دانشمندان سپر نامرئی ساختند!

به گزارش وبلاگ نازنین، از پیشتازان فضا گرفته تا هری پاتر، شنل های نامرئی کننده همواره یکی از ویژگی های محبوب فیلم های پیروز علمی تخیلی بوده اند و اکنون این فناوری آینده نگرانه تبدیل به واقعیت شده است.

دانشمندان سپر نامرئی ساختند!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، سپری نامرئی به وسیله استارتاپ Invisiblity Shield Co مستقر در لندن ساخته شده است. این سپر از یک آرایه لنز (lens array) ویژه برای راهنمایی نور استفاده می نماید و هر جسم یا فردی که پشت آن قرار داشته باشد را نامرئی می نماید.

تا کنون 25 سپر کاملا کاربردی ساخته شده است و این تیم از شرکت کیک استارتر (Kickstarter) که یک شرکت آمریکایی عام المنفعه برای یاری به پروژه های نوآورانه است، یاری می گیرد تا تعداد بیشتری از این سپر های نامرئی نماینده فراوری کند.

این تیم شرح دادند که از عدم پیشرفت در کار نا امید شده بودند و تصمیم گرفتند که بر ساخت یک مورد از میان پروژه های مختلف تمرکز نمایند. ما بیشمار کار خود را تکرار کردیم، موارد زیادی را آزمایش و شکست های زیادی را تجربه کردیم. اما در این راه پیروز به توسعه یک فرآیند فراوریی قابل اعتماد و کارآمد شدیم و آن چه که معتقدیم برترین سپر نامرئی ساخته شده تا کنون است را ایجاد کردیم.

سپر نامرئی از یک آرایه لنز مخصوص برای راهنمایی بخش عمده ای از نور که از جسم یا فردی که پشت آن قرار گرفته استمنعکس می گردد استفاده می نماید تا این نور از چشم ناظر دور بماند و به اطراف پخش گردد.

محققان شرح دادند: از آن جا که لنز های این آرایه به صورت عمودی قرار دارند، نوار های عمودی نور که به وسیله سوژه منعکس می گردد به سرعت پراکنده می گردد.

در مقابل نوری که از پس زمینه منعکس می گردد روشن تر و گسترده تر است و بنابراین زمانی که از پشت سپر عبور می نمایند بخش بیشتری از آن دچار شکست نور می گردد. این بدان معناست که از چشم ناظر، ناحیه ای که سوژه در آن قرار گرفته است، مسدود می گردد.

برای ساخت این سپر ها این تیم انواع محتلفی از لنز را با زوایا، عمق و فواصل مختلف آزمایش کردند. به گفته این تیم، سپر ها در زمینه های یکنواخت مانند چمن، شاخ و برگ، ماسه و آسمان عملکرد بهتری دارند.

این سپر ها قیمت بالایی نیز ندارند و در حال حاضر، سپر هایی با ابعاد 12 در 8 اینچ 49 پوند قیمت دارند.

منبع: فرارو

به "دانشمندان سپر نامرئی ساختند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان سپر نامرئی ساختند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید