شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در پارک جنگلی قرق

به گزارش وبلاگ نازنین، کارشناس جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در 157 هکتار از پارک جنگلی قرق اطلاع داد.

شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در پارک جنگلی قرق

فریدون فریدی گفت: بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در بیشتر نقاط استان مشاهده شده، اما کانون اصلی این بیماری در پارک جنگلی قرق به وسعت 157 هکتار شناسایی شده است.

او اضافه نمود: علاوه بر پارک جنگلی قرق 2 کانون 20 هکتاری در کردکوی و مینودشت هم شناسایی شده است.

به گفته فریدی دستورالعمل مبارزه با این بیماری نسبت به آفات متفاوت بوده و نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

فریدی ادامه داد: چند روز پیش اعضای کمیته گیاهپزشکی منابع طبیعی و آبخیزداری به استان گلستان سفر کردند و کانون این بیماری را از نزدیک مشاهده و مورد آنالیز قرار دادند.

او اضافه نمود: مقرر شد اولین جلسه کمیته گیاه پزشکی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم به آنالیز بیماری پوسیدگی زغالی بلوط بپردازد و دستورالعمل مقابله با این بیماری تهیه گردد.

کارشناس جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دستورالعمل تهیه شده در پارک جنگلی قرق به عنوان پایلوت مبارزه با این بیماری اجرایی خواهد شد.

فریدی ادامه داد: این بیماری در تمام رده های سنی درخت بلوط خود را نشان می دهد و موجب خشک شدن نهال های جوان بلوط می گردد.

او اضافه نمود: بیماری پوسیدگی زغالی بلوط ابتدا موجب خشک شدن سرشاخه های درخت بلوط می گردد و اگر تنش خشکسالی ادامه داشته باشد طی چند سال درخت را از پای در می آورد.

وبلاگ نازنین گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در پارک جنگلی قرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی کانون بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در پارک جنگلی قرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید