وان پلاس 10 پرو یا گوگل پیکسل 6 پرو

به گزارش وبلاگ نازنین، گوشی های پیکسل، به تازگی دوباره پرچمدار شده اند. گوگل، سال گذشته گوشی Pixel 6 Pro را منتشر کرد و در حال حاضر نیز در حال توسعه آن به منطقه ها بیشتری می باشد.

وان پلاس 10 پرو یا گوگل پیکسل 6 پرو

به گزارش وبلاگ نازنین، داده های اخیر نشان می دهد که وان پلاس، گوگل را از نظر فروش در کشور خودش، ایالات متحده شکست داده است. اما آیا گوشی های OnePlus می توانند از هر نظر با گوشی های گوگل رقابت نمایند؟ در اینجا مشخصات هر دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می کنیم. اگر در انتخاب بین این دو دستگاه مشکل دارید، مطلب زیر برای شما مفید خواهد بود.

طراحی

ماژول دوربین افقی و قاب پشتی دو رنگ گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، بسیار شگفت انگیز است. اما اگر در خصوص زیبایی شناسی صحبت کنیم، OnePlus 10 Pro به لطف صفحه نمایش خمیده در کناره ها یکی از گوشی های خیره نماینده است. هر دو گوشی دارای بدنه ای از شیشه و قاب آلومینیومی هستند، اما بین این دو فقط گوگل پیکسل 6 پرو با استاندارد IP68 ضدآب است. بر خلاف گوگل پیکسل 6 پرو، OnePlus 10 Pro هیچ گواهینامه ای در برابر آب و گرد و غبار ارائه نمی دهد. بین این دو، انتخاب برترین گوشی از نظر طراحی سخت است. اما پیکسل 6 پرو به لطف ظاهراورجینال خود چیز های بیشتری برای ارائه دارد.

نمایش

به نظر می رسد وان پلاس 10 پرو نمایشگر بهتری دارد. نمایشگر این گوشی یک پنل AMOLED با فناوری LTPO 2.0 است که مصرف انرژی بسیار کم و نرخ تازه سازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز را ارائه می دهد. این صفحه نمایش قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ با وضوح Quad HD+ 1440 x 3216 پیکسل و دارای قطر 6.7 اینچ، گواهی +HDR10 و محافظ Gorilla Glass Victus می باشد. علیرغم اینکه OnePlus 10 Pro مشخصات بهتری دارد، اما Google Pixel 6 Pro همچنان یکی از برترین نمایشگر های موجود را دارد: پنل AMOLED با وضوح Quad HD+ 1440 x 3120 پیکسل، فناوری LTPO، نرخ تنو 120 هرتز و استاندارد +HDR10.

مشخصات و نرم افزار

Google Pixel 6 Pro به اولین چیپست اختصاصی گوگل ،Tensor با قابلیت های یادگیری ماشینی بسیار پیشرفته، همراه با 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز شده است. با این حال تراشه موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 موجود در وان پلاس 10 پرو قدرتمندتراز تراشه Tensor است. این دستگاه با فرآیند فراوری 4 نانومتر ساخته شده است و با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می نماید. بعلاوه با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت می گردد.

مزیت واقعی Pixel 6 Pro نرم افزار آن است این دستگاه با اندروید 12 عرضه می گردد و سریع ترین گوشی برای دریافت به روز رسانی اصلی نو به نسخه بعدی اندروید خواهد بود، زیرا Pixel 6 Pro یک دستگاه گوگل است. OnePlus 10 Pro نیز همچنان از پشتیبانی نرم افزاری عالی برخوردار خواهد بود و شایعه شده است که سیستم عامل یکپارچه ایجاد شده به وسیله OPPO و OnePlus را دریافت خواهد نمود.

دوربین

مشخص برترین دوربین این دو گوشی بسیار سخت است. بهینه سازی نرم افزاری نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می نماید. گوگل پیکسل 6 پرو با رزولوشن 48 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 4 برابری و دوربین اصلی فوق العاده، قطعا حسگر تله فوتو بهتری را ارائه خواهد نمود. از طرف دیگر، OnePlus 10 Pro دارای یک دوربین فوق عریض با وضوح 50 مگاپیکسل و FOV 150 درجه و بعلاوه بهینه سازی Hasselblad می باشد.

باتری

هر دو گوشی Google Pixel 6 Pro و OnePlus 10 Pro دارای ظرفیت باتری یکسانی می باشند. اما OnePlus دارای فناوری های شارژ سریع تر است: شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی.

قیمت

OnePlus 10 Pro در چین 650 یورو (744 دلار) قیمت دارد و هنوز در سطح جهانی در دسترس نیست. در حالی که Google Pixel 6 Pro در اروپا 900 یورو و در ایالات متحده 760 دلار قیمت دارد. OnePlus 10 Pro مشخصات بسیار بهتری دارد، اما پیکسل 6 پرو دارای ویژگی های نرم افزاری و دوربین های بسیار عالی است.

مزایا و معایب دو گوشی OnePlus 10 Pro و Google Pixel 6 Pro

OnePlus 10 Pro

مزایا:

دوربین فوق عریض

شارژ سریعتر

نمایش یک میلیارد رنگ

دو سیم کارته

چیپست بهتر

معایب:

ضد آب نیست

Google Pixel 6 Pro

مزایا:

دوربین تله فوتو چشمگیر

دوربین جلو عالی

به روز رسانی سریع تر

استاندارد ضدآب IP68

eSIM اختیاری

معایب:

سرعت شارژ پایین تر

دو سیم کارته نبودن

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "وان پلاس 10 پرو یا گوگل پیکسل 6 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 پرو یا گوگل پیکسل 6 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید