خطرناک ترین ورزش های جهان را بشناسید

به گزارش وبلاگ نازنین، ورزش کردن عالی است، برترین کاری است که برای بدن از دستمان برمی آید. به نظر شما ورزش کردن در سطحی که احتمال آسیب رساندن به بدن را داشته باشد یا امکان قرارگرفتن در معرض مرگ و حادثه را زیاد کند کاری معقول است؟

خطرناک ترین ورزش های جهان را بشناسید

شاید عجیب به نظر برسد، اما ورزش کردن ممکن است خطرناک باشد. درست است که ورزش کردن باعث می گردد انسان پا را فراتر از مرزها و محدودیت های بدنش بگذارد و حتی در خطرناک ترین ورزش های جهان هم به موفقیت هایی شگفت انگیز برسد. با وبلاگ نازنین همراه باشید.

لوژ خیابانی (Street Luge)

لوژسواری در دسته خطرناک ترین ورزش های جهان قرار می گیرد، اما خطرناک ترین آن ها نیست. در این ورزش، افراد روی لوژ یا تخته ای چرخ دار دراز می کشند و از تپه ها و خیابان ها عبور می نمایند. بین سال های 2008 تا 2011، تعداد مرگ ومیر در این ورزش خطرناک 25 نفر بوده است.

البته شرکت نمایندگان در مسابقات لوژ خیابانی و ورزش کاران این زمینه آسیب های شدیدی می بینند، اما انگار از نظر طول عمر فرشته مرگ با آنها همراهی نموده است و این ورزش با اینکه در بین خطرناک ترین ورزش ها قرار گرفته است، کم خطرترین ورزش این لیست است. شاید هم علت نجات یافتن این افراد از مرگ حتمی استفاده از لباس های چرمی مخصوص و کلاه ایمنی بوده است.

اسکی (Skiing)

هزاران هزار خطر در جهت پرپیچ وخم اسکی بازان در کوه های پربرف وجود دارد. مثلا دوام آوردن فردی مانند لیندزی وون (Lindsey Vonn)، که قهرمان مدال آور المپیک در این رشته است، به معجزه شباهت دارد. مواجهه با بهمن های سهمگین، برخورد با درخت یا حتی اشتباهی ساده در راه و جهت اسکی ممکن است حادثه ای هولناک را رقم بزند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از مرگ ها در جهت اسکی کردن در راه های ساده و معمولی رخ می دهد و در بیشتر مواقع، خبری از اسیرشدن اسکی بازان در کوه های یخ بسته نیست. در هر حال، اسکی در دسته خطرناک ترین ورزش های جهان قرار گرفته است.

گاوسواری (Bull Riding)

گاوسواری از قدیم در میان مردم بعضی نقاط جهان رواج داشته است. خطرات آن در سال های گذشته بیشتر از زمان حال هم بوده، چون گاوسواران از لباس های مخصوص و کلاه ایمنی استفاده نمی کردند و مورد حمله گاوهای هراسان و خشمگین قرار می گرفتند. البته هنوز هم در مسابقات گاوسواری استفاده از کلاه ایمنی اجباری نیست؛ ولی وقتی به خطرات این ورزش نگاه می کنیم، استفاده از آن ضروری به نظر می رسد.

گاوبازی (Bull Fighting)

گاوبازی و مبارزه با گاوها یکی از ورزش ها و مسابقات باستانی است. اینجا هم ماجرای گاوسواری تکرار می گردد، عده ای از افراد با گاوی خشمگین می جنگند و جانشان را در معرض خطری جدی قرار می دهند. رویارویی با گاوی که می تواند با شاخ های تیزش همه چیز را ویران کند و شما را در چشم به هم زدنی به جهانیی دیگر روانه کند، خطری است که نمی توان نادیده اش گرفت. هر سال تعداد بی شماری از افراد در گاوبازی صدمه می بینند یا حتی جانشان را از دست می دهند.

چوگان (Polo)

چوگان ورزشی است که در آن باید روی اسب بنشینید و با چیزی شبیه چکش از فاصله 2متری زمین توپی را به حرکت درآورید. چوگان نیز جان ورزش کاران زیادی را می گیرد و بدتر از همه این است که هم به ورزش کار آسیب وارد می نماید و هم به اسبی که باید او را حمل کند. بعضی منتقدان ورزش چوگان معتقدند این ورزش از بوکس هم خطرناک تر است.

راگبی (Rugby)

درصد صدماتی که ورزش راگبی به بازیکنانش وارد می نماید بسیار بسیار زیاد است. با همه این ها، هر سال، تعداد زیادی از افراد در سراسر نقاط جهان به این بازی مشغول می شوند. در این ورزش تعدادی بازیکن باهم در رقابت اند تا با تکل و ضربه زدن به هم، توپ را از دست هم بربایند. همین ضربه ها و تنه زدن ها به علاوه سرعت بالای بازیکنان باعث ایجاد صدمات و آسیب های شدیدی می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور مضرات وای فای را کاهش دهیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خطرناک ترین ورزش های جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین ورزش های جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید