حذف اشتاد سازه از لیگ برتر هندبال بانوان، حامیانی که جا می زنند!

به گزارش وبلاگ نازنین، هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان کشور از امروز دوشنبه دهم آبان ماه الی 14 آبان در سه روز و در سالن هندبال تهران برگزار خواهد شد. در حالی که قرار بود در این رویداد شاهد حضور 9 تیم باشیم تیم اشتاد سازه قهرمان فصل قبل لیگ و حامی مالی تیم های ملی بانوان بدون حتی ارسال یک نامه به منظور اعلام کناره گیری از مسابقات، با نیامدن برای مرحله تست گیری کرونا پذیرش نشده و به این ترتیب از جدول لیگ حذف شد.

حذف اشتاد سازه از لیگ برتر هندبال بانوان، حامیانی که جا می زنند!

مراد کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در مصاحبه با وبلاگ نازنین گفت: قرار است مسابقات در سه مرحله رفت و سه مرحله برگشت و یک مرحله پلی آف برگزار شود. به این صورت که چهار تیم ابتدای جدول رده بندی با هم مسابقه می دهند به این ترتیب که تیم اول با تیم چهارم و تیم دوم با تیم سوم جدول رده بندی دیدار می کند تا تیم های راه یافته به مرحله فینال این دوره تعیین شود.

کرمی گفت: در این مرحله سه دور مسابقات برگزار می شود و مسابقات تا اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی اسپانیا تعطیل می شود. سپس مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در ادامه به وبلاگ نازنین گفت: تمامی تیم های حاضر در لیگ باید یک روز قبل از آغاز رقابت ها با حضور در سالن هندبال تست کرونا بدهند و اگر تیمی نیاید به منزله حذف از مسابقات می باشد. تیم اشتاد سازه روز یکشنبه جهت پذیرش و تست PCR حاضر نشد و به این واسطه پذیرش نشده است. به واسطه عدم حضور تیم اشتاد سازه و عدم ثبت اسامی بازیکنان و کادر مربیگری در سامانه پذیرش، یک تغییراتی را در برنامه رقابت ها داده ایم.

در حالی که مدتی بود زمزمه کناره گیری تیم اشتاد سازه مشهد حامی مالی تیم های ملی هندبال بانوان کشورمان و قهرمان فصل قبل به گوش می رسید با عدم حضور این تیم در تست گیری کرونا و اتمام حجت فدراسیون حضور تیم در لیگ 1400 منتفی شده است.

تیم اشتاد سازه مشهد قهرمان دو فصل لیگ در حالی بدون حتی ارسال یک نامه رسمی قصد کناره گیری و انحلال تیمش را دارد که حتی قصد استخدام مربی و بازیکن خارجی را برای فصل نو داشت و طبق وعده های داده شده قصد داشت مربی خارجی را برای تیم های ملی و تیم باشگاهی خودش به استخدام دربیاورد. بازیکنان این تیم مدتی قبل از باشگاه خود رضایت نامه گرفته و به تیم های دیگر رفته اند و حتی مربی این تیم نیز از انحلال تیم خبر داد اما با وجود اعلام فدراسیون تا این زمان حتی نامه رسمی مبنی بر کناره گیری و یا انحلال رسمی تیم به فدراسیون نداده است!

باشگاه اشتاد سازه سال قبل در نشست خبری پر سر و صدایی با امضای یک تفاهم نامه و اعلام برنامه ها خود را به عنوان حامی مالی تیم ملی بانوان معرفی کرد. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان با تیم این باشگاه در مسابقات قهرمانی آسیای اردن سهمیه جهانی را دریافت کرد و حتی قرار بود برای تیم ملی مربی خارجی بیاورد. این اتفاقات در حالی رخ داد که شنیده شده این باشگاه به هیچکدام از تعهدات خود در قبال تیم ملی جامه عمل نپوشانده و فقط از موقعیت تبلیغاتی فدراسیون هندبال بهره برد و بس.

فدراسیون هندبال بارها برای حمایت از تیم های ملی و مسابقات به باشگاه ها اعتماد کرده اما هر بار از سوی آنها ضربه خورده و باشگاه ها وسط راه از حمایت فدراسیون دست کشیده و جا می زنند.

فدراسیون هندبال در آستانه برگزاری رقابت ها و در پی قوی تر شدن احتمال عدم حضور تیم اشتاد سازه یک تیم را در لیگ جایگزین کرد. کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در این باره گفت: با توجه به موافقت فدراسیون یک تیم به جدول مسابقات اضافه کرده ایم و قرار است تیم صنایع روشنایی یکتا افروز البرز در هفدهمین دوره لیگ برتر بانوان حضور داشته باشد.

با عدم حضور تیم اشتاد سازه، لیگ برتر هندبال بانوان در سال 1400 با هشت تیم برگزار خواهد شد. فولاد مبارکه سپاهان، صنایع روشنایی یکتا البرز، اتریسا تهران، کیهان پالایش ملایر، سنگ آهن بافق یزد، شهید شاملی کازرون، کات شاهرود و تأسیسات دریایی تهران تیم های حاضر در لیگ هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حذف اشتاد سازه از لیگ برتر هندبال بانوان، حامیانی که جا می زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف اشتاد سازه از لیگ برتر هندبال بانوان، حامیانی که جا می زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید