کدام وسایل هتل را می توان به خانه برد ؟

به گزارش وبلاگ نازنین، مهم نیست در کجا باشید، وسایل و رایگان همواره مجذوب کننده و خواستنی هستند. این اتفاق خوشایند اگر در سفر هم اتفاق بیافتد، حال خوب تعطیلات را دوچندان می نماید. غالبا مسافرانی که در هتل ها اقامت دارند، بسیار دوست دارند وسایلی را به عنوان یادگاری اما به صورت رایگان از محل اقامت خود بردارند. حالا اینکه چه وسایلی را می توان از هتل ها برداشت، جای سوال است. اگر از آن دسته افرادی هستید نمی دانید حق بردن کدام یک از وسایل هتل را با خود دارید، با این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

کدام وسایل هتل را می توان به خانه برد ؟

وسایل رایگان در هتل را بشناسید

هتل ها برای دلپذیرتر و خاطره انگیزتر کردن سفر، وسایلی را به صورت رایگان در اتاق ها برای مهمانان قرار می دهند؛ به این وسایل رایگان فری بیز (freebies) می گویند. البته، در بعضی از هتل ها بعضی از خدمات هم علاوه بر وسایل رایگان هستند، پس بهتر است که هنگام رزرو هتل ویژگی ها و امکانات محل اقامتتان را آنالیز کنید تا مجبور به پرداختن هزینه های اضافی و ناخواسته نشوید.

امکاناتی که معمولا بیشتر هتل ها به صورت رایگان در اختیار مهمانانشان قرار می دهند شامل حوله، رخت آویز، مجله ها و راهنماهای سفر ، ظروف آشپزخانه و وسایل برقی می گردد. توجه داشته باشید که استفاده از این خدمات برای شما هزینه ای نخواهد داشت اما نمی توانید آنها را با خود به خانه ببرید. اگر می خواهید یادگاری از هتل همراه خود داشته باشید، سراغ این وسایل بروید:

لوازم آرایشی و بهداشتی رایگان در هتل: این وسایل شامل دهان شویه ها، خمیردندان، نرم نماینده ها، صابون ها و شامپوها می شوند که در میزان های کوچکی در داخل سرویس بهداشتی و حمام قرار می گیرند. در بعضی از هتل های چهار و پنج ستاره، لوازم آرایشی هم به صورت رایگان به مسافران ارائه می گردد. بعلاوه در بعضی از هتل ها لوازم بهداشتی متنوع و لوکس تری مانند خمیر اصلاح، کلاه حمام، شانه، ناخن گیر، لوسیون ها و خوشبو نماینده های بدن هم به صورت رایگان در اتاق ها وجود دارد.

دمنوش، قهوه و چای رایگان در هتل: بیشتر هتل ها خدمات قهوه و چای رایگان در اتاق ارائه می دهند، بنابراین می توانید نوشیدنی های مورد علاقه خود را با استفاده از قهوه ساز داخل اتاق تهیه کنید. بسته های کوچک چایی، نسکافه، قهوه و دمنوش برترین یادگاری برای برداشتن از هتل هستند و در صورت دسترسی به آب جوش، می توانید آنها را در جهت نوش جان کنید.

کیسه های پلاستیک: هتل برای مهمانان چند کیسه پلاستیک با طرح و رنگ خاص یا ساده روی میزهای اتاق قرار می دهند تا مسافران برای نگهداری از وسایل خود از آن استفاده نمایند.

اتوماتیک و دفترچه یادداشت: اگر عاشق لوازم التحریر هستید از قلم نیاندازید که چند اتوماتیک و دفترچه یادداشت با لوگوی هتل از اتاق بردارید. بیشتر هتل ها حداقل تعدادی از این موارد را برای استفاده مهمانان در اتاق می گذارند. این وسایل برای تبلیغات و بازاریابی هتل هستند، پس اگر می خواهید سوغاتی یا یادگاری از سفر خود ببرید، برترین گزینه هستند.

کوکی ها و شکلات های خوشامدگویی: بعضی از هتل ها برای خوشامدگویی به مهمانان، شکلات ها و بسته های خوراکی کوچکی در اتاق می گذارند.

جعبه خیاطی: بسیاری از هتل ها برای مواقع ضروری، وسایل دوخت و دوز کوچکی را در اتاق مهمانان قرار می دهند. این جعبه خیاطی کوچک رایگان است و می توانید همراه خود به خانه ببرید.

دمپایی های پارچه ای: شستن و نگهداری دمپایی های پارچه ای در هتل سخت است. به همین علت دمپایی های پارچه ای فانتزی جزو وسایل رایگانی هستند که می توانید آنها برای خود بردارید.

بیشترین وسایلی را مسافران از هتل ها برمی دارند

بسیار دیده شده که مهمانان هتل ها مخصوصا هتل های لوکس، در سرانجام سفر خود، اشیای مصرفی موجود در اتاق هایشان را به عنوان سوغاتی یا یادگاری برمی دارند. در واقع برداشتن وسایلی مانند شامپو، صابون، خوردنی های رایگان بسیار مرسوم است. اما در جهان مسافرانی هستند که هنگام برداشتن وسایل از اتاق هایشان به اشیای مصرفی رضایت نداده اند و وسایل عجیب غریبی مانند تخت خواب دونفره را هم با خود برده اند. خوشبختانه، مسئولان هتل توانسته اند مچ آنها را هنگام حمل تخت خواب بگیرند و از آنها بخواهند که بردن وسایل مصرفی رایگان در اتاقشان برای یادگاری رضایت دهند!

با این حال آمارهای عجیب و خنده داری از بعضی از مهمانان هتل ها وجود دارد که با شنیدن آنها شگفت زده خواهید شد. در لیست وسایل عجیبی که از هتل ها دزدیده شده، پیانوی بزرگ، تلویزیون، پرده ها، ظروف سفالی و دکوری اتاق، گل های مصنوعی، آیینه قدی و رخت آویز خنده دار و تعجب برانگیز هستند.

کارکنان بعضی از هتل های چند ستاره گفته اند که مهمانی را در حال دزدیدن لامپ ها و نورپردازی های سالن هتل دیده اند. حتی دیده شده که زوجی تقریبا تمام وسایل اتاقشان را مانند فرش، پرده، ملحفه، جایگاه توالت و وسایل آشپزی را دزدیده اند. طبق نظرسنجی که در لندن صورت گرفته، 37 درصد از مهمانان هتل ها اعتراف نموده اند که وسیله ای از اتاقهایشان برداشته اند که رایگان نبوده است. بعلاوه تحقیقاتی در آمریکا نشان می دهد که 100 میلیون دلار سالانه هتل ها ضرر دزدی های مهمان هایشان را می دهند. بعضی از هتل ها برای جلوگیری از بروز این دزدی ها، قیمت وسایل اتاق را روی کارت نوشته اند و به مهمانان اطلاع داده اند که این وسایل رایگان نیستند و در صورت برداشته شدن باید هزینه ای بیشتر از میزان واقعی پرداخت نمایند.

وسایلی که نباید از هتل بردارید

اگر می خواهید به راحتی بفهمید که کدام وسایل را می توانید با خود به خانه ببرید یا نبرید، ویژگی مصرفی بودن آنها درنظر بگیرید. پس وسایلی که قابلیت استفاده چندباره دارند را نمی توان از هتل برداشت. به طور دقیق بخواهیم بگوییم، این ها جزو مواردی هستند که نباید آنها را از هتل به خانه ببرید:

سشوار، اتوی مو، تلفن، تخت خواب، ملحفه و پتو، ماگ، لوازم اشپزخانه، تلویزیون، باطری کنترل، پادری، فرش، رخت آویز، وسایل برقی، گلدان و گل، اشیاء دکوری، حوله، آیینه، کوسن های مبل، لامپ و وسایل روشنایی، پرده، تابلو، کارد و چنگال.

توجه داشته باشید که استفاده از این امکانات در طول مدت اقامت رایگان است اما امکان برداشتن آنها از هتل وجود ندارد. البته، مینی بارهای اتاق ها با هزینه هستند و مهمانان باید پس از استفاده آنها، با هتل باید تسویه حساب نمایند.

از هتل چه وسیله ای را با خود برده اید؟

وسایل و چیزهایی که در هتل ها می توان با خود به خانه برد را در این مطلب برایتان گفتیم. حالا شما به ما بگویید که در مدت اقامت خود در هتل چه وسیله ای را برداشته اید؟ آیا دیده اید کسی وسیله عجیبی را با خود از هتل ببرد؟

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی

به "کدام وسایل هتل را می توان به خانه برد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام وسایل هتل را می توان به خانه برد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید