مرگ 7 بریتانیایی بعد از تزریق آسترازنکا ، سوپرکیت لپ تاپی تشخیص کرونا اختراع شد (عکس)

به گزارش وبلاگ نازنین، واکسن آسترازنکا هنوز جنجال ساز است. گفته می گردد هفت شهروند بریتانیایی به دلیل عوارض آن جان خود را از دست داده اند در عین حال مسئولان این کمپانی گفته اند این واکسن ایمن است و مسئله ای ندارد.

مرگ 7 بریتانیایی بعد از تزریق آسترازنکا ، سوپرکیت لپ تاپی تشخیص کرونا اختراع شد (عکس)

به گزارش وبلاگ نازنین ، در شرایطی که واکسن های کرونا یکی پس از دیگری مرحله توسعه و تکمیل را در دنیا پشت سر می گذارند آخرین اخبار مربوط به این بیماری و ویروس کووید19 به توضیح زیر است:

*هفت بریتانیایی بعد از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا دچار لختگی خون در مغز شدند و جان خود را از دست دادند.

*شرکت داروسازی جانسون و جانسون آزمایش این واکسن بر روی بچه ها زیر 12 سال را شروع کرد. این آزمایشات در بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا انجام می گردد.

*محققان موسسه مطالعات بیولوژیکی در کالیفرنیای آمریکا یک کیت تست جدید برای کرونا به نام نیروانا ایجاد نموده اند. این دستگاه می تواند COVID - کرونا را در 15 دقیقه تشخیص دهد و در عین حال تست برای ویروس های دیگر با نشانه های مشابه آنفولانزا نیز امکان پذیر است. چون این ماشین سریع تر، ارزان تر و قابل حمل از سایر تست ها می تواند برای تشخیص ویروس در مدارس یا فرودگاه ها استفاده گردد. این کیت به اندازه یک لپ تاپ است.

*مسئولان شرکت فایزر در بیانیه جدید خود مدعی شدند این واکسن 100 درصد در مقابل گونه جهش یافته آفریقایی موثر است، گونه جهش یافته برزیلی را هم با درصد بسیار بالایی از موفقیت شکست می دهد و حداقل برای شش ماه تاثیر خود را در بدن حفظ می نماید.

*آمار و ارقام نشان می دهد که بیماری کرونا در سال 2020 سومین عامل مرگ و میر در کل دنیا بود.

*آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به گونه جهش یافته برزیلی در کشور برزیل در بین افراد زیر 20 سال سه برابر شد.

*محققان انگلیسی می گویند ویروس جهش یافته کنت و یا همان ویروس انگلیسی کشنده تر از نوع اورجینال آن نیست اما خطر بستری شدن ناشی از این بیماری را افزایش می دهد.

*دوسوم کارشناسان در سراسر دنیا معتقدند که گونه های جدید جهش یافته کرونا تا یک سال دیگر واکسن های ساخته شده را بی اثر می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "مرگ 7 بریتانیایی بعد از تزریق آسترازنکا ، سوپرکیت لپ تاپی تشخیص کرونا اختراع شد (عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 7 بریتانیایی بعد از تزریق آسترازنکا ، سوپرکیت لپ تاپی تشخیص کرونا اختراع شد (عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید