فراوری سالانه 420 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ نازنین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه به طور میانه 420 هزار تن انواع محصولات باغی در استان اردبیل فراوری می گردد.

فراوری سالانه 420 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل

خلیل نیکشاد گفت: میانه فراوری محصولات باغی در سطح استان اردبیل سالانه حدود 420 هزار تن است، البته حوادث طبیعی در استان در اندازه فراوری محصولات باغی در سال تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: در بخش کشاورزی، صنعت باغداری از لحاظ اشتغال و امنیت غذایی حائز اهمیت است و سطح باغات استان اردبیل به 40 هزار هکتار می رسد که از این میزان 31 هزار و 250 هکتار باغات بارده است و مابقی هنوز به سطح باردهی نرسیده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در شمال استان درختان هسته دار و زیتون، جنوب و مرکز استان درختان دانه دار بیشتر به چشم می خورد. بعلاوه انگور و سیب شهرستان مشگین شهر به لحاظ کیفیت به عنوان برند ملی مطرح است.

به گفته نیکشاد، اخیرا عناب، سنجد و پسته نیز به تقویم باغی استان اضافه شد، در این تقویم حتی گیاهان دارویی نیز لحاظ شده است. بعلاوه بازدید میدانی به صورت مستمر و استفاده از تجربیات باغداران همیشه در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است تا برنامه ریزی مناسبی برای کاشت و نگهداری از باغات صورت گیرد.

او می گوید: در حال حاضر 450 هکتار از تاکستان های انگور داربستی شدند و همین اقدام باعث شده در شرایط مناسب آب و هوایی، اندازه فراوری حتی تا دو برابر نیز افرایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد اصلاح باغات استان گفت: سالانه 2 هزار و 800 الی 3 هزار هکتار از باغات استان اصلاح و گونه های تازه متناسب با اقلیم و خاک جایگزین می گردد که در این راستا اعطای تسهیلات و هدایت باغداران ادامه دارد تا باغات استان از فراوری سنتی به فراوری مدرن برسند.

وبلاگ نازنین اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری سالانه 420 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 420 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید