این افراد ریواس نخورند

به گزارش وبلاگ نازنین، مهناز مردانی در مورد مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت های بی شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

این افراد ریواس نخورند

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و..... اشاره نمود.

مردانی اضافه نمود: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش یاری شایانی خواهد نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه نمود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می گردد.

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد یاری می نمایند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: بعلاوه وجود ویتامین های مختلف همانند ویتامین سی و ویتامین آ و بعضی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری های مختلف خواهند شد.

وی گفت: البته در هنگام مصرف این گیاهان می بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که بعضی از این قارچ ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف نماینده خواهد شد و لذا قارچ ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: بعضی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی اندازه زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف گردد.

منبع: گردشبان

به "این افراد ریواس نخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد ریواس نخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید