طرز تهیه موس شکلات سفید مجلسی و خوشمزه

به گزارش وبلاگ نازنین، موس شکلات سفید، یک دسر شیرین و خامه ای با طعم دلچسب و رنگ دلپذیر است که در بین عشاق شکلات و دسرهای شیرین بسیار محبوب است. برای هر مناسبت و جشنی مناسب است و همواره به عنوان یک انتخاب لذت بخش به شمار می آید. در ادامه، طرز تهیه موس شکلات سفید را برای شما توضیح می دهیم تا شما هم بتوانید به راحتی آن را تهیه کنید و از آن لذت ببرید. موس شکلات سفید را می توانید برای تهیه موس کیک هم بهره ببرید. طرز تهیه کیک موس شکلاتی را در کتاب کاله بخوانید.

طرز تهیه موس شکلات سفید مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه موس شکلات سفید

  • شکلات سفید سوربن 500 گرم
  • خامه پاستوریزه کاله 750 گرم
  • شیر پر چرب کاله 300 گرم
  • پودر ژلاتین 35 گرم
  • وانیل 1 گرم

طرز تهیه موس شکلات سفید

آب کردن شکلات سفید

اولین مرحله از طرز تهیه موس شکلات سفید این است که شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب نموده و بعد خامه ای که از قبل از یخچال در آورده اید و به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید. سپس شیر و ژلاتین را بن ماری نموده و به شکلات و خامه اضافه و مخلوط کنید.

اضافه کردن وانیل و نگهداری موس در فریزر

اکنون نوبت آن رسیده که در آخرین مرحله وانیل را اضافه نموده و با لیسک هم بزنید تا مواد کاملا یکدست گردد و سپس در قالب سیلیکونی ریخته و در یخچال به مدت یک تا دو ساعت قرار دهید تا موس شما سفت و یک دست گردد. در نهایت موس را از یخچال خارج کنید و روی آن را با تکه های شکلات سفید یا خرده شکلات سفید یا میوه های فصل مثل توت فرنگی، شاه توت یا تمشک یا حتی برش های انبه تازه و چند برگ نعنا روی آن را تزیین کنید و بپوشانید. نوش جان!

نکته: اگر دوست دارید رنگ موس تان یک رنگ دیگر باشد می توانید هنگام آماده کردن آن در مرحله آخر به آن مقداری آب لبو اضافه کنید تا رنگ آن قرمز گردد یا از رنگ های خوراکی مجاز بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه موس شکلات سفید مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه موس شکلات سفید مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید