ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی بی ام و در نمایشگاه CES 2023 مفهوم تازه خود را موسوم به ویژن کار(Vision Car) معرفی خواهد نمود.

نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی

برنامه شرکت بی ام و برای آینده فراوری تعداد زیادی خودروی الکتریکی نو است. این شرکت در حال حاضر مجموعه ای قدرتمند از وسایل نقلیه الکتریکی دارد، اما پلتفرم نو آن تنها بر روی برقی سازی متمرکز خواهد بود.

دکتر نیکلاس پیتر مدیر مالی شرکت BMW قبلاً در سرانجام گزارش سه ماهه سوم سال 2022 این شرکت گفت که بی ام و از ویژگی نو خود موسوم به ویژن کار(Vision Car) در نمایشگاه CES 2023 رونمایی خواهد نمود.

وی می گوید: در نمایشگاه CES در لاس وگاس، ما یک وسیله نقلیه رویایی را معرفی خواهیم کرد که زیربنای تخصص دیجیتال ما خواهد بود. آینده گروه BMW، الکتریکی و دیجیتالی است.

این تنها اطلاعاتی است که در حال حاضر در خصوص این مفهوم نو منتشر شده است. اگرچه میزان و طراحی آن ناشناخته است، اما بدون شک کاملاً برقی خواهد بود. تماشا اینکه این ایده احتمالا از باتری های سلول دَوار(round-cell batteries) نو شرکت BMW استفاده می نماید، بسیار جالب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عکس | این عنکبوت غول پیکر، بزرگترین از گونه خود است!

آشنایی با یکی از قدرتمندترین و پیچیده ترین بنزهای دنیا / عکس

عکس | از پرتره واقعی مومیایی ها تا مقبره زئوس؛ دستاوردهای عجیب باستان شناسان در 2022

نوید یک جهش بزرگ در فناوری

نسل ششم سلول های لیتیوم-یون بی ام و در مقایسه با سلول های منشوری که امروزه استفاده می شوند، چگالی انرژی را بیش از 20 درصد افزایش می دهد. بی ام و وعده یک جهش بزرگ در فناوری را داده است، زیرا سلول های دوار خودروهای الکتریکی را در چرخه WLTP تا 30 درصد افزایش می دهند و سرعت شارژ را نیز به همان نسبت افزایش می دهند.

مدل های Neue Klasse از فناوری 800 ولت با قابلیت های شارژ سریع پشتیبانی می نمایند که به صاحبان آن این امکان را می دهد تا 30 دقیقه سریع تر از مدل های برقی دیگر شارژ خودروی خود را از 10 درصد به 80 درصد برسانند.

لازم به ذکر است که شرکت BMW چند ماه پیش مفهوم نو Vision Car خود را معرفی کرد، چرا که این شرکت در حال حرکت به سمت یک زبان طراحی و سبک نو است.

Neue Klasse یک فرصت منحصر به فرد برای ساخت و طراحی یک چیز از روی یک ورق کاغذ خالی ارائه می دهد. اولین خودروهایی که با زبان طراحی نو BMW طراحی می شوند، خودروهای سری 3 مبتنی بر Neue Klasse و نسل دوم iX3 خواهند بود.

بی ام و در نهایت خط خودروهای الکتریکی خود را با مدل هایی از رده پرتیراژ به انواع خاص با عملکرد بالا توسعه خواهد داد. در حالی که این روند ادامه دارد، خودروهای موتور احتراق داخلی این شرکت همچنان بر روی پلتفرم های دیگر ساخته می شوند.

الیور زیپس رئیس هیئت مدیره BMW یک سخنرانی کلیدی پیش از رونمایی در نمایشگاه CES 2023 خواهد داشت که امیدواریم منظره آینده شرکت BMW را روشن کند.

نمایشگاه CES 2023

از آخرین نمایشگاه CES که در شرایط عادی در سال 2020 برگزار گردید، موارد زیادی تغییر نموده است. اقتصاد زیر و رو شده است. زنجیره های تامین به مشکل خورده اند و نگرش ها بیش از حد تغییر نموده زیرا تغییرات آب و هوایی هرچه بیشتر راه خود را به بحث و گفتگوها باز نموده اند و مانند همواره، فناوری رو به جلو حرکت نموده و با چالش های نو زندگی ما پس از کووید مقابله نموده است.

نمایشگاه فناوری CES از روز سه شنبه سوم ژانویه(13 دی) شروع می گردد و دو روز اول آن به وبلاگ نازنین اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(15 دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(18 دی) ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه بزرگترین برندهای دنیا به فعالیت می پردازند و با شرکای نو ملاقات می نمایند و زیرک ترین مبتکران پا به عرصه می گذارند.

نمایشگاه CES تمامی جنبه های فناوری را شامل می گردد. از جمله مواردی که در این نمایشگاه فناوری به نمایش در می آید فناوری های مربوط به حوزه هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، تفریح، صفحه های نمایش و تلفن همراه، وسایل خانه، ربات، فناوری های 5G و بسیاری از فناوری های دیگر است.

اولین نمایشگاه CES در سال 1967 در شهر نیویورک به اجرا عایدی. از آن موقع تا به امروز هزاران محصول در این نمایشگاه رونمایی شده است که بسیاری از آنها زندگی ما را تغییر داده است.

نمایشگاه CES سال 2021 به علت شیوع کووید-19 کاملا آنلاین برگزار گردید و در سال 2022 بار دیگر شرکت ها به سالن های وسیع مرکز همایش لاس وگاس بازگشتند.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید