نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!

به گزارش وبلاگ نازنین، جزیره کومودو زادگاه اژدهای کومودو است که بخشی از زنجیره جزایر سوندا اندونزی است؛ پارک ملی که اژدهای کومودو را در خود جای داده است دارای تپه های آتشفشانی، جنگل ها و علفزارها و بعلاوه کیلومترها ساحل است.

نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!

به گزارش خبرآنلاین، تصویر اژدهای کومودویی که به نظر می رسد یک کلاه بر سر دارد، در این پارک خبرساز شده است، اما این یک کلاه نیست بلکه نهارش است و یک لاک لاک پشت روی سرش گیر نموده است.

اژدهای کومودو فقط در پنج جزیره اندونزی یافت می گردد؛ آنها می توانند تا 40 سال عمر نمایند و تا 137 کیلوگرم وزن داشته باشند. بعضی از آنها بیش از 3 متر طول دارند. در این جزایر، آنها در صدر لیست شکارچیان هستند و تکنیک کمین زدن را با سرعت و درندگی کامل اجرا می نمایند. این حیوانات می توانند طعمه هایی را که بسیار بزرگتر از آنها هستند و بسیار تهاجمی هستند را شکار نمایند.

این حیوانات شناگران بسیار خوبی هستند و می توانند با شنا کردن از جزیره ای به جزیره دیگر نقل مکان نمایند و بعلاوه می توانند گاه به گاه لاک پشت های دریایی را شکار نمایند.

رژیم غذایی اژدهای کومودو بیشتر از خوک های وحشی، گاومیش های آبی و گوزن تشکیل شده است. با این حال، آنها مارها، مارمولک ها و پرندگان کوچکتر را نیز هدف قرار خواهند داد. تکنیک شکار آنها شامل کمین کردن با خشونت و سرعت زیاد است.

اولین حمله به یک حیوان بزرگتر همواره در ابتدا موفقیت آمیز نیست، اما این خزندگان در زمان خود شکیبا هستند. آنها چنان ترکیبی از عوامل بیماری زا در دهان خود دارند که حیوان بیچاره اغلب در یک روز یا بیشتر بر اثر سپسیس می میرد. آنها با تکان دادن زبان خود می توانند مواد شیمیایی منتشر شده به وسیله طعمه های زنده و مرده را تا کیلومترها تشخیص دهند.

غذا خوردن این حیوانات فرآیند ظریفی نیست، این کومودوها تکه های لاشه را جدا می نمایند، آن را به دهان می اندازند و با خم کردن عضلات گردن، آن را به طور کامل می بلعند. بدون احتیاج به جویدن!

اژدهای کومودو می تواند تقریباً هر کسی و هر چیزی را بخورد. با این حال یک کروکودیل در مبارزه با اژدهای کومودو پیروز می گردد. کروکودیل ها خیلی بزرگ و قدرتمندتر از آن هستند که اژدهای کومودو بتواند با آنها مبارزه کند. یکی از نتایج محتمل نبرد این دو هیولا این است که تمساح منتظر اژدهای کومودو در آب است و آن را به زیر امواج می کشد تا دچار مرگی وحشیانه گردد.

منبع: azanimals

منبع: فرارو

به "نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید