جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی

به گزارش وبلاگ نازنین، تقاضا برای پروتز در یمن به شدت افزایش یافته است، جایی که هزاران نفر اعضای خود را بر اثر مین های زمینی یا انفجار در طول جنگ از دست داده اند. این درگیری که اکنون در هفتمین سال خود قرار گرفته است، ده ها هزار نفر را کشته و کشور را تا مرز قحطی پیش برده است.

جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی

به گزارش وبلاگ نازنین، انور مسعد 15 ساله پای راست خود را در انفجار مین از دست داد. او یکی از هزاران نفری است که در طول جنگ وحشیانه هفت ساله یمن دست و پای خود را از دست داده اند.

انور می گوید: امروز آمدم اندام مصنوعی را عوض کنم، چون کوتاه شده است. من درد دارم و می خواهم آن را تعمیر یا تغییر دهم، زیرا بیش از یک سال است که از آن استفاده می کنم و دو هفته پیش احساس درد کردم.

جنگ یمن منجر به افزایش سرسام آور تقاضا برای پروتز در یمن شده است.

یک مرکز ارائه پروتز در صنعاء به وسیله وزارت بهداشت اداره می گردد و به وسیله صلیب سرخ حمایت می گردد، اما کارکنان اینجا می گویند که نمی توانند به تقاضا پاسخ دهند.

یکی از مسئولان مرکز گفت: ما در مرکز افزایش غیرطبیعی موارد داریم. تقریباً 300 درصد افزایش در تعداد موارد وجود دارد، و این به علت شرایط جنگی در یمن که بعضی از آن ها ناشی از بقایای جنگ، مین های زمینی و ... بعلاوه انفجارهاست.

پس از نصب اندام های مصنوعی، بیماران به یاری برای یادگیری دوباره راه رفتن احتیاج دارند.

امین حجر یک کلینیک خصوصی را اداره می نماید. او می گوید که معلولیت حرکتی در حال تبدیل شدن به یک مشکل رو به رشد در یمن است.

وی اضافه نمود: نرخ ناتوانی حرکتی در یمن زیاد است. قبل از جنگ در سال 2015، نرخ رسمی ناتوانی حرکتی حدود 3 درصد بود و عدد بسیار بالایی محسوب می شد. اکنون ارقام موجود نشان می دهد که بیش از 10 درصد یمنی ها از آسیب های حرکتی رنج می برند که یکی از بالاترین اندازه ها در دنیا نیز محسوب می گردد.

صنعاء و شمال یمن با هزاران حمله هوایی از سوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی که در جنگ داخلی این کشور در سال 2015 مداخله کرد، روبرو شده اند.

در ماه آوریل، هر دو طرف درگیری با پیشنهاد آتش بس سازمان ملل موافقت کردند، اولین توافق جامع در جنگی که ده ها هزار نفر را کشته و یمن را به آستانه قحطی کشانده است.

منبع: فرارو

به "جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید