پیشنهاد یک سریال تازه: Z، سرآغاز همه چیز!

به گزارش وبلاگ نازنین، یکی از علاقه ها و تفریح های من این است که در سایت های دانلود فرنگی می گردم و قسمت اول یا پایلوت سریال های تازه را دانلود می کنم و آنالیز می کنم که آیا ارزش تماشا دارند یا نه.

پیشنهاد یک سریال تازه: Z، سرآغاز همه چیز!

این کار برای من خیلی خوشایند است، چون حس می کنم خودم شخصا در حال کشف چیز تازه ای هستم که پیش از من کمتر کسی آن را تجربه نموده است. به عبارتی گرچه سریال های خوبی که ندیده ام زیاد هستند، اما لذت اینکه شما چیز تازه ای را شخصا کشف کنید و مدتی قبل از اینکه معروف گردد، به همه معرفی اش کنید، چیز دیگری است.

امروز می خواهم به شما سریال تازه ای معرفی کنم که تازه قسمت اول یا پایلوت آن پخش شده است، این سریال که البته نباید آن را با آن فیلم معروف Z کوستا گاوراس اشتباه اش بگیرید، در خصوص یکی از شخصیت های زن مشهور تاریخ است: زلدا فیتزجرالد.

کسانی که میانه خوبی با ادبیات دارند، به احتمال زیاد زلدا فیتزجرالد را می شناسند. او همسر رمان نویس بزرگ، اف. اسکات فیتزجرالد بود.

راست اش من خودم موقع آغاز تماشای یک سریال یا فیلم که بر مبنای زندگی آدم ها یا آدم های مشهور ساخته باشد، کمی درنگ می کنم، چون می ترسم که فیلم یا سریال به خاطر اینکه کم و بیش مجبور است که واقعیت زندگی آدم ها را به تصویر بکشد، نتواند آن طور که من دوست دارم تفریح ساز باشد، مفاهیم خوب را در خود در بر داشته باشد و راه پرواز خیال نویسنده و عوامل تولیدش به همین علت، محدود باشد.

اما برخی از شخصیت های تاریخی، آنچنان زندگی پرفراز و نشیبی دارند که فیلم و سریالی که بر اساس داستان زندگی آنها ساخته می گردد، بالقوه ملال انگیز نخواهد بود.

نگاهی مختصر به بیوگرافی زلدا فیتزجرالد همین مطلب را نشان می دهد.

زلدا در 24 فوریه سال 1900 به جهان آمد. او چنان در میهمانی ها و مجالس ایالات جنوبی آمریکا درخشیده بود و زیبایی اش چنان مسحورکننده بود که مورد توجه مردان زیادی نهاده شد. یکی از این مردان اسکات فیتزجرالد بود که در کوتاه زمانی بعد از آشنایی از او تقاضای ازدواج کرد. او زلدا توانایی مالی اسکات را بهانه کرد، طوری که اسکات فیتزجرالد مجبور شد مانند سایر مردان واله نگون بخت، بر اندازه کارهای قلمی خود بیفزاید. به زودی چاپ اولین رمان او، آنقدر به اسکات توانایی مالی داد که توانست پاسخ مثبت زلدا را بگیرد و این دو در سال 1920 با هم ازدواج کردند و کمی بعد به اروپا رفتند.

زلدا با این حال موجود مستقلی نبود و نمی خواست با عنوان همسر یک نویسنده مشهور شناخته گردد، او خودش داستان نویس و شاعر و رقصنده بااستعدادی بود.

اما متأسفانه نبوغ و جنون، با لبه و مرز بسیار باریکی از همه جدا می شوند. زلدا هم بین این دو وادی مدام سیر می کرد. در سال 1932 حال روحی زلدا وخیم شد و او در یک آسایشگاه روانی بستری شد. در همینجا بود که او یک شبه زندگینامه بر اساس داستان زندگی خود نوشت. این رمان حاوی اطلاعات و ردپاهایی از زندگی و او اسکات بود و همین امر، اسکات فیتزجرلد را به سختی آزرده خاطر کرد.

اسکات کمی بعد روانه هالیوود شد، در آنجا به فیلمنامه نویسی پرداخت و روابط عاشقانه دیگری در آنجا برای خود دست و پا کرد. زلدا بعد از یک دوره بهبودی مختصر، در سال 1936 دوباره در آسایشگاه بستری شد.

در همین دوره بستری در سال 1940، اسکات فیتزجرالد در 44 سالگی در پی حمله قلبی درگذشت.

زندگی دراماتیک زلدا در سال 1948 تکمیل و تمام شد، در این سال در پی آتش سوزی آسایشگاه روانی، زلدا درگذشت.

سریال Z، سرآغاز همه چیز Z: The Beginning of Everything، به وسیله آمازون ساخته شد و اقتباسی است از رمان ترسا آن فولر و داستان زندگی زلدا را در دهه 1920 روایت می نماید.

در این سریال کریستینا ریچی در نقش زلدا بازی می نماید، دیوید هافلین هم نقش اسکات فیتزجرالد را بازی می نماید.

این سریال کلا 10 قسمتی است که قسمت اول اش قبلا پخش شده و الان در سایت های دانلود قرار گرفته است. 9 قسمت بعدی اش در آمازون پرایم، همین امروز پخش خواهد شد و طبعا با فاصله کوتاهی وارد سایت های دانلود خواهد شد.

منبع: یک پزشک

به "پیشنهاد یک سریال تازه: Z، سرآغاز همه چیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد یک سریال تازه: Z، سرآغاز همه چیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید