سامسونگ شرایط بخش موبایل خود را آنالیز می نماید

به گزارش وبلاگ نازنین، سامسونگ الکترونیکس در حال آنالیز مدیریت بخش های مختلف این شرکت است. این آنالیز ها در ابتدا قرار بوده ماه ژوئیه به خاتمه برسند اما تمدید شده اند. سایت The Elec گزارش داده که مدیریت بخش موبایل سامسونگ در ماه جاری یعنی آگوست تحت آنالیز واقع شده است.

سامسونگ شرایط بخش موبایل خود را آنالیز می نماید

این آنالیز ها به وسیله بخش ویژه ای از سامسونگ انجام می شود که کار خود را از سه ماهه دوم امسال شروع نموده اند. این سایت خاطرنشان نموده که چنین آنالیز هایی معمولا هر چهار یا پنج سال یک بار به منظور ارزیابی شرایط بخش های مختلف و ارائه پیشنهادات برای افزایش کارایی انجام می شوند. این آنالیز ها بعد از بروز نگرانی بین مقام های ارشد و بدون اطلاع رسانی به مدیران بخش های لازم شروع شده اند.

منابع مطلع به سایت The Elec گفته اند که این آنالیز مربوط به بخش موبایل سامسونگ یک آنالیز ویژه محسوب می شود و علت آن به کاهش فروش بعضی از گوشی های این شرکت و بعضی مسائل مربوط به زنجیره تأمین برمی شود. همان طور که احتمالا می دانید، به تازگی اعلام شده که فروش گوشی های سری گلکسی S21 پایین تر از انتظار سامسونگ بوده است.

بر اساس گزارش The Elec، سامسونگ طی نیمه اول سال میلادی جاری فقط 13.5 میلیون واحد از سری S21 فروخته و این در حالی است که این گوشی ها زودتر از زمان همیشگی معرفی و عرضه شده اند. گفته می شود احتمالا آمار فروش گوشی های سری S21 در نهایت به هدف مدنظر سامسونگ نمی رسد.

در این میان مدیاتک هم برای تأمین تراشه های لازم سامسونگ به مشکل خورده است. گفته می شود مدیاتک به سامسونگ گفته که قادر به تأمین تمام سفارش های مربوط به تراشه ها نخواهد بود. گویا در کنار کمبود جهانی تراشه، متزلزل شدن موقعیت سامسونگ در بازار جهانی موبایل در این موضوع تأثیرگذار بوده است. بر اساس یک گزارش نو، شیائومی مدتی قبل برای مدت محدودی توانسته با عبور از سامسونگ به رتبه اول بازار موبایل برسد.

شرکت Strategy Analytics گزارش داده که سامسونگ با داشتن سهم بازار 12.5 درصدی در رتبه چهارم گوشی های 5G واقع شده است. در این بازار اپل با سهم بازار 29.8 درصدی، اوپو با 15.8 درصد و ویوو با 14.3 درصد در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

سامسونگ فقط 5 روز دیگر از دو گوشی تاشو و چند گجت نو رونمایی خواهد نمود. اگرچه این گوشی های تاشو قرار نیست نقش مهمی در تثبیت موقعیت سامسونگ به اسم رهبر بازار موبایل ایفا نمایند، اما بدون شک صندلی این شرکت را در بازار گوشی های تاشو محکم تر خواهند کرد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ شرایط بخش موبایل خود را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شرایط بخش موبایل خود را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید