وزیر خارجه اسبق انگلیس: پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به نفع منافع ملی ماست

به گزارش وبلاگ نازنین، وزیر خارجه پیشین انگلیس پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را به نفع منافع ملی کشورش دانست.

وزیر خارجه اسبق انگلیس: پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به نفع منافع ملی ماست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نازنین ، ویلیام هیگ وزیر خارجه اسبق انگلیس در مطلبی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شده است درباره انتخابات آمریکا می نویسد: پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا به نفع منافع ملی انگلیس است زیرا دونالد ترامپ حل موضوعات دنیای را متوقف نموده و ارزش های دموکراتیک را حقیر بر شمرده است.

وی همچنین گفت که انگلیس باید دریابد که مسائل زیادی با ریاست جمهوری ترامپ اساساً اشتباه هستند. هیگ معتقد است که بریتانیا به آمریکایی احتیاج دارد که رهبری فعال در میان شبکه متحدانی باشد که لندن نیز بخشی از آنها است. با توجه به چالش های بی شماری که دنیا با آن روبه رو است، به چنین رهبری در دنیا احتیاجمندیم. کشور دیگری نمی تواند این نقش را ایفا نماید اما اکنون به اندازه کافی می دانیم که ترامپ نیز نمی تواند این نقش را ادامه دهد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف دونالد ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا، از آن به عنوان مثالی برای عدم موفقیت رئیس جمهور آمریکا در عرصه دنیای یاد کرد و نوشت: رئیس جمهور آمریکا تنها شخصی بود که می توانست پاسخ دنیای مناسبی به آن (ویروس کرونا) بدهد، اما ترامپ در این امر ناکام بود.

وی همچنین از رویکرد ترامپ در تعامل با رژیم های استبدادی انتقاد کرد و گفت که در زمان ریاست جمهوری ترامپ وی ایرادات کمی به دیکتاتورها وارد نموده است. در شرایطی که دموکراسی ها تحت فشار شدید نارضایتی داخلی و مداخلات روزافزون بیرونی قرار دارند، این بی اعتنایی به ارزش های آزادی و دموکراسی عمیقا به غرب آسیب زده است.

هیگ در پایان نوشته است: جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا هم با چالش ها و مسائل خودش روبرو خواهد شد. اما اگر بایدن پیروز انتخابات گردد، وی که متعهد به حمایت از حقوق بشر و دموکراسی است برای مقابله با تغییرات آب و هوا و احیای صداقت در دولت اقدام خواهد نمود؛ و چنین رویکردی برای دنیا و آمریکا خوب خواهد بود و این بدان معناست که برای بریتانیا هم خوب خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر خارجه اسبق انگلیس: پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به نفع منافع ملی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اسبق انگلیس: پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به نفع منافع ملی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید