انطباق محصولات و فرآیند های ایران خودرو با استاندارد های سازمان محیط زیست

به گزارش وبلاگ نازنین، تمامی محصولات ایران خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج فراوری می شوند.

انطباق محصولات و فرآیند های ایران خودرو با استاندارد های سازمان محیط زیست

به گزارش ایکوپرس، مطابق با ماده چهار قانون هوای پاک، رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده های هوا که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پایش می شوند، یکی از استاندارد های اجباری برای شماره گذاری انواع وسایل نقلیه موتوری داخلی و وارداتی به شمار می آید.

در همین رابطه، تمامی محصولات ایران خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج فراوری می شوند.

در ارتباط با انطباق استاندارد های ملی محیط زیستی موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، فعالیت ها و پروژه های مرتبط با محصولات این شرکت تعریف و اجرا شده و یا در حال انجام است.

انطباق موتور TU5 و TU5 پلاس بر روی پلتفرم 405 و 206 با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج، انطباق موتور XU7 و XU7 پلاس بر روی محصولات پارس، سمند، سورن با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو4 به یورو5.

انطباق موتور EF7 و EF7 پلاس بر روی محصولات جاری با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج (بنزینی و گازسوز).

پیش بینی های لازم جهت ایجاد قابلیت ارتقا به یورو شش، انطباق موتور سه سیلندر توربوشارژ نو ایران خودرو با گیربکس DCT بر روی محصول تارا، در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه فراوری خودرو های هیبریدی و برقی که منجر به کاهش آلایندگی می گردد، از جمله این پروژه هاست.

تمامی محصولات ایران خودرو علاوه بر آلاینده های هوا، استاندارد های مربوط به آلودگی صوتی را نیز مطابق با استاندارد های بین المللی رعایت و مجوز های لازم را از مراجع ذی صلاح اخذ نموده اند.

علاوه بر محصولات، پیامد های ناشی از فرآیند های فراوریی این خودروساز در سه حوزه اصلی هوا، آب و خاک تحت پایش و مدیریت قرار می گیرد.

در مورد کنترل پیامد های آلودگی هوا، شرکت ایران خودرو، خود را ملزم به رعایت تمامی مفاد مرتبط با قانون هوای پاک و آیین نامه های آن می داند.

به طوری که به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آلاینده هوا، اقدامات خود را در دو دسته منابع ثابت (دودکش ها) و متحرک (ناوگان حمل و نقل) به انجام می رساند.

این شرکت فرآیند میزان گیری و پایش شاخص های آلاینده هوا به وسیله منابع ثابت را به وسیله آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به انجام می رساند و درصورت مشاهده هرگونه عدم انطباق با ضوابط ملی، موضوع برطرف مغایرت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات اصلاحی لازم صورت می پذیرد.

بعلاوه براساس مفاد آیین نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک، در حال حاضر تمامی منابع متحرک شرکت دارای معاینه فنی معتبر بوده که در بازه های زمانی مشخص نسبت به تمدید این گواهی نامه اقدام می گردد.

به منظور پایش عملکرد تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی و بهداشتی ایران خودرو، کیفیت پساب به وسیله آزمایشگاه داخلی، آزمایشگاه های معتمد و بعلاوه تجهیزات پایش آنلاین کنترل و آنالیز می گردد که به صورت مستمر به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می گردد.

منبع: فرارو

به "انطباق محصولات و فرآیند های ایران خودرو با استاندارد های سازمان محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انطباق محصولات و فرآیند های ایران خودرو با استاندارد های سازمان محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید