رشد شاخص کل، ربطی به عملکرد مدیران بورس ندارد

به گزارش وبلاگ نازنین، رئیس سازمان بورس و بازار سرمایه گفت: مثبت شدن شاخص کل بازار سرمایه از عملکرد خوب ما نیست.

رشد شاخص کل، ربطی به عملکرد مدیران بورس ندارد

به گزارش گروه مالی وبلاگ نازنین به نقل از صدا و سیما، محمد علی دهقانی دهنوی در گردهمایی میز صنعت سبدگردان بازار سرمایه اضافه نمود: مثبت شدن بازار سرمایه، ربطی به عملکرد خوب ما مدیران بازار سرمایه ندارد و نباید ما آن را جزو افتخارات خود اعلام کنیم.

وی با اعلام اینکه مثبت و منفی شدن شاخص کل، تابعی از شاخص های و تغییرات مالی کلی است، گفت: بالا رفتن شاخص را جزؤ افتخارات خود نباید اعلام کنیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به بعضی مسائل سال گذشته سهامداران بازار بورس، اضافه نمود: با صراحت اعلام می کنم افراد بدون تخصص نباید به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند و اگر هم وارد شدند باید تبعات و ریسک های احتمالی آن را بپذیرند.

وی بعلاوه گفت: ورود به بازار سرمایه در روش غیر مستقیم هم احتمال ریسک و زیان دارد، اما به مقدار روش مستقیم نیست.

دهنوی در ادامه اضافه نمود: سبد گردان ها باید خدمات مدیریت ثروت به مردم بدهند و هدایت نمایند که چگونه اقدام و سرمایه گذاری نمایند.

رئیس سازمان بورس یکی از مسائل بازار سرمایه در سال گذشته را ورود افراد غیر آگاه به بازار سرمایه خواند و گفت: بعضی کارمندان در ساعت اداری بجای انظام وظیفه، مدام بازار و شاخص بورس را چک می کردند که این خیلی نامطلوب است و باید تا حد ممکن از آن جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از چالش های بازار سرمایه را همین اعلام حدود 50 مشکل و دغدغه در گردهمایی امروز خواند وگفت: این مقدار از مسائل و نگرانی مدیران سبد گردان ها باز بورس نامطلوب است و باید حل گردد.

دهنوی اضافه نمود: رساندن 40 سبد گردان به 50 سبد گردان، کافی نیست و باید تعداد سبد گردان ها به 400 سبد گردان برسانیم، اما در عین حال باید قوانین را رعایت کنیم و منافع سرمایه گذاران را در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد شاخص کل، ربطی به عملکرد مدیران بورس ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شاخص کل، ربطی به عملکرد مدیران بورس ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید