آیفون 14 پرو شاید با دوربین 48 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم معرفی گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، همان طور که احتمالا می دانید، اپل سال آینده از 4 مدل سری آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی راهی بازار خواهند شد.

آیفون 14 پرو شاید با دوربین 48 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم معرفی گردد

حالا یکی از تحلیلگران مشهور اعلام نموده که هر دو مدل آیفون 14 پرو همراه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی معرفی می شوند. بعلاوه اپل دوربین های اولترا واید و تله فوتوی بهتری برای این گوشی ها در نظر گرفته است. برای یادآوری باید بگوییم که هر دو مدل آیفون 13 پرو از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می نمایند و روی هم رفته اپل سال هاست که برای دوربین اصلی گوشی های خود، از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد. مینگ-چی کو، یکی دیگر از تحلیلگران مشهور محصولات اپل، مدتی قبل اعلام نمود که مدل های پرو آیفون 14 همراه با دوربین 48 مگاپیکسلی به دست کاربران می رسند و این گوشی ها از قابلیت فیلم برداری 8K هم پشتیبانی می نمایند.

در این گزارش نو آمده که اپل به جای 6 گیگابایت رم استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 13، نسل بعدی آن ها را همراه با 8 گیگابایت رم معرفی می نماید. اگرچه این تحلیلگر سابقه زیادی در افشای اطلاعات مربوط به شرکت اپل دارد، اما بعضی از گزارش های ارائه شده از طرف او احتمالا به واقعیت تبدیل نمی شوند. به عنوان مثال، او مدتی قبل اعلام نمود که هر 4 مدل آیفون 14 از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند که عملی شدن چنین مشخصه ای برای تمام مدل ها بعید به نظر می رسد. راس یانگ، یکی دیگر از افشاگران مشهور، اعلام نموده که مدل های آیفون 14 و 14 مکس از نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت 60 هرتز استفاده می نمایند.

با وجود اینکه حدود 9 ماه دیگر گوشی های سری آیفون 14 راهی بازار می شوند، ولی هر هفته چندین گزارش و شایعه درباره این گوشی ها منتشر می گردد. به عنوان مثال یکی از خبرگزاری های کره ای به نقل از منابع مطلع نوشته که مدل های پرو آیفون 14 از نمایشگر حفره دار بهره می برند. اما از طرف دیگر، بعضی دیگر از منابع چنین چیزی را تکذیب نموده اند و می گویند این گوشی ها بار دیگر با بریدگی نمایشگر به دست کاربران می رسند.

در رابطه با طراحی این گوشی ها هم نباید انتظار تغییرات گسترده ای را داشته باشیم. در این میان، یکی از افشاگران گفته که اپل میخواهد با ضخیم تر کردن بدنه، برجستگی ماژول دوربین را حذف کند. این یعنی دوربین ها، فلش و سنسور LiDAR هم سطح با بدنه خواهند بود. بعلاوه سال آینده خبری از عرضه مدل مینی نخواهد بود زیرا ظاهرا مدل موردنظر فروش بالایی ندارد و به همین دلیل اپل قصد ندارد مدل نو آن را فراوری کند.

طی سال های گذشته، اصرار اپل به استفاده از پورت لایتنینگ با اعتراضات زیادی روبه رو شده است. با وجود تمام این اعتراضات، به احتمال زیاد سال آینده گوشی های سری آیفون 14 بار دیگر با همین پورت عرضه خواهند شد. از طرف دیگر، گزارش های مختلفی در مورد کوشش اپل برای حذف پورت از آیفون منتشر شده است ولی به احتمال زیاد این مشخصه برای سری آیفون 14 عملی نخواهد شد و شاید مدل های پرو آیفون 15 بدون پورت از راه برسند.

در رابطه با دوربین های سری آیفون 14 گفته می گردد که اپل دوربین اولترا واید تمام مدل ها را بهتر نموده و بعلاوه شاید مدل های پرو با دوربین پریسکوپی با زوم 10 برابری از راه برسند. البته بعضی از منابع می گویند که دوربین پریسکوپی برای استفاده در سری آیفون 14 آماده نخواهد شد و کاربران در سال 2023 می توانند انتظار بهره گیری از این مشخصه را داشته باشند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 پرو شاید با دوربین 48 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو شاید با دوربین 48 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید