وقتی از آسمان، خون می بارد!

به گزارش وبلاگ نازنین، پدیده وحشتناک باران خون

خیلی ها عاشق باران هستند و دوست دارند زیر باران قدم بزنند و بوی دلپذیر نم خاک را احساس نمایند. اما امروز می خواهیم در خصوص بارانی صحبت کنیم که نه تنها رمانتیک و زیبا نیست، بلکه بسیار وحشتناک و هولناک است. این پدیده ترسناک طبق اسناد تاریخی از دوران باستان وجود داشته است و هنوز هم هرازگاهی در نقاط مختلف جهان اتفاق می افتد. آخرین مورد از باران خون یک ماه پیش در منطقه سیبری روسیه رخ داد و همه جا را خونین کرد! بسیاری معتقدند باران خون نشانه ای از آخرالزمان است، اما بعضی دیگر رویکرد علمی تری به باران خون دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص پدیده باران خون بیشتر صحبت کنیم.

وقتی از آسمان، خون می بارد!

آیا باران خون نشانه ای از آخرالزمان است؟

یک ماه پیش در منطقه سیبری و در شهر صنعتی نوریلسک از آسمان خون بارید و باعث ترس مردم شد. باران روی اتومبیل های پارک شده باریده بود و باعث قرمز شدن آن ها شده بود. وقتی به تصاویر این شهر نگاه می کنید انگار با صحنه ای خونین از یک فیلم ترسناک روبرو هستید. عکس ها و تصاویر زیادی از این اتفاق نادر و ترسناک در شبکه های مجازی منتشر شد و نظرات مختلفی در خصوص این باران قرمز داده شد. مردم محلی این منطقه از سیبری که از باران خون به وحشت افتاده بودند آن را نشانه ای از فرا رسیدن آخر الزمان و خاتمه جهان می دانستند. با این حال کارشناسان نظر متفاوتی داشتند و این باران را به خاطر مقادیر زیادی اکسید آهن در هوا می دانستند. با توجه به اینکه این باران قرمز در منطقه ای صنعتی و مملو از کارخانه و کارگاه های صنعتی رخ داده بود این نظر کاملا محتمل و منطقی به نظر می رسد.

باران خون در دوران باستان

باران خون سیبری که به علت دخالت های انسانی به وجود آمده بود بسیار نادر است. با این حال باران خون به دلایل طبیعی زیاد اتفاق می افتد و اصلا پدیده کمیابی نیست. جالب است بدانید که باران خون حتی پدیده ای مدرن و حاصل تکنولوژی نیست و از زمان های بسیار گذشته هم وجود داشته است. به گفته دانشمندان ناسا، اسناد مکتوب تاریخی نشان می دهد که گزارش باران خون در سال 191 قبل از میلاد هم ثبت شده است. در آن موقع باران قرمز ترس و وحشت بسیار عمیقی در بین مردم رم باستان به وجود آمد و آن را نشانه ای عذاب الهی می دانستند. راهبان مذهبی که باران خون را نشانه ای از غضب و خشم خداوند می دانستند تصمیم گرفتند که برای رفع کردن خشم خدایان افراد زیادی را قربانی نمایند!

باران خون در دوران معاصر

با گذشت هزاران سال از دوران امپراتوری رم باستان هنوز هم هرازگاهی باران خون در گوشه و کنار جهان اتفاق می افتد. هرچند این باران همچنان باعث ترس و وحشت مردم عادی می گردد اما دیگر باعث قربانی کردن افراد نمی گردد! البته تا قبل از قرن 17 باور عمومی همچنان بر این بود که رنگ قرمز باران واقعا ناشی از وجود خون در قطره های باران است! در سال 2001 و بار دیگر در سال 2012 در استان جنوبی هند به نام کرالا هم باران خون سرخ رنگی رخ داد که باعث ترس مردم شد. پوشش رسانه ای گسترده این اتفاق باعث شد تا بار دیگر توجه مردم و البته دانشمندان به پدیده باران خون جلب گردد.

علت علمی باران خون چیست؟

بر اساس گزارش ناسا، بیشتر باران های قرمزی که اتفاق می افتند به علت طوفان گرد و غبار در صحرای بزرگ آفریقاست! درست است که صحرای بزرگ آفریقا فاصله بسیار زیادی با قاره اروپا و آسیا دارد اما ظاهرا این گرد و غبار به وسیله جریان های هوا و بادهای قدرتمند به سرتاسر اروپا و خاورمیانه منتقل می شوند. گاهی این غبارها در زیر ابرهای باران زا قرار می گیرند و با قطره های باران ترکیب می شوند و به این ترتیب باران قرمز یا باران خون به وجود می آید.

بر اساس نظر ناسا، ذرات غبار می توانند به رنگ های مختلف وجود داشته باشند و باعث باران های رنگی شوند. اما باران قرمز تنها زمانی اتفاق می افتد که مقادیر زیادی اکسیدآهن با قطره های باران ترکیب شده باشد. اکسید آهن از ترکیب آهن و اکسیژن به صورت طبیعی به وجود می آید، اما به ندرت اتفاق می افتد که مقادیر زیادی از آن در هوا وجود داشته باشند. البته با این که این پدیده کاملا از نظر علمی شناخته شده است اما هنوز هم مردم با مواجهه با قطره های باران قرمز دچار ترس و وحشت می شوند و آن را نشانه بدیمنی و اتفاقی ناگوار می دانند!

منبع: livescience.com

منبع: الی گشت

به "وقتی از آسمان، خون می بارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی از آسمان، خون می بارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید