آدرس و شماره تلفن دفاتر اسناد رسمی تهران

به گزارش وبلاگ نازنین، خبرنگاران | سرویس عمومی - کلان شهر تهران با جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر و مراجعه روزانه هزاران مسافر به آن یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران محسوب می شود. به طور یقین شهری با این تراکم جمعیت نیازمند مراکز اداری متعدد است. از جمله این مراکز می توان به دفاتر اسناد رسمی اشاره نمود که در سراسر شهر تهران مشغول فعالیت هستند. در ادامه با آدرس و شماره تماس دفاتر اسناد رسمی تهران به تفکیک مناطق 22 گانه همراه ما باشید.

آدرس و شماره تلفن دفاتر اسناد رسمی تهران

دفاتر اسناد رسمی تهران به تفکیک منطقه

در جدول زیر لیست تمامی مناطق شهر تهران آورده شده که با کلیک روی منطقه مدنظرتان به صفحه حاوی اطلاعات آن منطقه راهنمایی خواهید شد.

لیست دفاتر به تفکیک مناطق 22 گانه
دفاتر اسناد رسمی منطقه 1 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 2 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 3 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 4 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 5 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 6 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 7 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 8 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 9 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 10 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 11 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 12 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 13 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 14 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 15 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 16 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 17 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 18 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 19 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 20 تهران
دفاتر اسناد رسمی منطقه 21 تهراندفاتر اسناد رسمی منطقه 22 تهران

تعریف دفتر اسناد رسمی

دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) یک نهاد مدنی برای تنظیم حرفه ای عقود و قراردادها و ثبت رسمی اسناد در ایران است. هرچند این نهاد وابسته به قوه قضائیه ایران بوده ولی به صورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره می گردد. دفتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است؛ مهم ترین کار این نهاد تأمین و تضمین امنیت حقوقی و مالی جامعه است. این نهادها دارای مسئولیتی مستقل از دولت و قوای حاکم بوده و با تنظیم دقیق اسناد در جلوگیری از وقوع نزاع های بی مورد و کاهش مراجعات مردم به محاکم دادگستری نقش دارند. یاری به تأمین بهداشت حقوقی جامعه، به وسیله تثبیت مالکیت شهروندان بر اموال و دارائی های خود و رسمیت بخشیدن به عقود و تعهدات و وصول بعضی درآمدهای دولت از کارهای این نهاد است.

وظایف دفاتر اسناد رسمی

از جمله وظایف این دفاتر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تنظیم و رسمیت بخشیدن به عقود و قراردادها.
  • تائید صحت امضاها.
  • وصول بعضی از درآمدهای دولت.

توجه: وظایف دفتر اسناد رسمی، طبق مواد 49 قانون ثبت مصوب 1310 و ماده 30 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1354 بیان شده است.

تذکر: برخلاف عقیده عموم، وظیفه سردفتر تفهیم و شرح مفاد سند برای طرفین نمی باشد؛ این امر مهم بر عهده خود شخص امضاکننده (اگر باسواد باشد) بوده و اگر شخص بی سواد باشد بر عهده یک معتمد باسواد از سمت فرد است.

منبع: setare.com

به "آدرس و شماره تلفن دفاتر اسناد رسمی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس و شماره تلفن دفاتر اسناد رسمی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید