اختصاص 1140 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان

به گزارش وبلاگ نازنین، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: هزار و 140 میلیارد تومان تسهیلات حمایت از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا به استان اختصاص یافت.

اختصاص 1140 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان

به گزارش وبلاگ نازنین به نقل از تسنیم، رضا اسماعیلی خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در سطح کرمان می توانند برای دریافت تسهیلات کرونا به نشانی الکترونیکی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی اضافه نمود: دریافت این تسهیلات در دو دسته شغلی انجام می شود. دسته اول بنگاه هایی هستند که به دستور دولت تعطیل شدند و دسته دوم بنگاه ها و واحدهای تولیدی که به دلیل ماهیت خدمات و حفظ سلامت کارکنان، فعالیت خود را متوقف کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: واحدهای آسیب دیده واجد شرایط برای بهره مندی از این تسهیلات حمایتی باید حتما در این سایت ثبت نام کنند. با توجه به شناور بودن جذب این تسهیلات برای تمامی استان ها متقاضیان هرچه سریع تر برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: 14 رسته شغلی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا مشمول دریافت تسهیلات حمایتی دولت هستند که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است. متقاضیان دریافت این تسهیلات از امروز می توانند به درگاه اینترنتی کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

اسماعیلی گفت: 40 هزار میلیارد تومان در کشور در مجموع به این امر اختصاص داده شده که سهم استان هزار و 140 میلیارد تومان است. این عدد شناور بوده و در صورت نیاز امکان جذب بیشتری هم وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کارا و پس از بررسی مدارک ارائه شده توسط سامانه و تایید دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز به بانک های پرداخت کننده این تسهیلات ارجاع می شوند.

وی گفت: این مشاغل شامل مجوزهای صادر شده توسط سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حج و زیارت با رسته های مراکز گردشگری چون هتل ها، مهمان پذیرها و ...، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مجوزهای صادر شده توسط وزارت راه و شهرسازی با رسته های حمل و نقل عمومی، مسافر برون شهری، هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، مجوزهای صادر شده از وزارت کشور با رسته های حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، مجوزهای صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با رسته های تولید و توزیع غذاهای آماده، تولید و توزیع کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی ها، بستنی و آبمیوه فروشی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین مجوزهای صادر شده توسط وزارت ورزش و جوانان با رسته های باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رسته های مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، کتابفروشان، ناشران، موزعان (کتاب، کتاب های هنری، پوستر) و کارت پستال فروشان، مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رسته های موسسات خصوصی درمانی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی، مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی و همچنین مراکز سازمان بهزیستی شامل مهدهای کودک است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اختصاص 1140 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1140 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید