ساری: ترک چلسی اشتباهی عظیم بود، نه با رم مذاکره ای داشتم و نه با ندود درگیر شدم

به گزارش وبلاگ نازنین، سرمربی تازه تیم فوتبال لاتزیو شائبه درگیری اش با نایب رئیس باشگاه یوونتوس را تکذیب کرد و گفت که تصمیمش برای ترک چلسی جهت پیوستن به یوونتوس اشتباه بوده است.

ساری: ترک چلسی اشتباهی عظیم بود، نه با رم مذاکره ای داشتم و نه با ندود درگیر شدم

به گزارش وبلاگ نازنین، مائوریتزیو ساری سرمربی تیم فوتبال لاتزیو که ماه گذشته راهنمایی این تیم را برعهده گرفت، پس از یک سال دوری از دنیای فوتبال، سکوت خود را درباره آخرین فصل مربیگری اش که در یوونتوس بود و البته فقط یک سال در آن دوام آورد، شکست.

گفته می شد ساری که در فصل 20-2019 راهنمایی یوونتوس را برعهده داشت، پس از بازی این تیم برابر اودینزه در هفته های خاتمهی فصل، با پاول ندود نایب رئیس باشگاه درگیر شده است.

او در گفت و گو با شبکه اسپورت ایتالیا گفت: خیر، این موضوع مطلقاً صحت ندارد. ما بعد از آن بازی فقط یک بحث عادی داشتیم که در خاتمه تمام مسابقات داشتیم. من از اینکه بازیکنان بعد از قطعی شدن قهرمانی مان در لیگ عملاً همه چیز را رها نموده بودند، خوشم نیامد. من رویکرد تیم را دوست نداشتم، چون همواره دوباره راه افتادن پس از یک توقف از داشتن حرکت پیوسته، سخت تر است. تیم باید تا آخر فصل تمام کوششش را انجام می داد و بعد از آن هم تا جای ممکن برای حضور در لیگ قهرمانان خودش را آماده می کرد، حتی اگر این کار آسان نبود. ما در عرض 50 روز کلی بازی انجام داده بودیم و همین شُل شدن تیم بعد از قهرمانی کار اشتباهی بود.

ساری در پاسخ به این سؤال که آیا در یوونتوس بیشتر به او خوش گذشت یا چلسی، مربیگری در ناپولی را به اسم برترین مقطع کاری اش توصیف کرد و گفت: من در ناپولی بیش از هر جای دیگری خوش بودم و بعد از آن می توانم بگویم چند ماه خاتمهی حضورم در چلسی را دوست دارم.

پس از اخراج ساری، آندره آ پیرلو در تابستان سال 2020 جانشین او شد اما این مربی هم مانند ساری تنها یک سال روی نیمکت بانوی پیر دوام آورد.

ساری در این باره هم گفت: برای پیرلو همواره این خطر وجود داشت که با قبول این مسئولیت حرفه مربیگری اش را تحت الشعاع قرار دهد. نمی دانم؛ این تأثیر گواردیولا (اشاره به شروع مربیگری پپ گواردیولا با یک تیم عظیم مانند بارسلونا) بود که در نهایت هم به او (پیرلو) ضرر سنگینی زد. با یک استثنا (موفقیت گواردیولا) طوری رفتار می گردد که انگار یک قانون است و این قانون ریسک سوزاندن استعداد افرادی که در عرض چند سال می توانند به مربیان عظیم تبدیل شوند را در پی دارد. مربیان یوونتوس باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا این مسئولیت را قبول نموده اند نه من. گاهی اوقات افراد جوانی که با کمی تجربه بیشتر می توانند به مربیانی خوب تبدیل شوند، به خاطر عجله در قبول راهنمایی تیم، آینده شان را خراب می نمایند.

ساری با لاتزیو قراردادی دو ساله بسته است، اما گفته می گردد که او قبل از آن هم با رقیب همشهری این تیم یعنی رم مذاکره ای داشته است. او اما این موضوع را تکذیب کرد. ساری در این خصوص اسم کرد: نمی دانم این خبر از کجا آمده است، اما من هرگز با آنها مستقیماً مذاکره ای نداشتم. مدیر برنامه هایم می گوید که فاصله زیادی با پیوستن به آنها نداشتیم، اما خودم نمی دانم.

یکی از ناکامی های عظیم ساری در یوونتوس که در نهایت هم منجر به اخراجش شد، شکست تیمش برابر لیون در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. او در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کرد تنها یک سال در یوونتوس دوام بیاورد، گفت: در اواسط ماه اکتبر من با کادر فنی یوونتوس جلسه ای داشتم و به آنها گفتم که کدام را انتخاب کنیم. تا 20، 30 روز دیگر راه خودمان را برویم یا اینکه تسلیم شویم و به فکر قهرمانی در لیگ باشیم. در نهایت کوشش کردیم که لیگ را ببریم.

ساری سپس به دوره یک ساله حضورش در چلسی هم اشاره داشت و گفت: در چلسی من مرتکب اشتباهی عظیم شدم اینکه به هر قیمتی که بود می خواستم به ایتالیا برگردم. مارینا (گرانوفسکایا مدیراجرایی چلسی) مرا به خاطر پافشاری ام برای ترک چلسی سنگسار کرد. چلسی باشگاه عظیمی است و در سال های بعد از من هم کلی بازیکن جوان آورد که اگر من آنجا بودم مناسب سبک کاری ام بودند. من در چلسی سال خاصی را تجربه کردم، چون آبراموویچ (مالک باشگاه) نمی توانست به انگلیس وارد گردد و ما هم مالکی داشتیم که نمی توانست بالای سر تیم حاضر باشد. به همین علت فصل نسبتاً سختی بود. همه چیز تحت کنترل مارینا بود و هزاران مشکل برای حل کردن وجود داشت. امور فوتبالی در حالی به کادر فنی سپرده شده بود که باشگاه قدرت اقتصادی کافی نداشت. اما بعد از من تیمو ورنر، کای هاورتس، میسون ماونت، حکیم زیاش و ... آمدند که همگی مناسب سبک کاری من بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ساری: ترک چلسی اشتباهی عظیم بود، نه با رم مذاکره ای داشتم و نه با ندود درگیر شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساری: ترک چلسی اشتباهی عظیم بود، نه با رم مذاکره ای داشتم و نه با ندود درگیر شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید