سانسور مجسمه داوود ساخته میکل آنژ در اکسپوی دبی

به گزارش وبلاگ نازنین و به نقل از رویترز، بازدیدکنندگانی که برای تماشا کپی مجسمه داوود اثر میکل آنژ به نمایشگاه دبی می فرایند، ممکن است ناامید شوند؛ زیرا تنها سرِ این مجسمه برای عموم قابل مشاهده است. بعضی از رسانه های ایتالیایی این اقدام را خودسانسوری خوانده اند.

سانسور مجسمه داوود ساخته میکل آنژ در اکسپوی دبی

سر و گردن این مجسمه 6 متری که اصل آن متعلق به دوران رنسانس (قرن 16) می باشد، در طبقه اول این نمایشگاه بین المللی دبی (Expo Dubai) به نمایش در آمده، اما قسمت بدن و پاهای آن در طبقات پایین تر، و تنها برای بعضی از بازدیدنمایندگان خاص قابل مشاهده است.

مدیر هنری این نمایشگاه گفت هدف از این کار، ایجاد تجربه ای نو است که به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد چشم و صورت داوود را از نزدیک بینند. وی بعلاوه اشاره نمود هنردوستان برای تماشا نمای کامل این مجسمه، باید به نسخه اصلی آن در موزه Galleria dellAccademia واقع در فلورانس مراجعه نمایند.

به گفته وبسایت Expo Dubai، ایجاد این ماکت با استفاده از یکی از بزرگترین چاپگرهای سه بعدی دنیا، و پس از 40 ساعت اسکن دیجیتالی مجسمه اصلی انجام شد. این مجسمه که با پودر سنگ مرمر پوشانده شده، حدود 450 کیلوگرم وزن دارد و بر روز سکوی مشابه نمونه اصلی به وزن 150 کیلوگرم نصب شده است.

افتتاحیه نمایشگاه بین المللی آثار هنری سال 2020 (Expo 2020) که به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد، به میزبانی دبی برگزار گردید، و از روز 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 ادامه خواهد داشت. این اولین بار است که نماینده ای از خاورمیانه میزبان چنین نمایشگاهی شده است. انتظار می رود این نمایشگاه 25 میلیون بازدیدنماینده داشته باشد.

منبع: خبرکانادا

به "سانسور مجسمه داوود ساخته میکل آنژ در اکسپوی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانسور مجسمه داوود ساخته میکل آنژ در اکسپوی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید