عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل

به گزارش وبلاگ نازنین، بعضی افراد بر این باور هستند که خوردن خربزه و عسل با هم منجر به مرگ می گردد و یا می تواند عوارض جبران ناپذیری در بدن ایجاد کند. گفته می گردد که از مهم ترین عوارض خوردن خربزه و عسل تبدیل شدن آن به یک ماده سخت و غیرقابل هضم است که می تواند مسائل گوارشی شدیدی را برای فرد ایجاد کند. اما واقعاً خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟ شما چقدر با عوارض مصرف عسل و خربزه آشنایی دارید؟ فاصله بین خوردن عسل و خربزه باید چند ساعت باشد؟ اصلاً چرا میگن خربزه و عسل رو با هم نخورید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص خوردن خربزه و عسل در یک روز پاسخ خواهیم داد.

عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل

عوارض خوردن خربزه و عسل

بسیاری از مواد غذایی که ما روزانه مصرف می کنیم، نباید به صورت همزمان با هم مصرف شوند. این موضوع می تواند در بعضی افراد موجب سوءهاضمه شدید و بروز مسائل گوارشی گردد. در حالی که بسیاری از افراد نیز بدون هیچ مسئله ای مواد غذایی نامناسب را با هم مصرف می نمایند و دچار هیچ مسئله ای نمی شوند. اما در این میان حرف و حدیث های زیادی در خصوص عوارض خوردن خربزه و عسل وجود دارد.

هم بر کسی پوشیده نیست و هم خواص عسل. اما خوردن خربزه و عسل با هم صحیح است؟ حقیقت این است که تا به امروز تحقیقات گسترده ای در خصوص عوارض خوردن خربزه و عسل انجام نشده است و این موضوع تنها در بعضی مقالات علمی تأیید شده و از قدیمی ها و بزرگترها به سایر افراد منتقل می گردد. جالب است بدانید که تنها ایرانی ها از خوردن همزمان خربزه و عسل هراس ندارند و افراد زیادی در سراسر جهان بر این باور هستند که مصرف خربزه و عسل باعث مرگ می گردد و یا مسائلی جدی برای بدن ایجاد می نماید.

اما واقعیت چیست؟ عوارض خوردن خربزه با عسل چقدر جدی است؟ آیا واقعاً خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

باید بدانید که مهم ترین مسئله ای که بعد از خوردن عسل و خربزه در بعضی افراد ایجاد می گردد، مسائل گوارشی و بد هضمی است. ترکیب خربزه و عسل در بدن موجب ایجاد یک ماده سفت در بدن می گردد که هضم آن به شدت برای سیستم گوارش مشکل است. از همین رو بسیاری افراد بعد از مصرف همزمان خربزه و عسل دچار دل درد و درد معده می شوند. این درد قطعاً نمی تواند موجب مرگ گردد، اما ممکن است سبب بروز انقباضات قولنجی شدید در فرد گردد.

از طرف دیگر مصرف همزمان خربزه و عسل می تواند موجب تورم روده ها گردد که تنها در بعضی افراد بروز می نماید. از همین رو بهتر است حداقل چند ساعت بین مصرف خربزه و عسل فاصله بیندازید تا دچار مشکل نشوید.

مصرف خربزه و عسل از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی مصرف همزمان خربزه و عسل به هیچ عنوان برای سلامت مناسب نیست و می تواند سبب بروز مسائلی جدی در سیستم گوارش گردد. هر چند که این عوارض در همه افراد به صورت یکسان رخ نمی دهد، اما طب سنتی همیشه تأکید می نماید که از خوردن خربزه و عسل با هم پرهیز کنید.

طب سنتی بر این باور است که مصرف همزمان 2 ماده غذایی با طبع گرم یا سرد به طور همزمان می تواند تعادل طبع بدن را بر هم بزند و مسائلی جدی برای فرد ایجاد کند. خربزه و عسل هر دو طبع گرمی دارند و زمانی که با هم مصرف شوند، فرد احتمالاً مسائلی نظیر ورم معده، انسداد مجاری بدن، بالا رفتن صفرا، حساسیت، آلرژی های پوستی، خارش پوست و مسائل گوارشی را تجربه خواهد نمود. بروز این مسائل تا مقدار زیادی به طبع فرد بستگی دارد و معمولاً افرادی که طبع گرمی دارند، بیشتر در معرض این مسائل قرار دارند.

درمان خوردن خربزه و عسل

در بسیاری از افراد خوردن خربزه و عسل با هم هیچ مسئله ای ایجاد نمی نماید و یا سبب ایجاد یک دل درد ساده می گردد، اما اگر با خوردن این دو ماده غذایی به دل درد شدید مبتلا شدید، استفراغ کردن می تواند به بهبود حال شما یاری زیادی کند. برای رفع دل درد می توانید از عرق نعنا و عرق پونه بهره ببرید.

برای درمان خوردن خربزه و عسل پیشنهاد می گردد از آب انار ترش بهره ببرید. در صورتی که درد شدید بود و بعد از چند ساعت خوب نشد، بهتر است حتماً از یک پزشک متخصص یاری بگیرید.

آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

بهتر است بعد از خوردن خربزه و عسل خونسردی تان را حفظ کنید و مطمئن باشید که هیچ شواهدی در خصوص این که خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد وجود ندارد. مصرف هم زمان خربزه و عسل تنها موجب بروز مسائلی در هضم و دل درد می گردد که در افراد مختلف شدت متفاوتی دارد. بنابراین نگران نباشید و در صورت احتیاج حتماً از پزشک یاری بگیرید.

معمولاً بزرگ ترین مسئله ای که بعد از خربزه و عسل تجربه خواهید کرد، مسائل گوارشی زودگذر است که احتمالاً بعد از چند ساعت تا چند روز رفع می گردد. به هر حال باز هم توصیه می گردد این دو ماده غذایی را با هم مصرف نکنید تا دچار مشکل نگردد.

درصد بسیاری از عسل هایی که امروزه در فروشگاه ها یافت می گردد، نیستند و همین موضوع موجب می گردد تا عوارض مصرف خربزه و عسل نیز تا حد زیادی کمتر گردد. معمولاً سفت شدن عسل و خربزه زمانی اتفاق می افتد که عسل کاملاً طبیعی و بدون شکر فراوری شده باشد. در این غیر این صورت معمولاً مشکل خاصی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

بنابراین اگر به هر دلیلی خربزه و عسل را با هم مصرف کردید، بهتر است ترس و اضطراب را کنار بگذارید. در صورتی که شکم دردتان در حد غیر قابل تحمل و شدید است، سریعاً از یک پزشک متخصص یاری بگیرید.

بیشتر بخوانید: روش های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

آیا عوارض خوردن خربزه و عسل در همه افراد یکسان است؟

در خصوص عوارض خوردن خربزه و عسل باید بدانید که این موضوع در هر فرد به گونه ای متفاوت بروز می نماید. معمولاً سلامت سیستم گوارش، قدرت هضم، طبع و مزاج فرد و بعلاوه حساسیت های غذایی افراد می تواند روی بروز عوارض خوردن خربزه و عسل مؤثر باشد.

یافته ها نشان می دهد که معمولاً افرادی که از بیماری خاصی رنج می برند و یا به بیماری نهانی مبتلا هستند، با خوردن خربزه و عسل بیشتر دچار مشکل خواهند شد.

فاصله بین خوردن عسل و خربزه

بعضی افراد بر این باور هستند که خربزه و عسل نباید در یک روز مصرف شوند. بعضی دیگر ادعا می نمایند که مصرف همزمان این دو ماده غذایی با هم می تواند سبب بروز مسائلی جدی در سلامت فرد گردد. اما به طور کلی کارشناسان طب سنتی اظهار می نمایند که حداقل تا دو ساعت بعد از مصرف یکی از این مواد غذایی از مصرف دیگری اجتناب کنید. بنابراین سعی کنید حداقل بین مصرف خربزه و عسل 2 ساعت یا بیشتر فاصله بیندازید تا دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول

عسل و خربزه چند ساعت باید بین خوردنشان فاصله باشد؟

هر چند که خوردن خربزه و عسل در یک روز توصیه نمی گردد، اما برترین فاصله بین خوردن عسل و خربزه معمولاً 2 ساعت است.

آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

در حقیقت ترکیب خربزه و عسل با هم موجب ایجاد ماده ای سخت می گردد که هضم آن برای بدن سخت است. از همین رو فرد معمولاً بعد از مصرف این دو ماده غذایی دل درد شدیدی را تجربه می نماید، اما این درد به مقدار ای نیست که سبب مرگ گردد.

آیا عوارض خوردن خربزه و عسل در همه افراد یکسان است؟

در خصوص عوارض خوردن خربزه و عسل باید بدانید که این موضوع در هر فرد به گونه ای متفاوت بروز می نماید. معمولاً سلامت سیستم گوارش، قدرت هضم، طبع و مزاج فرد و بعلاوه حساسیت های غذایی افراد می تواند روی بروز عوارض خوردن خربزه و عسل مؤثر باشد.

منبع: افق کوروش

به "عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید